במלאת שבעה חודשים בדיוק לטבח 7 באוקטובר, נערכה הערב (שלישי) בבאר שבע עצרת חירום משותפת של המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב בקריאה להשבת החטופים שנמצאים בשבי חמאס 214 ימים. על-רקע תשובת חמאס להצעה לעסקת חטופים ותחילת פעולת צה"ל ברפיח, הגיעו לעצרת "7 חודשים בגיהינום" 2,500 מתושבי עוטף עזה ובכללם גם חטופות ששוחררו מהשבי וקרובי חטופים.
עצרת מחאה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

מרגלית מוזס (77), שנחטפה מקיבוץ ניר עוז ושוחררה מהשבי אחרי 49 ימים, אמרה בעצרת: "באותה שבת ארורה נחטפתי לרצועת עזה, הייתי במנהרות חאן יונס עד ששוחררתי. חוויתי את השהייה במנהרות ואני יודעת היטב כמה קשה שם. הלחות גבוהה, חוסר מזון, חוסר חמצן, חוסר שינה, פחד איום, דאגה כל הזמן ומי יודע אילו קשיים נוספים מלווים את 132 החטופים שלנו ששוהים אי שם במנהרות או בבתים שעדיין עומדים על תילם כבר 214 ימים".
מוזס ציינה עוד בנאומה: "רבע מאוכלוסיית ניר עוז נחטפה או נרצחה באותה שבת. 37 חברים עדיין נמצאים ברצועת עזה, חלקם חיים וחלקם כבר לא לצערנו הרב. אם החיים לא יוחזרו במהרה, מי יודע כמה מהם ישרדו? ישנם ביניהם מבוגרים שעברו את גיל 80 ואפילו את 85. אנחנו דורשים את השבתם של כל חטופינו, החיים והמתים. אני קוראת לראש הממשלה, השרים וחברי הכנסת - החזירו את אנשינו כל עוד הם בחיים".
3 צפייה בגלריה
עצרת מחאה משכן לאומנויות באר שבע
עצרת מחאה משכן לאומנויות באר שבע
משתתפי העצרת בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
דני מירן, אביו של עמרי מירן (46) שנחטף לעזה מקיבוץ נחל עוז, אמר בעצרת: "רק אתמול סיימנו את אזכור השואה, שואה אשר כילתה שישה מיליון בני עמנו. שואה אשר פעמים רבות נאמר עליה 'לעולם לא עוד'. לעולם לא עוד - זו הייתה הבטחה של ממשלות ישראל לדורותיהן. ביום שבת שמחת תורה, שבו בני עמרי נחטף מביתו, הבטחה זו הופרה.
"ממשלת ישראל הפקירה את בני ואת כל תושבי העוטף, אפשרה לארגון קיקיוני ואספסוף עזתי לרצוח, לאנוס, להתעלל בגופות, לחטוף ילדים, נשים, גברים, חיילות וחיילים ומאז אותו יום להמשיך ולהתעלל במשפחות החטופים. עד ערב זה נמנעתי מלצאת בהאשמות, אבל היום אני מודאג מעצם העובדה שהבן שלי ושאר החטופים עדיין שם, נמקים במחילות חמאס. אין לי כל מושג מדוע חברי הקבינט לא נענה לעסקת הפשרה שאותה אישר חמאס".
3 צפייה בגלריה
עצרת מחאה משכן לאומנויות באר שבע
עצרת מחאה משכן לאומנויות באר שבע
עצרת מחאה משכן לאומנויות באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
עצרת מחאה משכן לאומנויות באר שבע
עצרת מחאה משכן לאומנויות באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
אבי החטוף אמר עוד: "נכון להיום ארה"ב בונה להם נמל בעזה, השנאה לישראל בעולם הולכת וגוברת, מדינות בעולם מנתקות איתנו יחסים, העקורים לא חזרו לבתיהם והחטופים יקירינו עדיין במנהרות החמאס. היום, ובייחוד לאור ההתפתחויות ביממה האחרונה, אני קורא מעל במה זו לקבינט המלחמה ולראש הממשלה - נצלו את ההזדמנות ואת העסקה אשר נמצאת על הפרק.
"עמרי חזור אליי, חזור אלינו, כולנו מתגעגעים ומצפים ליום שבו נוכל לחבק אותך. אני פונה לחברי הקבינט, אשרו כל עסקה, החטופים נמקים במנהרות, גלו לנו ולעם הדואג יחד עם המשפחות דבר אחד - מנהיגות. דבר אשר כולכם הבטחתם - מנהיגות".

"המחיר של הפקרת החטופים כבד הרבה יותר"

ראש המועצה האזורית גדי ירקוני נאם גם הוא בעצרת. "כמי שעומד בראש קהילה שנפגעה באופן אכזרי בטבח 7 באוקטובר - אני מבקש לפנות מעל במה זאת לראש הממשלה: אתה עומד לפני החלטה הרת גורל. הרת גורל לא רק לעתידה של מדינת ישראל, אלא לעתידו של העם היהודי כולו", אמר ירקוני. "אכן, מחיר העסקה להשבת בנינו ובנותינו הוא כבד, מהקשים ביותר שנדרשנו לשלם. אך עליך לדעת - המחיר של הפקרת החטופים כבד הרבה יותר".
ירקוני הוסיף: "ב-7 באוקטובר הופקרנו כשלא באו להציל אותנו, אין לממשלה הזאת את המנדט להפקיר גם כעת את האנשים שלנו, האזרחים שלנו. החברה הישראלית ספגה מכה קשה ביותר שייקח שנים רבות להתאושש ממנה. את המחיר הנורא ביותר כבר שילמנו ואת הנרצחים והנופלים לא נוכל להשיב. אבל, במנהרות החמאס בעזה מחכים להחלטה שלך עוד 132 חטופים וחטופות. חלקם עדיין בחיים, וחובתנו הלאומית והערכית היא לעשות כל שניתן על מנת להשיב אותם הביתה - את אלה שעוד חיים, ואת החללים שלא הספקנו להציל בזמן.
"המחשבה על יקירינו, שנמצאים כבר 214 ימים בידי מפלצות, מדירה שינה מעיניי ומכל מי שפועם בו לב אנושי. לא מדובר בעתידם של החטופים בלבד, לא מדובר בעתיד בני משפחותיהם בלבד. מדובר בעתידה של מדינת ישראל. באמון שאזרחיה נותנים בה, בתחושת הביטחון שלהם, בחובה המוסרית שלנו כעם וכמדינה להשיב את בנינו ובנותינו הביתה - ולכתוב מחדש את החוזה הבסיסי של המדינה עם אזרחיה".