ברשתות החברתיות הופצה שמועה בימים האחרונים שלפיה הנסיכה סלמה, בתו של מלך ירדן עבדאללה, השתתפה ביירוטי הכטב"מים שהיו בדרכם מאיראן לישראל בלילה שבין שבת לראשון, והפילה כביכול לא פחות משישה כטב"מים.

לפי פרסום של סוכנות הידיעות רויטרס מליל המתקפה האיראנית, ירדן אכן יירטה עשרות כטב"מים איראניים בצד הירדני של בקעת הירדן ובאזור הגבול עם סוריה, אך אין כל אימות להשתתפות של הנסיכה באירוע. השמועות אומנם התבררו כלא נכונות - אך הרעיון לא מופרך לחלוטין, כיוון שהנסיכה סלמה, בת ה-23, היא טייסת בחיל האוויר הירדני ואף לקחה חלק בפעילות חיל האוויר במהלך המלחמה הנוכחית ברצועת עזה.
בדצמבר האחרון הנסיכה השתתפה בהצנחת סיוע רפואי עבור בית החולים שדה הירדני ברצועת עזה. באותו האירוע, הצבא הירדני דאג לפרסם הודעה רשמית על השתתפותה, ולהוציא תיעוד שלה מהאירוע - מה שלא קרה הפעם אחרי הפצת השמועות בנושא הפלת הכטב"מים.
ההצנחה שסלמה לקחה בה חלק בדצמבר הייתה בין ההצנחות הראשונות שביצעה ירדן עבור תושבי רצועת עזה. מאז הדבר הפך לכמעט יומיומי ומשתתפות בהצנחות מדינות רבות, ערביות ומערביות. השתתפותה של הנסיכה בהצנחה סוקרה בהרחבה. במסגרת השמועות בימים האחרונים, מספר חשבונות בטוויטר, ביניהם גם חשבונות בשפות זרות, לקחו את התמונות והדיווחים הישנים מהצנחת הסיוע בדצמבר, וכתבו כי מדובר בתמונות מליל התקיפה האיראנית ב-14 באפריל. בפרסום השקרי שהופיע ברשתות החברתיות, נראה צילום מסך מכתבה שפורסמה על הנסיכה באתר EMIRATESWOMAN, אם כותרת ותאריך ששונו בהתאם.
3 צפייה בגלריה
פרסום פייק של הנסיכה הירדנית סלמה, בתו של המלך עבדאללה
פרסום פייק של הנסיכה הירדנית סלמה, בתו של המלך עבדאללה
הפרסום השקרי שהופץ, עם כותרת ותאריך שנערכו מחדש
3 צפייה בגלריה
נסיכה ירדנית השתתפה במבצע סיוע לעזה
נסיכה ירדנית השתתפה במבצע סיוע לעזה
הנסיכה במבצע הצנחת הסיוע ההומניטרי בדצמבר
(צילום: AFP / JORDANIAN ARMED FORCES / byline)
3 צפייה בגלריה
נסיכה ירדנית השתתפה במבצע סיוע לעזה
נסיכה ירדנית השתתפה במבצע סיוע לעזה
(צילום: AFP / JORDANIAN ARMED FORCES / byline)
ירדן הייתה נתונה לביקורת מגורמים שונים על השתתפותה ביירוט הכטב"מים האיראניים. בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", פורסם איום ממקור ביטחוני איראני ביום התקיפה, שלפיו "אם ירדן תשתף פעולה עם ישראל בהתמודדות עם הטילים והכטב"מים האיראניים, היא תהיה המטרה הבאה לתקיפות".
עם זאת, הירדנים לא נשארו חייבים. אתמול אמר שר החוץ הירדני איימן א-ספדי, בריאיון לערוץ "אל-ממלכה" הירדני, כי זימן את השגריר האיראני והעביר לו מסר ולפיו יש לעצור את העלבונות כלפי עמדותיה של ירדן. א-ספדי הדגיש בריאיון: "נתמודד עם כל מה שמהווה איום על ירדן וביטחון האזרחים הירדנים, בכל האמצעים והיכולות שלנו". הוא חידד גם כי אם הסכנה תגיע מישראל, ירדן תנקוט את אותם הצעדים.