3 צפייה בגלריה
דני דנון
דני דנון
"חמאס לא יכתיב לנו מהלכים בירושלים". דנון
(צילום: יריב כץ)

עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית אתמול (ג') עוררה הדים רבים וגם גינויים מהעולם, וברויטרס אף פורסם כי איחוד האמירויות וסין פנו למועצת הביטחון והגישו בקשה לכנס אותה כדי לדון ב"התפתחויות האחרונות במסגד אל-אקצא". ח"כ דני דנון מהליכוד אמר הבוקר בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio כי הוא סבור שעליית השר להר הבית לא מהווה הפרה של הסטטוס קוו, ולדבריו ברגע שבחמאס איימו, "זה לא השאיר לאף אחד ברירה. הם לא יכתיבו לנו מהלכים בירושלים".
לדבריו, "ברגע שהם הוציאו אולטימטום שאוסר את העלייה של בן גביר להר הבית, זה לא השאיר לאף אחד ברירה. לא לבן גביר, ולא לנתניהו". דנון הוסיף כי קיבל פניות ממדינות שביקשו לפתור את סוגיית הר הבית, וכי הוא מבין את השלכות האירוע. אך לדבריו, "באותה מידה צריך לשמור על הזכויות שלנו, ולאפשר לכל מי שרוצה - מוסלמי, נוצרי או יהודי, לממש את זכותו הדתית".
ח"כ מהליכוד סבור שעליית בן גביר לא מהווה שינוי במדיניות, שכן, "גם בעבר עלו חברי כנסת, שרים, יו"ר אופוזיציה. זו לא פעם ראשונה. אין כאן משהו חוקי או לא חוקי". עם זאת, דנון רמז כי מהלכיו של בן גביר היו צריכים להיות מתואמים יותר עם הממשלה: "זו החלטה שלו, הוא לא עובד אצלנו, אבל אנחנו צריכים לנהל את הממשלה הזאת. במשא ומתן הפגנו חולשה, ואנחנו צריכים לקחת את המושכות. זו ממשלת הליכוד ונתניהו, לא ממשלת בן גביר וסמוטריץ'".
על הגינוי של איחוד האמירויות, ודחיית ביקורו של רה"מ נתניהו במדינה, אמר דנון: "הדיווחים מדברים על עניינים לוגיסטיים, יכול להיות שפשוט לא ידעו איך יתפתח האירוע הזה (עליית בן גביר להר הבית), ולכן המתינו לראות מה קורה. אני בקשר עם אנשים באבו-דאבי, והם מצפים לביקורו הראשון של נתניהו במדינה הערבית, שאיתה חתמנו על הסכם שלום". דנון הוסיף כי "יכול להיות, גם מבלי לומר בצורה ישירה, שקיים חשש ממהומות ואירועים, בהמשך לעלייה, וייתכן שזו הסיבה. אולי התזמון יכול היה להיות בעייתי".

גם חברי מפלגתו של בן גביר סבורים שאין פגם בעליית השר להר הבית. ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי הוא לא חושב "ששר בממשלת ישראל צריך לתת דין וחשבון לאן הוא הולך, מתי ולמה. הר הבית הוא שטח שלנו". לדבריו, "יש כאן שר שהגיע לבצע את מה שהציבור שלח אותו לעשות - וזה להחזיר את הריבונות והשקט לרחובות, ואני גאה להיות חבר כנסת במפלגתו".
קרויזר התייחס לפרסומים בעיתונות החרדית, שמתחו ביקורת על עליית השר להר הבית, ואמר: "אני לא הולך לתת כאן ציונים לרבנים שאני מכבד את דעתם. כל אחד יכול להביע את דעתו. השר עשה את מה שהוא מאמין בו, ומה שהציבור שלח אותו לעשות".
3 צפייה בגלריה
      עופר כסיף
      עופר כסיף
"לא לגיטימי שיעלו להר הבית וינצלו את כוחות הכיבוש". כסיף
(צילום: רפי קוץ)
מי שנשמע פחות מעודד מעלייתו של השר בן גביר להר הבית הוא ח"כ עופר כסיף מחד"ש-תע"ל. בריאיון לשרון כידון ובר שם אור ב-ynet radio אמר הבוקר כסיף כי "עליית יהודים להר הבית, שמטרתם לעורר פרובוקציה - היא דבר לגיטימי כמו לשאול רב האם סכין מסוימת כשרה לשחיטת חזיר".
כסיף סביר כי "לא צריכה להיות שם ריבונות ישראלית, ומי שאמור לקבוע במתחם אל-אקצא זה למעשה הוואקף. לא לגיטימי שיעלו לשם וינצלו את כוחות הכיבוש והסיטואציה". הוא הוסיף לתקוף את השר, ואמר: "אני אפילו לא מדבר על הסכנות שקיימות, ואיש מאיתנו לא מעוניין שיתממשו, בגלל הפרובוקציה האדנותית והאינפנטילית של היצור הזה, שעלה אתמול".
כסיף, שהסתבך בלשונו לא אחת גם בכנסת, אמר על עוצמה יהודית: "בתור מי שלימד באוניברסיטה בקורס על פשיזם, וההיסטוריה הפשיסטית, אני אומר בצורה ברורה - מדובר במפלגה וביצורים שהשקפותיהן הן השקפות נאו-נאציות".
3 צפייה בגלריה
בועז טופורובסקי
בועז טופורובסקי
"אצלנו הגיבו על כל שיגור". טופורובסקי
(צילום: שמוליק דודפור)
ח"כ בועז טופורבסקי מיש עתיד התייחס לממשלה הנכנסת ולעומד בראשה, בנימין נתניהו. בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio אמר הבוקר טופורובסקי כי "אנחנו לא רוצים לשתף פעולה עם מישהו שיש נגדו שלושה כתבי אישום. לא הגיוני שנקבל אותו כראש הממשלה".
- החוק מקבל אותו כראש הממשלה, אתה לא תקבל אותו? "אין בעיה. שלא כמוהם, שהמשיכו לקרוא לו ראש הממשלה גם כשהיה ראש האופוזיציה, אני מקבל. אבל, אנחנו לא חייבים לשתף איתו פעולה, ואנחנו לא ניתן לו כרטיס יציאה מהכלא".
- בינתיים אנחנו לא רואים שנותנים לו את הכרטיס הזה. "חכו, רואים את מי מינו לשר המשפטים, רואים את מי הם הכניסו להסכמים הקואליציוניים, רואים הכול. יש הבדל בטרמינולוגיה למעשה. אצלנו, לדוגמא, כולם עלו להר הבית בתיאום וללא דאגה, בניגוד לעלייה בחשאי של בן גביר. אתמול גם היה שיגור מעזה, ולא הייתה תגובה של ישראל. אצלנו על בלונים הייתה תגובה. קשה לי להאמין שההרתעה שלנו לא נפגעה".