5 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם
הנזק שנגרם
הנזק שנגרם מהירי
יממה וחצי לאחר רצח העיתונאי באום אל-פחם, אלמונים ירו הלילה (בין שני לשלישי) לעבר ביתו ורכבו של העיתונאי כמאל עדואן, תושב דליית אל-כרמל ומנהל אתר אינטרנט מקומי. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לרכבו ולביתו של עדואן. המשטרה פתחה בחקירה.
"הייתי עם אשתי וילדיי בתוך הבית ואז שמענו ירי", סיפר עדואן. "חשבתי שזה בשכונה אצל מישהו אחר או ירי באוויר ואז נודע לנו שהירי היה לעבר הבית ושלושה רכבים. אנחנו לא מעכלים. זה יכול היה להסתיים באסון".
5 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם
הנזק שנגרם
"פגיעה בעיתונאים הפכה לתופעה". הנזק שנגרם מהירי
עדואן אמר כי הוא "חושב שהירי היה בגלל עבודתי העיתונאית שהכעיסה את היורים. אני אדם ישר והגון ולא מזדהה עם אף אחד ומאפשר לכולם לכתוב אצלי ולהתבטא". הוא הוסיף כי למרות זאת, אין לו כוונה לפרוש. "הירי לא ירתיע אותי, לא טעיתי, אני עושה עבודה מקצועית".
לדבריו, "פגיעה בעיתונאים הפכה לתופעה, במיוחד בחברה הערבית. לא יודע מי הבא בתור". כתבים רבים מהחברה הערבית גינו את הירי. "אין סיכוי שזה יעבור בשתיקה. העיתונאים עוברים מעשים חמורים שעלולים להסתיים ברציחתם או רצח בני משפחתם. על המשטרה לפעול ביד קשה נגד הפושעים שרוצים לסתום פיות באמצעות נשק".

שלשום נורה למוות נידאל אגבאריה, עיתונאי בן 44, ברכב באום אל-פחם. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית חולים העמק בעפולה תוך כדי פעולות החייאה, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. לפי החשד, יעד החיסול היה אחיו.
הערב בשעה 18:00 תתקיים הפגנה בכניסה לאום אל-פחם בעקבות רצח אגבאריה. את ההפגנה ארגנו העירייה ופעילי ארגון "אלחראק אלשבאבי".
לפני מעט יותר משנה נורו יריות לעבר ביתו של אגבאריה ועשרות כדורים חדרו לסלון הבית. "הקליעים עברו מעל הראש שלי", אמר אז. הירי אז אירע שבוע לאחר הירי לעבר ביתו ומכוניתו של עיתונאי ynet ו"ידיעות אחרונות" חסן שעלאן.
"אנחנו מפחדים, לא רק העיתונאים", אמר אגבאריה לאולפן ynet לאחר אותו ירי. "יש פחד במגזר מהפשיעה. זה מונע ממני להביא סיפורים ותחקירים. אולי אעזוב את המקצוע, אם תהיה עוד התקפה". לא פעם הוא נהג לומר: "בסוף ירצחו אותי".