לקראת הבחירות הקרבות, המערכת הפוליטית רוחשת עם שמועות ורעיונות בנוגע לחיבורים אפשריים. על חיבור כזה בשמאל, בין מפלגת העבודה למרצ, יו"ר מפלגת העבודה שרת התחבורה מרב מיכאלי כבר שפכה בשבוע שעבר מים צוננים. מיכאלי אמרה באולפן ynet כי: "העבודה צריכה לרוץ בעצמה, מרצ צריכה להמציא עצמה מחדש כמפלגה יהודית-ערבית אחראית". ח"כ וסגן שרת הכלכלה יאיר גולן, חבר מרצ, הגיב היום (שני) באולפן ynet לדבריה: "ידנו תהיה מושטת לשותפויות, ואני מקווה שהיד לא תישאר באוויר".
מיכאלי, נזכיר, ציינה כי "חיבור בין מרצ לעבודה הוא חיבור לא נכון לא נכון שרק יצמצם את המנדטים שיהיו לקולות הסוציאל-דמוקרטים. זה יסכן ויגדיל יותר את סיכויי נתניהו לחזור. מבחינתי אני בונה את העבודה חזרה להיות המפלגה שמתמודדת על השלטון. האם זה לוקח זמן והאם זה בהליך? כן. אבל זה הכיוון ועל זה אני עובדת".
4 צפייה בגלריה
"היד מושטת לשותפויות - מקווה שהיא לא תישאר באוויר". גולן ומיכאלי
"היד מושטת לשותפויות - מקווה שהיא לא תישאר באוויר". גולן ומיכאלי
"היד מושטת לשותפויות - מקווה שהיא לא תישאר באוויר". גולן ומיכאלי
(צילום: קובי קואנקס, אמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"מפלגת העבודה צריכה לחזור ולהתמודד על השלטון". מיכאלי ולפיד
(צילום: EPA)
שרת התחבורה הוסיפה לדבריה כי "מי שרוצה מפלגת מרכז-שמאל, צריכה להצביע לעבודה". גם לכך גולן התייחס ואמר: "היא פוזלת ימינה, זו שגיאה חמורה. החלופה לכישלון הימין המתמשך, בעיניי, היא שמאל. העתיד הוא שמאל ציוני גדול, חזק וצומח, שמציג אלטרנטיבה ולא מתבייש לדון בסוגיות הכי קשות שמטרידות היום את החברה הישראלית".
בנוגע לאפשרות שמרצ תתאחד עם מפלגה ערבית בבחירות הקרובות, גולן ציין כי הוא לא רואה את זה קורה. לדבריו, "המפלגה שלנו תמיד דגלה בשותפות יהודית-ערבית, כחלק מהתפיסה הכוללת שאתה לא יכול להתעלם מ-20% מאזרחי ישראל. להיפך - שגשוגה ופריחתה של ישראל תלויים ביכולת שלנו לשלב את הציבור הערבי בחברה הישראלית".

גולן הוסיף עקיצה למיכאלי בנושא, ואמר: "שילוב הערבים הוא יעד לאומי חשוב מאין כמותו, לא רק יעד מפלגתי. הייתה מצפה ממנהיגת מפלגת העבודה לדבר ברוח דומה".
ומה בנוגע לעתידך הפוליטי? מתי אתה מודיע על התמודדות לראשות מרצ? "אנחנו נשב בימים הקרובים בתוך המפלגה, וכל אחד עם עצמו, ונראה איך ממשיכים הלאה. אם אחליט להתמודד, אז אבחר מתי להודיע, ואני מבטיח לך שהתקשורת תדע מזה".
ובאשר למיכאלי, היא כיכבה אתמול בחתונת נכדתו של יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, תמר ברכר. שרת התחבורה, שהוזמנה על ידי גפני, תועדה רוקדת במרכז הרחבה בעזרת הנשים. גפני עבר לעזרת הנשים עם עוד פמליה של גברים כדי לקבל אותה. השניים דיברו, ולאחר מכן מיכאלי נשארה לדבר עם אשתו.

עוד נכחו באירוע שר הרווחה מאיר כהן, יו"ר הכנסת מיקי לוי ושר המודיעין אלעזר שטרן (יש עתיד), וחברי הכנסת מהליכוד יואב קיש, דוד ביטן, מאי גולן, אופיר כץ, גדי יברקן, אלי כהן ושלמה קרעי. את מפלגתו של גפני ייצגו ח"כ לשעבר יעקב ליצמן וחברי הכנסת המכהנים אורי מקלב, יצחק פינדרוס, יעקב אשר ויעקב טסלר. כמו כן השתתף ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית. ראש הממשלה יאיר לפיד לא הגיע לחתונה, אך התקשר לגפני כדי לברך.
במערכת הפוליטית מקשיבים לאחרונה לגפני ומזהים את הפוטנציאל של יהדות התורה לחזור ולהיות לשון המאזניים שתכריע את התיקו בין הגושים - והחתונה נראתה בהתאם, בהשתתפות נציגים כמעט מכל סיעות הבית - דבר שלא בטוח שהיה נראה שלא בתקופת הבחירות.
4 צפייה בגלריה
מיכאלי רוקדת בחתונת נכדתו של ח״כ גפני
מיכאלי רוקדת בחתונת נכדתו של ח״כ גפני
יהדות התורה תחזור להיות לשון המאזניים בין הגושים? גפני ומיכאלי משוחחים
4 צפייה בגלריה
מאיר כהן חתונה חתונת נכדתו של ח״כ גפני ריקודים
מאיר כהן חתונה חתונת נכדתו של ח״כ גפני ריקודים
מאיר כהן עם גפני בחתונת נכדתו
( מתוך טוויטר)
אחר החלטתה של ח"כ עידית סילמן לפרוש מהקואליציה, נזכיר, צינן גפני את צהלות השמחה שנרשמו בגוש נתניהו ואמר כי "האופוזיציה גם צריכה לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי, ולמי יש הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה באופן מיידי, מבלי ללכת לבחירות".