במקביל למלחמה בדרום, המצב הביטחוני בגזרה הצפונית המשיך להתחמם גם היום (שבת), כאשר ארגון הטרור חיזבאללה שיגר כמה רקטות לעבר הר דב משטח לבנון. צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר מקורות הירי, ומטוסי קרב חגו באזור מחשש לירי נוסף.
שני מטחים נפרדים שכללו כ-30 פצצות מרגמה שוגרו מלבנון לעבר מוצבי צה"ל בהר דב. לפי צה"ל, רק חלק מהן הגיעו לשטח ישראל, והצבא ממשיך לתקוף באזור בתגובה באמצעות ארטילריה וטילים מכטמ"מים. במקביל לירי הפצמ"רים, צה"ל חיסל באמצעות כלי טיס חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל בזמן התקיפות, שעל פי החשד התכוונה לירות טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל.
במקביל, בתקרית נוספת בנהריה נפצעו באורח קשה מאוד שני צעירים כתוצאה מפיצוץ תחמושת. נסיבות האירוע הן ככל הנראה בטיחותיות, אך נבדק קשר גם לתקרית ביטחונית בזירה הימית באזור.

בשעות הבוקר צה"ל פרסם תיעוד של חיסול חוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל ליד מושב מרגליות, שממזרח לקריית שמונה. המחבלים חוסלו מהאוויר באמצעות מל"ט, לאחר שזוהו בתצפיות של הצבא. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר כי "מי שיגיע לגדר לחדור לשטח ישראל - ימות". לדבריו, "כך נמשיך לעשות לכל מי שינסה לחדור לשטחנו".
ברקע שיגורי הרקטות וניסיון החדירה לישראל, פיקוד העורף התריע פעמים רבות בימים האחרונים על חדירת כלי טיס לשטח ישראל מצפון. רוב תקריות אלו התבררו מאוחר יותר כהתראות שווא, אך הלילה צה"ל יירט כמה "עצמים בלתי מזוהים", שזוהו לבסוף כמל"טים ששלח חיזבאללה.
1 צפייה בגלריה
עשן באזור ע לבנון
עשן באזור ע לבנון
עשן בלבנון לאחר תקיפת התגובה של צה"ל
דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, התייחס הבוקר בתדרוך לכתבים לאירועי הלילה בגבול הצפון ואמר כי המצב שם "מתוח מאוד". לדבריו, לאחר שחיזבאללה שיגר את המל"טים לעבר ישראל, "אחר כך הוא גם ירה טיל קרקע-אוויר נגד כלי טיס ישראלי. כל הניסיונות הללו יורטו בהצלחה על-ידי צה"ל, אך המצב נותר מתוח מאוד. אנו עוקבים מקרוב אחר פעילות חיזבאללה, עם יכולות משופרות נוספות".
התקיפה אירעה כשעתיים חצי אחרי שמעל חיפה ואזור הקריות תועדו פיצוצים, והמוני תושבים שמעו קולות נפץ עזים. צה"ל עדכן בהמשך כי יירט מעל חיפה שתי "מטרות בלתי מזוהות". לפי החשד, מדובר בכלי טיס עוינים שהגיעו עד לאזור. אזעקה לא הופעלה, ובצה"ל ציינו רק כי "לא הופעלה התרעה על פי המדיניות".
הפיצוצים מעל חיפה אירעו בסביבות 00:30, ו-40 דקות לאחר מכן פרסם פיקוד העורף התרעה על חשד לחדירת כלי טיס עוין באעבלין ובשפרעם, הסמוכות לקריות. בעקבות יירוט בשפרעם נפל רסיס מתכתי אל תוך בית בעיר, וחור נפער בגג. באירוע לא היו נפגעים. המשטרה הוזעקה למקום ופתחה בבדיקה, אך לא מסרה עד כה מהו בדיוק הרסיס שחדר לבית. "שמענו פיצוץ מרחוק וחשבנו שזה טיל, אבל ככל הנראה מדובר בכלי טיס", אמר אחד התושבים בשיחה עם ynet. "למרות שרק היה נזק, זה מקרה חמור מאוד שיכול היה גם להסתיים באסון. זה אומר שעדיף גם לנו להיכנס למקלטים".

כל התקריות הללו מגיעות כאמור אחרי שלל אירועים בשבוע האחרון של שיגורים וחילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים פלסטינים ומחבלים של חיזבאללה בגבול לבנון, אירועים שבהם נפלו כבר ארבעה חיילים. לחיזבאללה נהרגו לפחות שלושה פעילים באחת התקריות בתחילת השבוע. חילופי האש מגבירים את החשש שחיזבאללה יחליט להצטרף למלחמה נגד ישראל, ולפתוח בכך עימות רב-זירתי.
כלי תקשורת בינלאומיים דיווחו אתמול כי צלם של סוכנות הידיעות רויטרס נהרג בדרום לבנון, מאש של כוחות צה"ל בגבול הצפון. בנוסף לצלם, עיסאם עבדאללה, עוד שישה עיתונאים נפצעו. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ציטטה הבוקר את דבריו של סגן אלוף ריצ'רד הכט, דובר צה"ל לתקשורת הזרה. הכט מסר שבצה"ל "מצטערים מאוד" על מותו ופתחו בחקירה.