לשכת ראש הממשלה הודיעה בשם המוסד כי משלחת המשא ומתן של הארגון, שב"כ וצה"ל תשוב היום (שלישי) אחר הצהריים מקהיר, "בסיומו של סבב שיחות אינטנסיבי נוסף". בהודעת הלשכה צוין כי במסגרת השיחות, "בתיווכה המועיל של מצרים, גיבשו המתווכות הצעה עדכנית להתייחסות חמאס. ישראל מצפה מהמתווכות לפעול ביתר שאת מול חמאס לקידום המשא ומתן לטובת עסקה". ברקע הודעת משפחות חטופים על החרפת המאבק בדרישה לשחרורם, בהודעה צוין כי "מדינת ישראל ממשיכה לעשות את כלל המאמצים הנדרשים לשחרור החטופים והחטופות מידי חמאס והשבתם לישראל".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו הפגנה משפחות חטופים
בנימין נתניהו הפגנה משפחות חטופים
נתניהו, הפגנת משפחות חטופים. "ישראל עושה את כלל המאמצים לשחרורם"
(צילום: שלו שלום, דנה קופל)
המשלחת הישראלית שכוללת צוותים בדרגי עבודה, בהובלת אנשי מוסד, הגיעה ביום ראשון לבירת מצרים, שביקשה להגיש הצעות חדשות בניסיון להביא לעסקת חטופים עם חמאס. לפני השיחות בקהיר, אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "אנחנו רוצים תשובות לגבי עצירת התוקפנות, נסיגה מעזה, החזרת העקורים ושיקום. הכיבוש לא סיפק כל התחייבות בתגובותיו, ותשובותיו היו ניסיון להתמהמה. אנחנו מעריכים את מאמצי המתווכים, אך הצד הישראלי מנסה להפריע למשא ומתן".
ארגון הטרור לא שלח נציגים לשיחות בקהיר. מקור ב"התנגדות" אמר לרשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, כי "משלחת חמאס ממתינה לתוצאות המפגשים בין המתווכים לבין המשלחת הישראלית". עיקר המחלוקת בין הצדדים נוגעת לסוגיית החזרה של תושבים עזתים לצפון הרצועה. חמאס דורש חזרה בלי מגבלות, ואת ביטול הפרוזדור שצה"ל סלל לביתור הרצועה - המשמש נקז שמאפשר לישראל למנוע את חזרתם של אנשי חמאס לצפונה.
אמש אמרו גורמים מדיניים בכירים כי יש פוטנציאל להתקדמות לעסקת חטופים במסגרת השיחות בקהיר. ההערכה הראשונית הייתה שהמשלחת תשוב אתמול בבוקר - אך זו נשארה עד היום. "עדיין מוקדם לאופטימיות. יש רצינות וענייניות מצד המשלחת הישראלית והמתווכים המצרים במטרה אחת - לקדם עסקה", אמרו אתמול. לדבריהם, "צריך לראות שיש הצעה אמיתית מצד חמאס להתקדם קדימה, ולראות כיצד סינוואר בוחר להתייחס למרחב הגמישות העדכנית מצד ישראל בסוגיות שבמחלוקת".
משפחות חטופים שהשתתפו בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב במוצאי שבת הודיעו על החרפת הצעדים שלהן בקריאה לעסקה ולמחרת עלו לכנסת. חלק מהמשתתפים לקחו חלק קודם בהפגנות ברחוב קפלן שבהן קראו להקדמת הבחירות. לפני אותה עצרת מסרו כ-20 משפחות חטופים הצהרה שבה אמרו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא המכשול לעסקה. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה: "ראש הממשלה - אתה המכשול לעסקה, אתה מונע במודע עסקה ולכן אנו נעשה כל שביכולתנו בכדי להסיר את המכשול שזה אתה. היום אנחנו נאלצים להתחיל שלב חדש במאבק ומעכשיו נפעל להחלפתך המיידית. נפגין ונקרא להדחתך. אנו נפגין ונקרא להדחתך, נרדוף אותך ציבורית אנחנו לא נרפה עד שתפנה את הכיסא שלך לטובת מנהיג אחר".