בליץ החקיקה במהפכה המשפטית ממשיך, וכך גם ההפגנות: לאחר שאתמול כ-20 מוחים נגד המהפכה המשפטית חסמו את הכביש המוביל לכניסה למשרדי האוצר, ובמקביל הפגינו עוד כמה עשרות עובדי הייטק בסמוך למוקדי התעסוקה בפתח תקווה ותל אביב - היום (רביעי) צפויות מחאות נוספות, כשהמרכזית בהן היא ניסיון שיבוש טיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בברלין.
המחאות יחלו ב-08:00 כשפעילי "הדגלים השחורים" יפגינו מול מעון רה"מ ברחוב עזה בירושלים. בקבוצות הווטסאפ השונות כבר החלו מפגינים לקרוא להגיע ולהפגין בנתב"ג לפני טיסת נתניהו לברלין בשעה 16:00, בדומה למתכונת שבה התקיימה המחאה בחמישי שעבר, כשרה"מ טס עם רעייתו שרה לביקור מדיני ברומא. "הרודנית ובעלה לא מסתפקים בבילוי ברומא. הם יוצאים שוב בצמוד לטיסה מהנה, על חשבוננו, והפעם לברלין", נכתב באחת הקבוצות. המארגנים הבטיחו שגם כשיגיע נתניהו לברלין, הוא צפוי לפגוש שם במחאות של ישראלים.
3 צפייה בגלריה
לאחר שנחת במסוק בנתב''ג - דבריו של בנימין נתניהו לפני ההמראה לאיטליה
לאחר שנחת במסוק בנתב''ג - דבריו של בנימין נתניהו לפני ההמראה לאיטליה
"יצטרך לחמם שוב כמה מסוקים". נתניהו ורעייתו שרה לפני הטיסה לרומא, בשבוע שעבר
(צילום: איתמר אייכנר)
3 צפייה בגלריה
המסוק של בנימין נתניהו מגיע לנתב''ג
המסוק של בנימין נתניהו מגיע לנתב''ג
המסוק של נתניהו מגיע לנתב"ג, בשבוע שעבר
(צילום: שאול גולן)
במטה המחאה הודיעו כי אירועי שיבוש טיסתו של נתניהו לברלין יחלו בשעה 12:30. אלפי רכבים מתוכננים לנסוע בכבישי הגישה המובילים לשדה התעופה ובתוך שטח השדה, במטרה ליצור עומסי תנועה. המארגנים הבהירו כי לא יחסמו את הרכבות, והמליצו לטסים לחו"ל להגיע לשדה התעופה באמצעותן. "הרודן בהתהוות נתניהו יפגוש בנו בכל פינה, טיסה או כנס אליו יגיע. לא ניתן לו להרוס את חלום הדורות והחזון הציוני ולהפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה. קוראים לכל האזרחים והאזרחיות להגיע לנתב"ג ולהביע את המחאה מול נתניהו", מסרו המארגנים.
בכיר במטה המאבק אמר אתמול ל-ynet ו-"ידיעות אחרונות": "מחר נתניהו יצטרך לחמם שוב כמה מסוקים, כולל הפתעה שתחכה לו". עוד הוסיף הבכיר כי בחמישי צפוי "יום שיבושים ארצי עם כמה הפתעות חדשות. חלקן קשורות לדת ומדינה, ביום שתוקם דיקטטורה".
במשטרה הגיבו לתכנון המוחים לבצע שיבושים בנתב"ג, ומפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, אמר כי צירי התנועה בסביבת נתב"ג מוגדרים צירי חירום, וקרא להשאירם פנויים לכוחות הביטחון בכל עת. ניצב ביטון אמר כי "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ולכן אנחנו מאפשרים לכל אזרח לממש את זכותו הבסיסית להפגין. עם זאת, ניסיון לחסום צירים בנתב"ג עלול לעכב הגעתם של כוחות הצלה בחירום ובכך לסכן עשרות אלפי נוספים בטיסות הממריאות ונוחתות בשדה מדי יום. המשטרה תאפשר למשתתפי המחאה להפגין בגזרת המרחב, תוך שמירה על הסדרי התנועה במקום".
המשטרה מתכננת תגובה למפגינים בנתב"ג בשלושה שלבים: אזהרה לפינוי הרכב, אחר כך דוח בגין הפרעה לתנועה, ואם זה לא יעזור - הרכב ייגרר למגרש ויישאר שם יומיים כשהעלויות יושתו על בעל הרכב. במשטרה מתכוונים לאפשר למפגינים מחאה של נסיעה בציר התנועה המוביל לטרמינל 3, אולם לא תתאפשר שם חסימת כבישים. גורם בכיר במשטרה אמר כי "נתגבר בעוד עשרות שוטרים שירשמו דוחות למפגינים, ובעוד עשרות רכבי גרר שיגררו רכבים שיינטשו בציר התנועה".
למרות שבמשטרה מכחישים קשר לציון "נכשל" שהעניק להם בשבוע שעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר באשר להתנהלותם בנתב"ג ובתל אביב, המדיניות תהיה להקשיח את התגובה כלפי מפגינים שינסו ליצור פקקי תנועה ולחסום תנועת נוסעים.

בחמישי: הפגנות מול שגרירויות זרות, במוצ"ש: המשך המחאות ברחבי הארץ

מחר צפוי "יום שיבוש" נוסף, שלישי במספר, שבמסגרתו מתוכננות גם הפגנות מול שגרירויות ארצות הברית ומדינות אירופה, בניסיון לגייס את דעת הקהל העולמית. החל מהשעה 08:00 יתקיימו הפגנות הורים וילדים ברחבי הארץ. ב-10:00 יתקיימו במקביל הפגנות מול שגרירות גרמניה, ארה"ב, בריטניה וצרפת, בנוסף להפגנת ציונים-דתיים-דמוקרטיים בעזריאלי, שתכלול מיצגים מיוחדים. ב-11:00 תתקיים צעדת ארגוני השטח של קפלן מכיכר הבימה, בנוסף לצעדת עולם התרבות נגד המהפכה. ב-12:00 תתקיים הפגנה מול מכון ויצמן ברחובות, ב-12:30 הפגנת "החלוקים הלבנים" בתל אביב, וב-19:00 הפגנה מרכזית בכיכר הבימה עם צעדים לפידים. עוד מתוכננים: שיירת תותחנים של "אחים לנשק", מזכרון יעקב ועד למשרד ראש הממשלה בירושלים, שיירות כלים חקלאיים בצפון ובדרום הארץ, צעדות סטודנטים ולהט"ב וצעדות הייטקיסטים בחיפה.
בשבת צפויות הפגנות מחאה בכל רחבי הארץ, כמדי סוף שבוע בעשרת השבועות האחרונים. "זהו אחד השבועות הקריטיים במאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית מפני אלו שמנסים להביא לחורבנה. כל ישראלי וישראלית שבליבם ערכי מגילת העצמאות חייבים לצאת ביום חמישי הקרוב בעוז ובגבורה ולהגן על מדינת ישראל. לא נקבל שום מהלך שיפגע בדמוקרטיה הישראלית. אנו כאן, על המשמר, נגן על ישראל", אמרו המארגנים.
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
גם במוצאי שבת הקרובה מתוכננת שם הפגנת ענק. רחוב קפלן בתל אביב
(צילום: טל שחר)
רועי נוימן, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמר שלשום בריאיון לאולפן ynet כי "אנחנו נרחיב את ההתנגדות. נשארו בסך הכול עוד שלושה שבועות לחקיקה. אם נגיע למצב שהממשלה בכל זאת רצה ודוהרת, אני מניח שימי ההתנגדות המלאים יהפכו להיות עניין שהוא מספר פעמים בשבוע, ולא רק יום אחד בשבוע".
נוימן הוסיף: "ברביעי ראש הממשלה, במקום להישאר בארץ ולטפל במשבר, יטוס לברלין. נלווה אותו שם - מתוכננות הפגנות של אלפים רבים בברלין. יום חמישי יהיה יום החרפת ההתנגדות, שזה באותה מתכונת של השבועות האחרונים של שיבושים רחבים בכל הארץ. ביום שבת יהיו הפגנות בקפלן ובעוד יותר מ-105 מוקדים". יאיא פינק, גם הוא ממובילי המחאה, הוסיף כי "אני יכול להגיד שביקנעם, בעמק יזרעאל ובסביבה הולכת להיות ביום חמישי הקרוב 'אם כל המחאות'. הולכים להיות המוני אנשים".
פורסם לראשונה: 18:00, 14.03.23