רשת "אל-חדת'" הסעודית דיווחה אחר הצהריים (שישי) כי לפי מקורותיה, 11 בכירים במשמרות המהפכה של איראן נהרגו בתקיפה שבוצעה אמש בנמל התעופה בדמשק ושיוחסה לישראל, וכי מפקד משמרות המהפכה האיראניים במזרח סוריה, נורת רשיד, נפצע בה. לפי הדיווח הזה, בעת ההפצצה קיבלו ראשי השלוחה של משמרות המהפכה במזרח סוריה משלחת רמת דרג בנמל התעופה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה בסוריה
תיעוד התקיפה בסוריה
תקיפה קודמת באזור נמל התעופה של דמשק. חזר לשימוש - ושוב הופצץ
ברשת הסעודית נטען כי השפעת התקיפות הישראליות בנמל התעופה בדמשק על משמרות המהפכה עשויה להיות גדולה יותר מחיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בינואר 2020, אך דובר משמרות המהפכה באיראן הכחיש את הדיווח.
סוריה דיווחה על תקיפה בדמשק מעט אחרי השעה 22:00 אמש, ופחות משלוש שעות לאחר מכן דווח שוב על הדי פיצוצים בעיר. לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, גוף אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, התקיפה הראשונה כוונה אל אזור נמל התעופה בדמשק, ובנוסף דווח על תקיפה גם באזור א-סווידא.
לפי דיווחים, התקיפה באזור נמל התעופה בדמשק אירעה 24 שעות בלבד לאחר חידוש הטיסות בו, שהופסקו אחרי תקיפה אחרת שיוחסה לישראל, בסוף נובמבר. גם התקיפה ההיא אירעה שעות לאחר פתיחתו מחדש של הנמל בעקבות תקיפות דומות, מוקדם יותר באותו חודש.
3 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי
 רזא מוסאווי
רזא מוסאווי, שחוסל בתקיפה בסוריה השבוע
3 צפייה בגלריה
הלוויה של רזא מוסאווי באיראן
הלוויה של רזא מוסאווי באיראן
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בהלוויית מוסאווי
התקיפות בסוריה באות אחרי שבתחילת השבוע הודיעה איראן כי בתקיפה שם שאותה ייחסה לישראל נהרג סייד רזא מוסאווי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה שדרגתו מקבילה לתת-אלוף. הבכיר שנהרג, המכונה סייד רזי, היה אחד מ"היועצים הוותיקים" של משמרות המהפכה בסוריה, ונהג ללוות את מפקד כוח קודס קאסם סולימאני -עד שזה חוסל. בדיווחים נטען כי ביתו של מוסאווי הופצץ מהאוויר.
אתמול בבוקר נערכה הלוויית ענק למוסאווי, בהשתתפות שורה של בכירים, ובראשם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. לטענת סוכנות הידיעות סבארין, שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, לא פחות ממיליון בני אדם הגיעו לחלוק כבוד אחרון למוסאווי.