5 צפייה בגלריה
נרצח קמפינג מוסא אלאעסם תל שבע
נרצח קמפינג מוסא אלאעסם תל שבע
מוסא אלאעסם
מוסא אלאעסם, בן 27 מהיישוב הבדואי תל שבע שבנגב, נורה אמש (שישי) למוות בזמן ששהה בקמפינג עם משפחתו המורחבת בחניון רעים שבעוטף עזה. צעיר בן 23 שנורה גם הוא נפצע באורח בינוני, והשניים הובאו ברכב לכניסה לקיבוץ רעים, שם צוות מד"א בסיוע כוח רפואי של צה"ל טיפל בהם, ולבסוף קבע את מותו של הצעיר שהגיע למקום במצב אנוש. הרקע לאירוע, שבמהלכו נשמעו צרורות ירי רבים בכל האזור, הוא ככל הנראה סכסוך בין משפחות מהפזורה הבדואית. הפצוע השני, כנראה קרוב משפחתו של ההרוג, פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
מהמשטרה נמסר כי צעיר נוסף נפצע מהירי באורח בינוני-קשה, וגם הוא פונה לסורוקה. עוד נמסר כי נפתחה בחקירה בחשד לרצח ו"הרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי. שוטרים הגיעו למקום ופתחו בחקירה, סריקות נרחבות ואיסוף ממצאים".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח ליד קיבוץ רעים
זירת הרצח ליד קיבוץ רעים
צרורות ירי רבים נשמעו בכל האזור. זירת הרצח ליד קיבוץ רעים, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח ליד קיבוץ רעים
זירת הרצח ליד קיבוץ רעים
זירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
רפאל הרבסט ודני שטרקמן, פרמדיקים של מד"א שטיפלו בשני הצעירים סיפרו כי "הוזנקנו לארוע מיישוב סמוך, וכשהגענו ראינו על הכביש גבר כבן 27 מחוסר הכרה עם פציעות חודרות. בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי ומצבו היה אנוש, אך לאחר פעולות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו. גבר נוסף כבן 23 היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות חודרות. לאחר טיפול רפואי מציל חיים בשטח פינינו אותו לבי"ח כשמצבו בינוני ויציב".
תקרית הירי האחרונה מצטרפת לשורה של אירועי אלימות שהתרחשו השבוע בחברה הערבית, ובעצם לאורך כל השנה. כמה שעות לפני הירי בחניון רעים, נפצע קשה נער בן 15 מכדור תועה שנורה בשטח פתוח בטייבה. הנער שמע את הירי כשבילה עם חבריו ב"זולה" במקום, אבל לא הבין שנפגע ממנו. הוא חזר לביתו באופניים, ורק שם הבין שדימם ואיבד דם רב. הוא פונה במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם הוא מורדם ומונשם. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה וכי הכוחות שהוזעקו לזירה ערכו שם סריקות בניסיון לאתר את היורה או היורים. לא דווח על מעצר כלשהו.
5 צפייה בגלריה
זירת הירי בטייבה
זירת הירי בטייבה
רק כשחזר לביתו, הנער הבין שנפצע. זירת הירי בטייבה, אמש
בתוך כך, המשטרה דיווחה אמש על ירי נוסף, ביפו. גבר בן 44, תושב יפו, נפצע מהירי באורח קל ופונה לבית החולים וולפסון. הרקע לאירוע, כך נמסר, הינו פלילי. לפי החשד, לקורבן, שהינו איש עסקים, ישנם חובות בשוק האפור.
ביום שלישי האחרון גבתה האלימות המשתוללת את חייו של פארס הייב, בן שנתיים וחצי בלבד, שנורה למוות בנצרת כאשר חמושים פתחו באש לעבר המכונית שבה שהה עם אביו ואחיו הקטן חודיפה, פעוט בן שנה וחצי. האב פיראס, יעד החיסול שהחזיר באותם רגעים את ילדיו מהגן, נרצח גם הוא. חודיפה הקטן ניצל, אבל היה עד למראות המזעזעים.
5 צפייה בגלריה
פיראס ופארס הייב
פיראס ופארס הייב
קורבנות לאלימות המשתוללת בחברה הערבית. פארס הייב בן השנתיים ואביו פיראס, שנרצחו השבוע בנצרת

הסכסוך שהוביל לרצח הכפול בנצרת כבר גבה את חייהם של שלל קורבנות, ואחרי הרצח ההוא נרצחו בגללו עוד שני בני אדם: ביום חמישי נורה למוות בכפר קרע סאמר אגבאריה (41), תושב אום אל פחם. מחקירה ראשונית עולה כי הנרצח היה ברכב, כשכמה קליעים נורה לעברו. לא רחוק ממקום הרצח התגלה רכב שעלה באש, ונבדק חשד שהוא שימש את החשודים במעשה - שטרם נעצרו. על פי החשד, המקרה הזה קשור כאמור לסכסוך בנצרת.
רצח נוסף שלפי החשד קשור לסכסוך המתמשך בנצרת אירע בחמישי בצהריים: מהראן אבו כיט (23), תושב נצרת, נורה למוות במסעדת קייטרינג ברחוב שפירא בחיפה שבה עבד. החשוד, רעול פנים שנכנס למסעדה, ירה בראשו של אבו כיט ונמלט מהזירה. צוות מד"א קבע את מותו של הקורבן במקום, לאחר שנמצא מחוסר הכרה בתוך המסעדה. המשטרה פתחה בחקירת הרצח, וציינה כי הנרצח מוכר למשטרה.