המגזין האמריקני היוקרתי "טיים" בחר היום (ב') ביזם אילון מאסק לאיש השנה שלו – בסיומה של שנה סוערת עבור איל ההון הדרום אפריקני, שבה עקף את מייסד אמזון ג'ף בזוס והפך לאיש העשיר בעולם.
4 צפייה בגלריה
אלון מאסק איש השנה של מגזין טיים 2021
אלון מאסק איש השנה של מגזין טיים 2021
ההכרזה על מאסק כאיש השנה במגזין "טיים"
(צילום: טיים)
4 צפייה בגלריה
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
"קרא תיגר על ההייטרים". אילון מאסק
(צילום: AFP)
בחודש אוקטובר הגיע ערכה של טסלה, חברת הטכנולוגיה וכלי הרכב החשמליים של מאסק, ליותר מטריליון דולר, ובמהלך השנה ביצעה חברת החלל שלו SpaceX יחד עם נאס"א שורה של שיגורים רבי-חשיבות, בהם שיגור חללית שתתנגש באסטרואיד בניסוי שמטרתו לבחון את היכולת להסיט ממסלולם אסטרואידים עתידיים שיציבו סכנה לכדור הארץ.
"התואר 'איש השנה' הוא סימן להשפעה, ואנשים מעטים בלבד זכו להשפעה גדולה יותר על החיים בכדור הארץ, ואולי גם מחוצה לו, מאשר אילון מאסק", צייץ העורך הראשי של ה"טיים", אדוארד פלסנטל. במגזין עצמו נכתב: "מאסק העביר את חייו בקריאת תיגר על ההייטרים (השונאים). כעת נראה שהוא סוף סוף נמצא בעמדה המאפשרת לו לשים אותם במקומם".
4 צפייה בגלריה
מכונית של טסלה
מכונית של טסלה
מכונית של טסלה. "רצינו לשמש דוגמה"
(צילום: AFP)
ההכרזה על מאסק כאיש השנה של המגזין היוקרתי באה אחרי שבשנים האחרונות זכה לתשומת לב הולכת וגוברת בתרבות הפופולרית בארה"ב. הוא מתחזק חשבון טוויטר עם 66 מיליון עוקבים, ובמאי האחרון סיפק הופעת אורח בתוכנית הטלוויזיה המפורסמת "סטרדיי נייט לייב". מאסק נוהג לדבר בהתלהבות ובשאפתנות בלתי מוסתרת על הרצון שלו ליישב את מאדים, ומתכנן טיסות לחלל בשנה הבאה כחלק מ"החזרה האמריקנית לירח" שאותה מתכננת החברה שלו SpaceX. מאסק ידוע כמי שבציוץ אחד שלו מסוגל להניע את השווקים ולהשפיע על ערכם של מטבעות וירטואליים.
ההשפעה החברתית-כלכלית הגדולה ביותר של מאסק כעת היא כלי הרכב החשמליים שלו בטסלה. "הכוונה שלנו בטסלה תמיד הייתה לשמש דוגמה לתעשיית הרכב ולקוות שגם חברות אחרות בה ייצרו כלי רכב חשמליים, כך שנוכל להאיץ את המעבר לאנרגיה מתחדשת", אמר מאסק בריאיון ל"טיים" שהתפרסם לצד ההכרזה עליו היום כאיש השנה.
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן דונלד טראמפ
ג'ו ביידן דונלד טראמפ
גם הם זכו בתואר. ביידן וטראמפ
(צילום: gettyimages, AFP)
התואר "איש השנה של המגזין טיים" מוענק מאז 1927. בשנה שעברה זכו בו ג'ו ביידן וקמלה האריס, ובשנה שלפני כן זכתה בו פעילת איכות הסביבה גרטה תונברג. בעשור האחרון זכו בו גם דונלד טראמפ, אנגלה מרקל, ברק אובמה והאפיפיור פרנסיסקוס.