צוותי ההגנה האזרחית בלבנון ממשיכים גם הבוקר (חמישי) בפינוי ההריסות מהבניין שהותקף אמש בעיירה א-נבטיה שבדרום לבנון. כך דיווחו בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה. אמש דיווחו רשתות התקשורת בלבנון על תקיפה ישראלית בעיירה, המרוחקת כ-13 קילומטרים ממטולה. בהמשך התברר כי מדובר בתקיפה משמעותית וכי יש במקום הרוגים ופצועים. הבוקר דווח בלבנון כי אחד ההרוגים הוא מפקד בחיזבאללה.

התקיפות בלבנון נמשכו גם הבוקר. צה"ל הודיע בצהריים כי בשעות האחרונות תקף עשרות מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. מטוסי קרב תקפו עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור במרחב ואדי סלוקי, ובנוסף הותקפה תשתית טרור באזור לבונה. במהלך הלילה הותקף מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב א-טייבה.
חיזבאללה איים בתגובה, והירי נמשך: לעבר אזור שתולה נורו שלושה טילי נ"ט, לעבר הר דב נורתה רקטת פלק ואיש לא נפגע. ב-13:24 הופעלה התרעה ברחבי הגליל העליון על חדירת כלי טיס. במקביל, פרסם בית החולים זיו בצפת תיעוד מרגע פגיעת הרקטה אתמול בכניסה לבית החולים, במטח שבו נהרגה סמ"ר עמר בנג'ו (התיעוד - בפתח הכתבה). הרקטה, שלא התפוצצה, נפלה ליד שני אוטובוסים, מאבטח המרכז הרפואי מונהל גדבם נראה בתיעוד מכוון את באי המרכז הרפואי להגיע לאזור ממוגן ומסייע לאם ולפעוט לצאת מרכבם בסמוך למקום.

3 צפייה בגלריה
בניין הרוס ב א-נבטיה
בניין הרוס ב א-נבטיה
בניין הרוס בא-נבטיה
(צילום: REUTERS/Aziz Taher)
על פי הדיווחים בלבנון, מניין ההרוגים בתקיפות אמש הגיע ל-11. התקיפה בא-נבטיה בוצעה בידי כטב"מ, והיא כוונה לדירה במבנה בן שלוש קומות בעיירה. בתי ספר, תיכונים ומוסדות נוספים בעיירה ובסביבתה החליטו לסגור היום את שעריהם לאור "ההסלמה האגרסיבית הישראלית והתקיפות באזור". מקור ביטחוני מסר אתמול לערוץ אל-חדת' כי הבית שהותקף שייך למשפחה אזרחית "שאין לה קשר לחיזבאללה".
אבל ב"א-נהאר הלבנוני" נכתב כי באותה תקיפה נהרג מפקד בחיזבאללה, שהיה "אחראי על אחת המשימות הקשורות לתיק הפלסטיני". באותה תקיפה, דווח, נהרגו שבעה בני משפחה אחת. מעט אחרי חצות הצליחו צוותי ההצלה לחלץ מבין ההריסות את הילד חוסיין עלי עאמר, אחרי שעות של חיפושים אחר ניצולים. סרטון החילוץ שלו מופץ ברשתות החברתיות. לפי הפרסומים, גם מבנים הסמוכים למבנה שהותקף, רכבים, רשתות חשמל וקווי טלפון נפגעו בתקיפה.

3 צפייה בגלריה
בניין הרוס ב א-נבטיה
בניין הרוס ב א-נבטיה
ההריסות בא-נבטיה
(צילום: Mahmoud ZAYYAT / AFP)
3 צפייה בגלריה
בניין הרוס ב א-נבטיה
בניין הרוס ב א-נבטיה
מאמצי החילוץ נמשכו גם הבוקר
(צילום: AP Photo/Mohammed Zaatari)
בערוצי התקשורת המקומיים החלו לכנות את האירוע "טבח א-נבטיה". כתב ערוץ אל-ערבי תיאר זאת כ"טבח של ממש", ואמר כי פעולות החילוץ במקום התעכבו מכיוון שהבניין עמד לקרוס, וצוותי החילוץ ניסו לייצב אותו. הכתב אמר כי אזור א-נבטיה הוא דווקא אזור שקיבל אלפי עקורים מעיירות הגבול, והדגיש כי מדובר בתקיפות בעומק חדש. לדבריו, כעת עולה השאלה מה יביאו איתן השעות הבאות, במיוחד מכיוון שחיזבאללה התחייב להגיב לפגיעה באזרחים.
בכיר חיזבאללה חוסיין פדלאללה אמר הבוקר כי ישראל "תשלם את המחיר עבור הפשעים הללו". סגן ראש המועצה השיעית האיסלאמית העליונה בלבנון, עלי א-חטיב, גינה גם הוא את התקיפה ואמר: "הטבח הציוני שפגע במשפחה בא-נבטיה גבה את חייהם של אזרחים חפים מפשע, ילדים ונשים". הוא פנה לממשלת לבנון וקרא להגיש תלונה דחופה לאו"ם ולמועצת הביטחון כדי "לגנות את ישראל ולהעניש אותה על פשעיה ועל המשך תוקפנותה נגד לבנון". ואכן, ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הודיע: "ביקשתי משר החוץ להגיש תלונה חדשה דחופה נגד ישראל למועצת הביטחון".
ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, האשם ספי א-דין, אמר אתמול אחרי גל התקיפות הראשון של צה"ל: "התקיפות בדרום לא יכולות לעבור ללא תגובה. תהיה תגובה לתקיפות שהביאו למותם של אזרחים וילדים, והיא תהיה ברמה הנדרשת והמתאימה. אם יש כאלה שמדמיינים שהם יכולים להשיג מטרות שלא השיגו ב-2006, אנחנו אומרים להם שהם טועים".
הלחימה בזירה הלבנונית עברה אתמול הסלמה משמעותית, זאת ברקע הפרסומים האחרונים על צעדים משמעותיים בדרך להסכם. מטח רקטות שוגר אתמול מלבנון לעבר פיקוד הצפון בצפת, והביא למותה של סמ"ר עמר בנג'ו. זמן קצר אחר כך הודיע דובר צה"ל כי מטוסי קרב של צה"ל החלו בגל תקיפות נרחב בשטח לבנון, שהסתיים בשעות הערב. בתקיפות הללו, לפי כתב אל-מנאר בדרום לבנון, נהרגו ארבעה אנשים: שלושה בתקיפה בעיירה א-סואנה בדרום לבנון (אישה ושני ילדיה) והרוג אחד בתקיפה בעדשית בדרום לבנון. התקיפה בא-נבטיה אירעה בנפרד מגל התקיפות הזה, בסביבות השעה 20:40. ארגון הטרור חיזבאללה הודיע אתמול על שלושה הרוגים משורותיו.