אפי סיונב, שנאשם שדקר למוות את הפעוט עילאי קירושין בן השנתיים בלוד בחודש דצמבר האחרון, כשיר לעמוד לדין. כך סבור הפסיכיאטר המחוזי, שערך לו בדיקה מקיפה ובה לא נמצאה עדות שהתנהגותו בעת ביצוע העבירה נבעה ממחלת נפש. סיונב נמצא אחראי למעשיו ונמצא כי הוא כשיר לעמוד לדין, אך עד עתה לא התקיים דיון בנושא.
2 צפייה בגלריה
עילאי קירושין
עילאי קירושין
עילאי קירושין. נרצח בדקירות, כנקמה בדודתו
(באדיבות המשפחה)
כתב האישום נגד סיונב, בן 35 מלוד, הוגש באמצע ינואר. האישום מייחס לו רצח בנסיבות מחמירות, לאחר שחודש לפני כן דקר למוות את עילאי קירושין בן השנתיים כדי לנקום בדודתו.
מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שגיא שגב, עולה כי אלנה בריקמן, דודתו של הפעוט, הגיעה לפני כמה חודשים לחנות סלולר שבה עובד סיונב בלוד במטרה לרכוש מגן מסך. אלנה התמהמהה ברכישה, מה שהרגיז את סיונב, שגם כינה אותה "לקוחה קשה" ו"גויה". למחרת חזרה אלנה כדי להתלונן בפני בעל החנות נגד סיונב.
בחודש ספטמבר היא הגישה תלונה במשטרה בעקבות תצלומים של איבר מין זכרי שנשלחו לטלפון הנייד שלה. בחקירה עלה כי סיונב הוא חשוד אפשרי, ולכן הוא נחקר באזהרה. בחודש נובמבר האחרון, כשאלנה חזרה לחנות, סיונב נתן לה פתק עם מספר תעודת הזהות שלו ומספר תיק החקירה, ודרש ממנה לבטל את התלונה. כחודש אחרי, כשנתקל באלנה כשהייתה יחד עם אחותה קטרינה ובנה הפעוט, ביקש ממנה להחזיר לו את הפתק עם פרטי תעודת הזהות ומספר התיק, והיא השיבה שתעשה זאת.
2 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בו נדקר תינוק
אירוע אלימות בו נדקר תינוק
זירת הרצח בלוד
בעקבות האירועים הללו, לפי האישום, החליט סיונב לנקום באלנה והצטייד בסכין. ב-28 בדצמבר טיילה קטרינה בפארק בלוד יחד עם חברתה, כשבנה הפעוט ובתה הפעוטה של החברה יושבים בעגלות. בשעות הבוקר עזב סיונב את החנות והבחין בקטרינה מטיילת עם בנה. הוא הבין שהפעוט קשור ומקורב לאלנה והחליט להמית אותו.
הוא ניגש לרכב שלו, לקח את הסכין ועקב אחרי קטרינה, שהלכה עם בנה ועם חברתה לכיוון מרכול במרכז המסחרי. בשלב מסוים קטרינה נכנסה למרכול, בזמן שחברתה המתינה בכניסה עם התינוקות בעגלות. אז ניגש סיונב לחברה ושאל אותה מי מהתינוקות הוא בנה של קטרינה, שלף את הסכין ודקר את הפעוט ארבע דקירות בחזה, בפניו ובראשו.
חברתה של קטרינה ניסתה למנוע ממנו לדקור את הפעוט, משכה אותו והפילה אותו לרצפה, תוך שהוא פוגע בעגלה של בתה התינוקת שנפלה. עובר אורח שהיה במקום התנפל על סיונב והשתלט עליו עד שהגיעה המשטרה. עילאי בן השנתיים הובהל לבית החולים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.
בחקירותיו הודה סיונב כי דקר את הפעוט, וסיפר את הרקע לאירוע כמתואר בכתב האישום. הוא טען כי קולות בראשו הם אלה שגרמו לו לבצע את המעשה.
עורך הדין ירון גיגי, שמייצג את סיונב, מסר בתגובה: "בימים האחרונים התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית הקובעת שהנאשם כשיר לעמוד לדין. מבדיקה יסודית שערכנו ולמידה מדוקדקת של חוות הדעת, לרבות מול גורמים בעלי שם בעולם הפסיכיאטריה, עלו ספקות רבות לגבי הקביעות בחוות הדעת. בימים אלה אנו עמלים על הגשת חוות דעת נגדית".