4 צפייה בגלריה
ילנה גרנברג
ילנה גרנברג
גרנברג. "הם רבו הרבה פעמים וחזרו להיות בקשר"
ילנה גרנברג (27) מראשון לציון היא הצעירה שגופתה נמצאה אתמול בבוקר (יום ה') בשדה ליד רחובות. תושב בת ים בשנות ה-20 לחייו נעצר בחשד לרצח לאחר שמשפחתה של גרנברג דיווחה על היעדרותה. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין במצב קשה, אחרי שניסה לשים קץ לחייו. הבוקר, בהיעדרו, הוארך מעצרו של החשוד ביומיים - עד יום ראשון.
גרנברג הייתה בלוגרית טיולים, ורק שלשום פרסמה המלצה לטיול בצפון - בבמבוק פארק ברכת רם. "זו אחת האטרקציות הכיפיות שיש לארצנו הקטנה", כתבה. "מי שעוקב אחריי יודע כמה אני שונאת חוויות שקריות, כך שתסמכו עליי".

4 צפייה בגלריה
גרנברג והזירה ברחובות
גרנברג והזירה ברחובות
גרנברג והזירה ברחובות
(צילום: ניצן דרור)
נדיה אמינוב, אחותה של גרנברג, פרסמה אמש באינסטגרם שני סטורים המוקדשים לאחותה. באחד כתבה כי "אחותי היפה הקטנה נרצחה בדם קר", ובאחר הוסיפה: "ה' ינקום דמך, אחותי היחידה".
מוקדם יותר סיפרה אמינוב כי ילנה הייתה אמורה להגיע אליה אתמול כדי לצפות בטלוויזיה. בהתכתבות בווטסאפ קבעו השתיים שהמנוחה תגיע עם החשוד ברצח, שהיה ידיד קרוב שלה. "אמרתי לה תבואי איתו. הם חברים טובים והוא תמיד רצה אותה. היא הבהירה לו שלא יהיה ביניהם כלום והוא היה מסיע אותה מכל מקום", אמרה אמינוב.
4 צפייה בגלריה
סטורי שהעלתה אחותה של ילנה ז"ל
סטורי שהעלתה אחותה של ילנה ז"ל
הסטורי שפרסמה אחותה של ילנה
(מתוך הרשתות החברתיות)
לאחר שהודיעה לה שתבוא עם החשוד, סיפרה האחות כי השיחה השתנתה ברגע שהציעה להכין להם לאכול. "היא כתבה שהם מתעכבים, שהוא לא מרגיש טוב ובגלל זה הם מאחרים", אמרה האחות. בהמשך סיפרה שאחותה כתבה לה: "עצרנו בכביש. לא נראה לי שנבוא, הוא על הפנים". אמינוב השיבה לה שהיא לא המטפלת שלו – וזו הייתה ההודעה האחרונה ביניהן.
"הוא רצח אותה בדקירות. כל הפנים שלה היו שריטות", אמרה אמינוב. "הוא היה מתוסכל. הם רבו הרבה פעמים וחזרו להיות בקשר. הם הכירו לפני שלוש שנים דרך חבר משותף. הוא רצה משהו רומנטי והיא לא. הוא בן אדם לארג', מכיר את כל המשפחה. הוא גר אצלנו".
4 צפייה בגלריה
ילנה גרינברג
ילנה גרינברג
(באדיבות המשפחה)
מתחילת השנה נרצחו 17 נשים בישראל, אבל החוקים והתקנות שהיו יכולים למנוע את הרצח של חלקן, תקועים. יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה כי "צריך להסתכל למציאות בעיניים ולהודות שהאלימות במשפחה שמכוונת כמעט תמיד נגד נשים וילדים - אינה בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. ממשלות מתחלפות ובעניין הזה אין ימין ושמאל - תמיד יש לכולם דברים דחופים וחשובים יותר. אי היציבות הפוליטית והעובדה שהכול כאן נצבע מיד כפוליטי ומפלגתי, מובילים למצב שבו הכול תקוע".
לדבריה, "אפילו נושאים שאמור להיות עליהם קונצנזוס מוחלט, כמו חוק פיקוח אלקטרוני, לא מקודמים. זה פיקוח נפש של ממש, פעמים רבות הכתובת על הקיר, אותם אזיקים אלקטרוניים יכולים להציל חיים של נשים רבות אבל הח"כים עסוקים בדברים אחרים. דוגמה נוספת היא אמנת איסטנבול שאף היא הפכה מוקד לקטטה פוליטית, אמנה שהממשלה הייתה צריכה לחתום עליה כבר מזמן".
פורסם לראשונה: 23:34, 25.08.22