חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן, שמאז פרוץ המלחמה הפך לדמות פופולרית בשמאל, צפוי להתמודד בפריימריז למפלגת העבודה. בסביבתו של גולן אומרים כי הוא הציב לפניו שתי משימות: לפרק את הממשלה הכי מהר שאפשר, ולאחד את מחנה השמאל.
"לצערנו, מרב מיכאלי כופה פריימריז פנימיים בעבודה ומתנגדת לאיחוד המחנה. ניבחר, נאחד תוך כדי, ונקים מסגרת פוליטית חדשה שתאחד את כל המחנה הליברל-דמוקרטי תחת מותג חדש", נמסר מסביבתו.
1 צפייה בגלריה
יאיר גולן
יאיר גולן
"נקים מסגרת פוליטית חדשה שתאחד את כל המחנה". גולן
(צילום: עידו ארז)
הנהלת המפלגה אישרה אתמול (יום ראשון), כחודשיים וחצי לאחר שמרב מיכאלי הודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים, כי הפריימריז לראשות המפלגה יתקיימו ב-28 במאי - כפי שפורסם ב-ynet. ההנהלה החליטה על קיצור משמעותי של תקופת החברות לצורך התמודדות, וההצעה תובא לאישור ועידת המפלגה.
על פי המתווה, ניתן יהיה להתפקד למפלגה עד 1 במאי כדי להתמודד, ועד 5 במאי אפשר יהיה להכריז על התמודדות לראשותה. כמו כן, ניתן יהיה להתפקד למפלגה עד 18 במאי כדי להצביע בפריימריז ולהשפיע על בחירת היו"ר החדש. בעבר, נדרש היה להיות חבר מפלגה במשך חצי שנה כדי לקבל את הזכות לבחור או להיבחר בפריימריז.
"מדינת ישראל נמצאת בשבר גדול, וכדי לצאת ממנו נדרשות בחירות שיביאו לעם שלנו הנהגה חדשה", אמרה אתמול מיכאלי. "למפלגת העבודה יש תפקיד חשוב בשיקום מדינת ישראל והיא חייבת להגיע לשם מוכנה וחזקה. לכן, כפי שהתחייבתי, אנו מוציאות לדרך את הבחירות לראשות המפלגה, ואני מזמינה את כל מי שמאמינה ומאמין בדמוקרטיה אמיתית, בשוויון ובתקווה להצטרף לעבודה ולהתמודד".
קיום הפריימריז אינו מוריד מהפרק איחוד אפשרי של המפלגה עם מרצ בהמשך. בהקשר זה, ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה ביקר את התנהלותה של מיכאלי, שלטענתו מנעה הבוקר את האפשרות להניח על שולחן ועידת המפלגה הצעות ל"קידום איחוד כוחות בשמאל הציוני ועריכת פריימריז משותפים לראשות הגוש". לדבריו, מדובר בהמשך ישיר לסירוב שלה לקיים כל דיון במוסדות המפלגה בנושא זה במהלך השנה האחרונה.
"צו השעה הוא איחוד כוחות בשמאל הציוני והצבת אלטרנטיבה ברורה לימין הלאומני ולמרכז המזגזג", אמר קריב. "בכוונתי להמשיך ולפעול לקידום איחוד הכוחות מתוך מפלגת העבודה, למרות הניסיון הלא ראוי למנוע דיון פתוח ודמוקרטי בנושא".