מסמך המתאר את היכולות הצבאיות של מדינה זרה, ביניהן גם היכולת הגרעינית שלה, נמצא והוחרם בפשיטת ה-FBI על אחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. כך דיווח עיתון ה"וושינגטון פוסט" הבוקר (רביעי). הדיווח של העיתון, שהסתמך על גורמים המעורים בפרשה, לא נקב בשם המדינה הזרה, ולא ציין אם מדובר במדינה עוינת או ידידותית לארה"ב.
2 צפייה בגלריה
כיתוב: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסמכים ש נלקחו מאחוזת מאר א לאגו על השטיח באחוזה ו ברקע עמודים מתצהיר משרד המשפטים לבית המשפט
כיתוב: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסמכים ש נלקחו מאחוזת מאר א לאגו על השטיח באחוזה ו ברקע עמודים מתצהיר משרד המשפטים לבית המשפט
דובר ה-FBI ונציגיו של טראמפ לא הגיבו לפרסום. נשיא ארה"ב לשעבר וחלק מהמסמכים שנלקחו, כפי שצולמו באחוזתו
(צילום: רויטרס, AP)
דובר ה-FBI ונציגיו של טראמפ לא הגיבו לדיווח. במהלך הפשיטה, שאירעה בחודש שעבר, הוחרמו יותר מ-11,000 מסמכים ממשלתיים וצילומים. לפי הדיווח של ה"פוסט", חלק מהמסמכים שהוחרמו מתארים מבצעים מסווגים של ארה"ב, שחשיפה אליהם דורשת אישור מיוחד מעבר לסיווג "סודי ביותר". חלק מהמסמכים סודיים עד כדי כך, שחלק מגורמי הביטחון הלאומי הבכירים ביותר בממשל ביידן אינם מחזיקים בסיווג המתאים לגישה אליהם.
משרד המשפטים האמריקני חוקר את טראמפ בפרשה, העוסקת בלקיחתם של מסמכים ממשלתיים מהבית הלבן אחרי שסיים את תפקידו אשתקד, ואחסונם במאר-א-לאגו, אחוזתו של טראמפ בפלורידה. שלשום, שופטת פדרלית הסכימה לבקשתו של טראמפ למנות מפקח חיצוני שיסקור את המסמכים שהוחרמו בפשיטת ה-FBI, במהלך שעשוי לעכב את החקירה הפלילית שמנהל משרד המשפטים.
הפשיטה הלילית ב-8 באוגוסט הייתה במסגרת חקירה שבודקת חשד שהנשיא לשעבר לקח מהבית הלבן לאחוזת מאר א-לגו מסמכים מסווגים שאותם היה אמור למסור לארכיון הלאומי בתום כהונתו כנשיא. בפשיטה מצאו אנשי ה-FBI יותר מ-100 מסמכים עם הסיווג "סודי ביותר".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ עצרת של המפלגה הרפובליקנית ב פנסילבניה ארה"ב
דונלד טראמפ עצרת של המפלגה הרפובליקנית ב פנסילבניה ארה"ב
טראמפ בפנסילבניה, בתחילת השבוע
(צילום: AFP)
בתחילת השבוע, בהופעה פומבית ראשונה של טראמפ מאז הפשיטה, הוא כינה את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "אויב המדינה", ואמר כי החיפושים באחוזתו יובילו ל"תגובת-נגד שאיש לא ראה כמותה מעולם". לדבריו, "לא יכולה להיות דוגמה ברורה יותר לאיומים האמיתיים על החירות האמריקנית ממה שקרה לפני כמה שבועות. היינו עדים לאחד מניצולי הסמכות המזעזעים ביותר של ממשל כלשהו בהיסטוריה האמריקנית". טראמפ טען כי ממשל ביידן מנסה להשתיק אותו. "חשוב מזה - הם מנסים להשתיק אתכם. אבל אתכם לא ישתיקו, נכון?", אמר לקהל בפנסילבניה.
בניגוד לפרוטוקולים שקובעים כי משרד המשפטים וה-FBI פועלים באופן עצמאי טען טראמפ כי הנשיא ביידן פיקח על הפשיטה ומנצל את הבולשת הפדרלית כדי לפגוע בו. לפי טראמפ, "ה-FBI ומשרד המשפטים הפכו למפלצות מרושעות שנשלטות על-ידי נבלות מהשמאל הקיצוני, עורכי דין והתקשורת שאומרים להם מה לעשות". הנשיא לשעבר הוסיף כי "הפשיטה המבישה על ביתי במאר א-לגו" היא פרודיה על "החוקים, המסורות והעקרונות של אמריקה".