2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
נתניהו
(צילום: מארק ישראל סלם)
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (בין ראשון לשני) בריאיון בפוקס ניוז כי "אני בתפקיד 16 שנים בסך הכול, ומעולם לא הגבתי על ויכוחים פנימיים בדמוקרטיות אחרות. מנהיגים אחרים יכולים לבחור לעשות את זה".
"לכולם יש דעה על ישראל, אין להם דעה על הזכויות בצרפת או ההפגנות שם או הוויכוחים שמתנהלים במדינות אחרות", אמר נתניהו, אחרי שנשאל אם הוא אומר למדינות אחרות כיצד להתנהל מול בתי המשפט שלהן. ראש הממשלה, נזכיר, מסרב להתראיין לתקשורת הישראלית - ואתמול אפילו נטש במכוון מסיבת עיתונאים לפני שאלות הכתבים.
"יש לכם ויכוח גדול בין בית המשפט העליון לרשות המבצעת בארה"ב", הוסיף נתניהו. "אני לא מעוניין להגיב על זה, אבל אנשים בוחרים להגיב על שלנו. זה בסדר, אנחנו נקבל את ההחלטות שלנו. במדינות דמוקרטיות ריבונות, הממשלה הנבחרת על-ידי העם מקבלת את ההחלטות, וכך זה יהיה בישראל".
2 צפייה בגלריה
ביידן בנאום שנשא בקנדה
ביידן בנאום שנשא בקנדה
כבר הפציר בנתניהו להגיע להסכמה רחבה סביב החקיקה. ביידן
(צילום: רויטרס)
מאז הודיע שר המשפטים יריב לוין על המהפכה המשפטית בישראל, שרים ומנהיגים במדינות המערב קראו לממשלה להגיע להסכמה רחבה ולהימנע משינויים חד-צדדיים במערכת המשפט. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אף שוחח עם נתניהו לפני שביטול עילת הסבירות אושר בכנסת, וקרא לו להגיע להסכמה רחבה.
במהלך סבב ריאיונות שקיים בשבוע שעבר אמר נתניהו לרשת ABC שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזמין אותו לבית הלבן בסתיו, "כנראה בספטמבר", אבל בוושינגטון סירבו לאשר: דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר סירבה לומר אם ביידן אכן הזמין את נתניהו למעונו הרשמי, וגם לא אישרה את התאריך המסתמן.
בריאיון ל-CNN נשאל נתניהו אם הוא צופה השלכות מצד ארה"ב לאישור החוק ואמר כי היחסים בין ישראל לארה"ב עדיין חזקים. "שנינו מעוניינים לחסום את איראן, ומעוניינים בקידום שלום. זו הסיבה שחזרתי לשרת את ישראל כראש הממשלה. המטרות האלה ברות השגה ונשיג אותן יחד. אני חושב שזה יחזק את הבריתות שלנו, לא יחליש".
באותו בליץ ראיונות בתקשורת האמריקנית, סירב נתניהו להתחייב שיציית לפסיקת בג"ץ במקרה שיפסול את החקיקה לביטול עילת הסבירות. "זה סוג של ספירלה. אני מקווה שלא נגיע לכך", אמר נתניהו בריאיון ל-CNN. הוא גם הזהיר מפני כניסה של המדינה לטריטוריה "לא נודעת", כלשונו.