רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, הכחישה היום (ראשון) בהמראה לקפריסין עם ראש הממשלה את הדיווחים לפיהם היא קשורה בצורה כלשהי להדחתו של יו"ר יד ושם דני דיין, על רקע הופעתה של קרן פלס. "אין בסיס לכל המשפטים שנזפתי במישהו או משהו. להפך, בסוף הטקס, כשעברנו ללחוץ ידיים, לחצתי לה יד והחמאתי לה. הופיעה זמרת טובה. לא ידעתי אם היא משתתפת במחאות, אין לי מושג. החמאתי שהיא שרה מרגש וריגשה את כולנו - גם אותי".
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדיווחים, ואמר כי "הנושא נמצא בטיפול שר החינוך, הוא בודק את העניין. אין פוליטיזציה, אבל יש פייק ניוז". לדבריו, "ההסתערות הזאת על פוליטיזציה היא סלקטיבית. לא שמעתי אף אחד שאמר 'פוליטיזציה' בממשלה הקודמת, כשהחליפו כל מי שהיה מזוהה עם הימין או הליכוד באיזו צורה".
2 צפייה בגלריה
דני דיין
דני דיין
אפילו ארה"ב יצאה להגנתו. דני דיין
(צילום: קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
קרן פלס בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
קרן פלס בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
קרן פלס בהפגנה בקפלן
(צילום: מוטי קמחי)
גורמים במערכת הפוליטית אמרו כי הסיבה לכוונה להדיח את יו"ר יד ושם דני דיין מתפקידו "מגיעה מבלפור", וקשורה בהחלטתו של דיין לעבור למפלגת תקווה חדשה של גדעון סער. בשבוע שעבר דווח כי גם לזמרת קרן פלס - ששרה בהפגנות נגד המהפכה המשפטית בקפלן והוזמנה לשיר בטקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם - יש קשר להדחה.
לפי הפרסום, בלשכת ראש הממשלה כעסו על הזמנתה של פלס אחרי שהופיעה בין השאר בתלבושת המזוהה עם מחאת השפחות, וכבר אז החליטו להזיז את דיין מתפקידו. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח וטענו כי לא היה ולא נברא.
דבורה ליפשטאט, שליחת הממשל האמריקני למאבק באנטישמיות, יצאה נגד הדחתו של דיין: "המחקר והסינגור שלי על השואה מתחילים בשנות השמונים, כבר מזמן אני מעריכה את עבודתם של מוסדות כמו יד ושם. המחקר הקפדני והלא יסולא בפז של יד ושם על השואה נובע לא מעט מהמקצועיות והעצמאות שלהם".
אתמול יצאו גם במחלקת המדינה האמריקנית להגנת יד ושם, כשהשליחה האמריקנית לענייני השואה אלן ג'רמיין צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "ארה"ב מעריכה את העבודה המכרעת של יד ושם והמנהלים שלו בזמן שאנו עובדים יחד על חינוך, זיכרון ומחקר לשואה. שמירה על עצמאות מוסדות כאלה ברחבי העולם היא המפתח נגד הניסיונות להכחשת שואה".