האו"ם מסרב להכניס את שמה אירינה קורולובה, שנרצחה בפיגוע בבית הכנסת בנווה יעקב, לרשימת חללי הטרור, רק בגלל שהיא איננה אזרחית ישראלית. גם לוחם מג"ב, סמ"ר אסיל סואעד שנפל במחסום שועפט, לא יוכר כקורבן טרור כי הוא לא נהרג בידי המחבל שדקר אותו, אלא בידי חברו המאבטח שניסה לחסל את המחבל.
3 צפייה בגלריה
אירינה קורולובה
אירינה קורולובה
אירינה קורולובה
בפיגוע הקשה בנווה יעקב בליל שבת שבסוף חודש ינואר נרצחו שבעה בני אדם, וביניהם עובדת זרה מאוקראינה, אירינה קורולובה, שעזרה לאחד האנשים בבית הכנסת. אולם בדוח האו"ם מופיע שבאותו הפיגוע נרצחו רק שישה בני אדם. בנוסף, לפי הגדרת האו"ם, הפיגוע אירע "בשטח הפלסטיני הכבוש", והנרצחים מוגדרים כמתנחלים, שכן שכונת נווה יעקב ממוקמת מעבר לקו הירוק.
כפי שפורסם בעבר ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", האו"ם מעוות את הנתונים בכל הנוגע לרצח של אזרחי ישראל בפיגועי טרור. כך למשל, האו"ם לא מכליל את שולמית רחל עובדיה, שנרצחה בשנה שעברה בפיגוע בחולון, ברשימת הנרצחים. באו"ם העדיפו את הגרסה הפלסטינית, שלפיה "לא היה מדובר בפיגוע טרור". ההחלטה התקבלה על ידי המשרד לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) באו"ם, שעוקב אחרי אזורי מצוקה בעולם ומפרסם מדי שבועיים דוח ובו שמות האנשים שנהרגו ונפצעו באירועי טרור, משני הצדדים, הישראלי והפלסטיני.
3 צפייה בגלריה
לוחם מג"ב אסיל פאעור סואעד ז"ל
לוחם מג"ב אסיל פאעור סואעד ז"ל
אסיל סואעד
ובזמן שאזרחים תמימים וחפים מפשע לא מופיעים בדוח, ניתן לראות שם את שמותיהם של מחבלים חמושים שחוסלו או נהרגו בקרבות מול צה"ל. בעקבות סירוב האו"ם לשנות את הרישום באתר, הודיעה ישראל לאנשי OCHA שלא תחודש להם ויזת השהייה בארץ.
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן וארגון "בצלמו" פנו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במכתבים חריפים שבהם נכתב, בין השאר: "לא מקובל שפקידי האו"ם מחליטים להתעלם מעובדה זו, ולא לוקחים בחשבון את הספירה המלאה של קורבנות הטרור הישראלים.
3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
"חוסר הנכונות לתייג כראוי מעשי טרור פלסטיניים ממריץ מחבלים". ארדן
(צילום: AFP)
"הפשע היחיד של רחל עובדיה היה להיות במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. מספיק שוועדת החקירה המבישה מתעלמת מהטרור הפלסטיני, ושחבריה הביעו הצהרות אנטישמיות גלויות ללא גינוי מצד פקידי האו"ם. חוסר הנכונות של OCHA לגנות במהירות ולתייג כראוי את מעשי הטרור הפלסטיניים הללו רק ממריץ את המחבלים להמשיך במעשיהם. הנוהג הזה חייב להסתיים עכשיו".
שי גליק, מנכ"ל "בצלמו" הוסיף: "האנטישמיות של האו"ם מרקיעה שחקים. לטעון שחייל לא נהרג בפיגוע כי המאבטח פגע בו זה פגיעה קשה ביותר במשפחה השכולה ובכל אזרחי ישראל, להשמיט רצח של אזרח כי הוא תושב זר, זו פגיעה חמורה בזכויות אדם באשר הוא אדם. להגיד שמי שנרצח בפיגוע הוא מתנחל כאילו הוא סוג ב' זו אמירה אנטישמית. האו"ם מזמן איבד את המצפון הערכי".