שעתיים אחרי הודעת דובר צה"ל על שינוי דרמטי בהנחיות פיקוד העורף, ובצל אישור ישראלי לדיווחים שלפיהם המתקפה האיראנית החלה בשיגור מאות כטב"מים, פרסם הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה ובה אמר: "בשנים האחרונות, וביתר שאת בשבועות האחרונים, ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה ישירה מאיראן. מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. מדינת ישראל חזקה, צה"ל חזק, הציבור חזק".
משמרות המהפכה באיראן פרסמו הודעה ולפיה: "ביצענו פעולה באמצעות כטב"מים וטילים בתגובה לתקיפת הקונסוליה בסוריה. התגובה כוללת עשרות כטב"מים וטילים כדי לפגוע במטרות ספציפיות באדמות הכבושות". מנהיג איראן עלי חמינאי צייץ בחשבון הטוויטר: "משטר הרשע ייענש".


המתקפה האיראנית מגיעה בתגובה לחיסול בכירי כוח קודס האיראנים בדמשק לפני כשבועיים. הכטב"מים ששוגרו לעבר ישראל עשויים לעבור את המרחק הרב רק בתום שעות ארוכות. קבינט המלחמה התכנס בבור בקריה ולאחריו יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני.
בהצהרה שפרסם נתניהו הוא הודה לארה"ב ומדינות נוספות על התייצבותן לצידנו: "אנחנו מעריכים את ההתייצבות של ארה"ב לצידה של ישראל, וכן את התמיכה של בריטניה, צרפת ומדינות רבות אחרות. קבעתי עיקרון ברור - מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נגן על עצמנו מכל איום ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות. אני יודע שגם אתם אזרחי ישראל שומרים על קור רוח. אני קורא לכם לשמוע להנחיות פיקוד העורף".
דובר צה"ל דניאל הגרי הודיע בערב: "איראן שיגרה כטב"מים משטחה לעבר שטח מדינת ישראל. אנחנו עוקבים אחר האיום במרחב האווירי ואנחנו ננסה למנוע ממנו להגיע. זה איום שלוקח לו כמה שעות להגיע לישראל. צה"ל וחיל האוויר מוציאים לפועל את התוכנית הסדורה שאליה נערכנו. כחלק מההיערכות שירותי ה-GPS לא יהיו זמינים. השיבוש יהיה יזום בהתאם לתוכנית. במידה שנדע על איומים נוספים - נעדכן מיד. אתם מתבקשים לפעול לפי הנחיות פיקוד העורף, להיכנס למרחב המוגן ולהישאר בו לפחות עשר דקות, לא פחות. אנחנו נעדכן במידה שתידרשו להישאר במרחב המוגן זמן רב יותר. אני קורא להימנע מהפצת שמועות.
"אנחנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב והשותפים שלנו במרחב. יש לנו מערך הגנה מצוין והוא נמצא בפעילות מלאה אך ההגנה לא הרמטית ולכן חשוב להקפיד ולהישמע להנחיות פיקוד העורף".
הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ייפגש הערב עם ראשי המועצה לביטחון לאומי כדי לדון באירועים במזרח התיכון. הפגישה תתקיים בחדר המצב של הבית הלבן. ישתתפו בו שר ההגנה לויד אוסטין, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, יו"ר ראשי המטות המשולבים צ'ארלס בראון, ראש ה-CIA ביל ברנס, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ועוד.
המועצה לביטחון לאומי של ארה״ב הודיעה: "איראן החלה במתקפה אווירית נגד ישראל. הנשיא ביידן מתעדכן באופן שוטף על המצב על ידי אנשי הצוות הביטחוני שלו וייפגש איתם בבית הלבן. הצוות שלו נמצא בתקשורת מתמדת עם גורמים ישראלים כמו גם עם שותפים ובעלי ברית אחרים. מתקפה זו צפויה להתפתח על פני כמה שעות. הנשיא ביידן היה ברור: תמיכתנו בביטחונה של ישראל היא ברזל. ארה"ב תעמוד לצד עם ישראל ותתמוך בהגנתה מפני האיומים הללו".
באופן חריג, מטוס ראש הממשלה "כנף ציון" המריא הערב. באפליקציית "פלייט רדאר" הוא נראה באוויר, בדרום המדינה. רשות פיקוח התעופה האזרחית הירדנית הודיעה על סגירה באופן זמני של המרחב האווירי לכל הטיסות היוצאות והנכנסות, החל מ-23:00.

בכיר אמריקני אמר לרשת "אל ג'זירה": "אנו מודאגים מאוד מהאפשרות שאיראן תפתח במלחמה רחבה נגד ישראל. איראן עלולה לפתוח בתקיפה מאדמתה נגד מטרות בישראל בהשתתפות שלוחיה בעיראק ובסוריה. ארה"ב תגן על ישראל ותנסה להתמודד עם תקיפה איראנית אפשרית. היכולות הצבאיות הנוספות שלנו נמצאות בעמדותיהן ומוכנות להתמודד עם כל תקיפה מאיראן ומשלוחיה".
מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח שוב עם שר הביטחון יואב גלנט, והבטיח לו: "ישראל יכולה לסמוך על תמיכה מלאה של ארה"ב כדי להגן על ישראל מפני כל התקפות של איראן ושלוחיה האזוריות". היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן שוחח עם מקבילו צחי הנגבי וגם הוא אמר דברים דומים: "חזרתי על מחויבות הברזל של ארצות הברית לביטחון ישראל".
הערב הודיע כאמור דובר צה"ל על שינוי דרמטי בהנחיות. תת-אלוף דניאל הגרי עדכן כי החל מהלילה ועד יום שני ב-23:00 תוטל הגבלה על התקהלות בכל רחבי הארץ, ולא תתקיים כל פעילות חינוכית, כולל הקייטנות שתוכננו לחופשת הפסח. ההנחיה תשפיע על קיום אירועי תרבות וספורט.