היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, סיימה את החקירה של איש העסקים משה חוגג בפרשה הכלכלית ועבירות מין. המשטרה העבירה היום (רביעי) את ממצאי החקירה לעיון פרקליטות מיסוי וכלכלה לצורך קבלת החלטה, והיא סבורה כי שני התיקים מכילים די ראיות לצורך הגשת כתבי אישום.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג בבית המשפט
משה חוגג בבית המשפט
חוגג בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
החקירה החלה ב-2020 כסמויה והפכה לגלויה עם מעצרו של חוגג בנובמבר 2021. הוא נשאר במעצר כחודש ולאחר מכן שוחרר למעצר בית.
בכל הנוגע לעבירות הכלכליות, מדובר בארבעה מיזמי קריפטו שאותם הוביל חוגג. מהחקירה עלה כי הוא גייס במרמה ממשקיעים 290 מיליון דולר ועשה בהם שימוש לטובתו האישית. בין היתר, רכש איש העסקים באמצעות אותם כספים את קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, נדל"ן במרכז הארץ ורכבים.
עוד עלה מהחקירה כי חוגג שיקף למשקיעים במיזמים שלו מצג שווא, לעיתים תוך זיוף מסמכים. בשני מקרים הוא כלל לא הקים את המיזמים בפועל ובשני מקרים אחרים הקים מיזמים כאלו שלא היה להם סיכוי לבסס שווי ערך עתידי - משקיעים רבים מהארץ ומהעולם השקיעו בפרויקטים מתוך מחשבה שמדובר בהשקעות אטרקטיביות.
2 צפייה בגלריה
מואיז קטומבי
מואיז קטומבי
קנה באמצעות הכספים שגייס את בית"ר ירושלים. חוגג
בעקבות החקירה, חילטה המשטרה רכוש רב של חוגג וחשודים נוספים בסך 134 מיליון שקלים, והיא סבורה כי מדובר בעבירות גניבה בנסיבות מחמירות הלבנת הון ועבירות כלכליות נוספות.
פרשיות המין: המשטרה חקרה שני מקרים שבהם היו ראיות לכך שחוגג קיים בכמה מקרים יחסי מין בכפייה, אך שתי הנשים שהיו אמורות להעיד, לא שיתפו פעולה עם החקירה, שבמהלכה עלה החשד לסחר בבני אדם. לכן לא הצליחה המשטרה לבסס תשתית ראייתית לעבירה זו - כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. בפרשה מעורבות יותר מ-20 נשים ישראליות שאיתן קיים חוגג מערכת יחסים מינית תמורת כסף או טובות הנאה שונות ועוד עשרות נשים בחו"ל.

מהחקירה עלה כי חוגג איתר באופן שיטתי ברשתות נשים צעירות לשם קיום יחסי מין ושילם להן, לעיתים תוך ניצול של מצוקות נפשיות וכלכליות שאליהן, בחלק מהמקרים, היה מודע, ומי שהביאה חברה, קיבלה תשלום "בונוס". חוגג נהג לתעד לפי החשד במצלמות נסתרות את יחסי המין עם הנשים ללא ידיעתן, ובשני מקרים היו אלו נערות. הוא העביר לחבריו את הצילומים, לעיתים גם של נשים ידועניות, מה שנחשב לעבירה חמורה של פגיעה בפרטיות.
במשטרה סבורים כי ישנו קשר בין התיק הכלכלי לתיק עבירות המין: הכספים שחוגג גנב לכאורה מהמשקיעים שימשו אותו באורח חייו הראוותני, להטסת נשים מחו"ל לארץ ולהלנה ואירוח שלהן. לעיתים אף שילם חוגג עשרת אלפים שקלים למפגש אחד עם אישה.