ניר ברקת: "אנחנו כיהודים לא יכולים להיות אדישים לזוועות של העם הרוסי"
(צילום: אבי חי)

אחרי שהגיע בסוף שבוע האחרון לביקור באוקראינה מבלי שעדכן אף גורם רשמי, סייר בערים שהופגזו והתפלל באומן תחת אבטחה כבדה, חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) הסביר הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet את פשר נסיעתו, ואמר כי "זה הזמן שלנו כישראלים להתייצב לצידה של אוקראינה, זו המטרה של הנסיעה שלי - הגעתי להתייצב לצידה ולצד האמריקנים ובעלות הברית". הוא הוסיף כי יש לשקול לספק לקייב את מערכת ההגנה מטילים, רקטות וכטב"מים "כיפת ברזל".
אף שיו"ר מפלגתו בנימין נתניהו מתח ביקורת לא פעם על התנהלות הממשלה מול רוסיה על רקע הפלישה לאוקראינה, כמו גם חברים אחרים בליכוד, ברקת אמר הבוקר: "מהיום הראשון של הפלישה הרוסית אני אמרתי שאנחנו לצידם של האוקראינים והאמריקנים. הרי כל פשעם של האוקראינים זה שהם רוצים להתחבר לעולם המערבי, וכולו עומד נחרצות לימינה של אוקראינה".
3 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
"כל פשעם של האוקראינים זה שהם רוצים להתחבר לעולם המערבי". ברקת ליד טנק מפויח
3 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ניר ברקת עם מושל אומן
"כשהייתי בביקור היה שם גם מזכיר המדינה האמריקני, שר ההגנה הגרמני, פולנים ואנגלים. מי לא היה באוקראינה? אף נציג של מדינת ישראל", המשיך ברקת. "מצד אחד אנחנו הולכים ורותמים את העולם נגד האגרסיביות של איראן, אבל החברים האמריקנים והאוקראינים שואלים אותנו איפה אנחנו בדיוק בנושא האוקראיני".
ברקת הגיע לאוקראינה בהזמנת הרב הראשי של המדינה, משה אסמן שמקורב למפלגתו, ותיעד את עצמו בעיר ההרוסה אירפין ובערים קייב, בוצ'ה וברנצלקה. אסמן היה זה שליווה את ברקת בין הריסות הבתים והטנקים המפויחים. במשרד החוץ ובשגרירות ישראל נדהמו לגלות על הגעתו של חבר הכנסת וזעמו על הביקור, שכן מפרוץ המלחמה משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי מפצירים בישראלים שלא להגיע למדינה בגלל המלחמה, ובמיוחד לא להילולה של רבי נחמן.
בניגוד להמלצות הביטחוניות: ניר ברקת מתפלל באומן
(מתוך טוויטר)

- אתה לא פוחד שיגידו שאתה דוחף אצבע בעין של פוטין? "אני אומר דבר אחד ברור - אנחנו שייכים לעולם המערבי. אי אפשר לשתוק על הזוועות של העם הרוסי, ומבחינתי אני מתייצב לצד הנכון. אנחנו כיהודים וכישראלים לא יכולים להיות אדישים לדברים כאלה. ממשלת ישראל לא יודעת לשחק נכון עם הקלפים הבינלאומיים שלה, כך אמרו לי בקונגרס האמריקני. אנחנו מנוסים בכל התחומים, ואנחנו רואים שהממשלה התבלבלה לחלוטין בתפקידה הבינלאומי. אומרים את זה כולם, גם האוקראינים שמחפשים לייצר שיתופי פעולה איתנו, עם העם היהודי. עומד באוקראינה נשיא יהודי ואנחנו לא נותנים לו כלום, נאדה".
- נתניהו בירך אותך על הנסיעה הזו? דיברתם? אתה ממליץ לישראלים לנסוע לאומן? "דיברנו לפני שבועיים על הקמפיין ועל הנסיעה הזו. נסעתי באופן אישי, אחרי שהוזמנתי על ידי הרב הראשי של אוקראינה. נפגשתי עם המושל, והוא אמר לי שהם נערכים למי שיגיע. אני מבקש מהציבור שיגיע בסך הכול להישמע להנחיות. אני כאיש לציבור הלכתי להתרשם באופן אישי ממה שקורה שם, ואני מביא את הדברים של האחראיים לציבור".
ברקת התייחס גם לסוגיית השריונים של נתניהו בליכוד, יממה לפני שמזכירות המפלגה תתכנס כדי לאשר אותם עבורו. "יש לנו יו"ר תנועה, הוא קיבל מנדט ואני משוכנע שהרשימה שלנו תהיה כפי שהיא היום - טובה ויעילה. כל המועמדים הם אנשים טובים, נתניהו צריך לבדוק מה יביא את התוצאה הטובה ביותר ובשביל זה יש לו את השיקול הטוב ביותר. לנתניהו יש מנדט ממני ומהליכודניקים לאיך עושים אופטימיזציה ברשימה ואיך מוודאים שלא יהיו מגזרים מקופחים. יש מרחב לא מבוטל של אפשרויות ואני סומך על דעתו".
3 צפייה בגלריה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם ראש סבא"א רפאל גרוסי מלחמה מול רוסיה
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עם ראש סבא"א רפאל גרוסי מלחמה מול רוסיה
"נשיא אוקראינה יהודי - ואנחנו לא נותנים לו כלום". ברקת על זלנסקי
(צילום: AFP )
"אנחנו צריכים לפנות לאותם אנשים שעדיין מתלבטים ולהראות להם מה קורה בכלכלה ובשאר התחומים", אמר ברקת. "אני משוכנע שהרשימה תהיה אפקטיבית ואופטימלית. אותי מטרידים אותם אנשים שמתלבטים, הם צריכים להבין שיש רק אופציה אחת - רק ממשלה חזקה בראשות הליכוד".
- איילת שקד נפרדת הלילה מיועז הנדל. עכשיו תחבקו אותה? "אני לא יודע אפילו מה שם המפלגה כרגע, היא כל הזמן משנה שמות ומפלגות. לכן יש מניה בטוחה אחת וקוראים לה הליכוד. אני חושב שלא השתנה דבר, זו מפלגה קטנה שרמת הוודאות שתקבלו ממנה היא נמוכה ובסבירות מאוד גבוהה היא לא תעבור את אחוז החסימה, אז אין מה לבזבז את הקולות. צריך להחזיר את המדינה למסלול ולהצביע ליכוד".