מטח חריג של עשרות רקטות שוגר הבוקר (שבת) לגליל על ידי חיזבאללה - שהצהיר כי מדובר ב"תגובה ראשונית" בלבד לחיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי. "שיגרנו 62 רקטות", נמסר מארגון הטרור. תועדו נפילות באזור הר מירון, כאשר הירי כוון בין היתר לבסיס חיל האוויר במקום (יב"א 506, היב"א הצפונית).
1 צפייה בגלריה
ביירות
ביירות
"תגובה ראשונית לחיסול אל-עארורי". חיזבאללה קיבל אחריות על המטח הכבד לצפון
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir/File Photo, AFP)

הירי הכבד הגיע כאמור שלושה ימים לאחר חיסול סגנו של ראש הלשכה המדינית בחמאס איסמעיל הנייה, אל-עארורי, בלב רובע הדאחייה בביירות. מאז, מזכ"ל הארגון התחייב להגיב לחיסול על אדמת לבנון בשני נאומים שונים. דובר צה"ל עדכן הבוקר כי במטח האחרון לעבר יישובי הצפון זוהו כ-40 שיגורים משטח לבנון, שחצו לשטח ישראל. לאחר זמן קצר תקף צה"ל "חוליית מחבלים שלקחה חלק בשיגורים".
בהמשך עדכן צה"ל על "שורת תקיפות" בלבנון, אך האזעקות בצפון לא פסקו - וכך גם ההתרעות הנוגעות לחדירת כלי טיס עוין, שנשמעו גם באזור הכינרת ודרום הגולן.
בהודעת צה"ל נכתב כי "לא זוהו שיגורים או כלי טיס עוין שחצה לשטח ישראל במרחבים אחרים בצפון הארץ". לאחר המטח הכבד שכלל עשרות שיגורים, כבישים ברחבי הגליל העליון ייסגרו לתנועת כלי רכב. "עקב הערכת מצב של צה"ל, נסגרו כבישים לתנועה עד להודעה חדשה", נמסר מהמועצה האזורית גליל עליון. לרשימת הכבישים שנחסמו - לחצו כאן.

אמש נסראללה שב והבטיח, כמו בנאומו שלשום, להגיב על חיסול בכיר חמאס - ואמר כי ארגונו לא יכול לשתוק על כך: "המשמעות (של אי-תגובה) תהיה שכל לבנון תהיה חשופה - כל הערים, הכפרים והדמויות יהיו חשופים".
לדבריו, "מה שקרה בדאחייה הדרומית לביירות זו הפרה שערורייתית וגדולה והיא לא תישאר ללא תגובה או עונש". עם זאת, בערוץ אל-מיאדין פורסם כי ההנחיה הצבאית שהנהגת חיזבאללה העבירה היא להגיב ברמה מידתית ומרתיעה.
במקביל לנאום נמשכו גם אתמול חילופי האש בגבול לבנון, וכמה שעות לאחר מכן השיב לנסראללה שר הביטחון יואב גלנט - שביקר בפיקוד הצפון והצהיר כי ישראל מעדיפה הסדר מדיני, אך הזהיר ש"מתקרבת הנקודה שבה שעון החול יתהפך".
ישראל, נזכיר, מצהירה שוב ושוב כי תפעל צבאית כדי להסיר את האיום של חיזבאללה בגבול הצפוני אם לא יושג הסדר מדיני שירחיק אותו מהגבול - כשבהצהרות השונות של הנהגת המדינה הדרישה היא שחיזבאללה ייסוג אל מעבר לנהר הליטאני. ארה"ב מנסה כעת לקדם להסדר, וגם צרפת לפי הדיווחים פועלת בסוגיה, ושלשום הגיע לישראל שליחו המיוחד של הנשיא ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין.
הוכשטיין נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לו כי ישראל "מחויבת לשינוי יסודי" בגבול לבנון - בין אם בדרך דיפלומטית או "בכל דרך אחרת". גם שר הביטחון יואב גלנט נפגש אמש עם הוכשטיין, ואמר לו: "חלון הזמנים לפתרון מדיני קצר, אנחנו מחויבים להחזרת תושבי הצפון לבתיהם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול". הערב שב גלנט על המסר הזה, ובתום ביקור בפיקוד הצפון שבו קיים הערכת מצב אמר: "אנחנו נמשיך ונעצים את הפעולה לכל רוחב הגזרה, ככל שיידרש. יש לנו מטרה ברורה אחת - להחזיר בבטחה את תושבי הצפון אל בתיהם".