סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית "סאנא" דיווחה הלילה (בין שני לשלישי) על תקיפות אוויריות ישראליות במדינה. מדובר בתקיפה הרביעית המיוחסת לישראל תוך פחות משבוע. ממשרד ההגנה הסורי נמסר כי שני בני אדם נהרגו בתקיפות באזור דמשק ודרומית לדמשק. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי השניים נהרגו מפיצוץ במפעל באזור אל-כיסווה, שייתכן כי התרחש מנפילת טיל נ"מ סורי.
לפי הדיווח של המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, התקיפה הישראלית כוונה לארבעה יעדים, שלפחות שלושה מהם ישראל כבר תקפה בעבר לפי פרסומים זרים, בהם שדה התעופה הבינלאומי בדמשק. יעד נוסף היה אזור א-סיידה זינב מדרום לדמשק - אחת מנקודות ההתבססות של חיזבאללה בסוריה. המרכז דיווח גם על תקיפה של מוצב מכ"מ באזור סווידא שבדרום סוריה, סמוך לגבול עם ירדן.
2 צפייה בגלריה
התקיפה בסוריה
התקיפה בסוריה
התקיפה בסוריה, הלילה
(צילום: AFP)
לפי מקור צבאי סורי שצוטט בטלוויזיה הסורית, ישראל ביצעה את התקיפה זמן קצר לאחר חצות באמצעות כמה טילים שנורו מכיוון רמת הגולן. במקביל, כלי תקשורת ערביים דיווחו על טיל הגנה אווירית סורי שחדר לישראל ויורט באזור הכנרת או בדרום רמת הגולן. תושבים בגולן ובאזור הכינרת דיווחו על שמיעת פיצוצים עזים, אך מצה"ל נמסר כי לא מוכר אירוע חריג בשטח המדינה.
בתוך כך, הבוקר הודיע פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית כי גם הוא תקף בסוריה אתמול, והרג בכיר בדאעש שתכנן להוציא לפועל פיגועים באירופה. לפי ארה"ב, מותו של הבכיר - חאליד אחמד אל-ג'בורי - יפגע זמנית ביכולת של דאעש לתכנן פיגועים מחוץ לסוריה.
2 צפייה בגלריה
אזור התקיפה בחומס שבסוריה שיוחסה לישראל
אזור התקיפה בחומס שבסוריה שיוחסה לישראל
תקיפה בחומס, בלילה שבין שבת לראשון
התקיפה שיוחסה הלילה לישראל בסוריה הייתה כאמור הרביעית תוך פחות משבוע. גם בתקיפות קודמות נגד מטרות של איראן וחיזבאללה נרשמו הרוגים, בהם שני "יועצים צבאיים" של משמרות המהפכה. השבוע גם הפיל צה"ל באמצעות לוחמה אלקטרונית מל"ט החשוד כאיראני, שחדר לשטח ישראל מסוריה. אחד ה"יועצים" שנהרגו, מילאד חיידרי, היה איש מנגנוני המודיעין שעוסקים בהכוונת פיגועים נגד ישראל.
התקיפה הראשונה מבין ארבע בסוריה התרחשה כשלושה ימים לאחר פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, שבינתיים הוקפאו. למחרת שוב דווח בסוריה על תקיפה שמיוחסת לישראל, שבה נהרגו שישה פעילים במשמרות המהפכה של איראן במדינה - בהם היועצים הצבאיים. בלילה שבין שבת לראשון, משרד ההגנה של סוריה מסר כי ישראל תקפה מוצבים במחוז חומס שבמרכז המדינה, שלפי מקורות מודיעיניים מערביים פגעו בשורה של "בסיסי אוויר" באזור מרכזי במדינה, שבו מוצבים אנשי צבא איראנים.