לאחר שעתירה על פי חוק חופש המידע הובילה לחשיפת יומני ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנה החולפת, וכבר פורסם כיצד העביר את 7 באוקטובר, יום פרוץ המלחמה - מידע נוסף מהיומנים חושף מה עשה נתניהו בימים הראשונים למלחמה, וגם סביב אירועים דרמטיים הקשורים למהפכה המשפטית - הכרזת לוין, ההודעה על פיטורי גלנט והעברת החוק לביטול עילת הסבירות. כך נראה סדר יומו של רה"מ בעשרת הימים הראשונים לאחר פרוץ המלחמה:

8 באוקטובר

לאחר פעילות שהוגדרה חסויה ביטחונית, נתניהו שוחח בצהריים עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. לאחר מכן, הוא נפגש עם היועץ הפוליטי שלו יונתן אוריך ודובר המשפחה עופר גולן. בהמשך, שוחח עם ראשי ממשלת איטליה ובריטניה ג'ורג'יה מלוני ורישי סונאק, וגם עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.
3 צפייה בגלריה
יונתן אוריך, עופר גולן
יונתן אוריך, עופר גולן
אוריך וגולן. כבר ביום השני למלחמה, נפגש רה"מ עם יועצו הפוליטי ועם דובר המשפחה
(צילום: שאול גולן, רון קדמי)
ב-16:40 נפגש רה"מ עם השר המקורב אליו רון דרמר, שלאחר מכן הפך למשקיף בקבינט המלחמה המצומצם, ואז עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. לאחר הפגישה שוחח נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בפעם השנייה מתחילת המלחמה. ב-18:00 נפגש עם שר הביטחון יואב גלנט, ולאחר מכן עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו.

9 באוקטובר

רה"מ יצא באותו בוקר לקריה רק בשעה 10:00 לשורה של מפגשים חסויים, ובצהריים נפגש עם שר המשפטים יריב לוין. לאחר מכן שוחח בשנית עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, וכן עם ראשי רשויות בדרום. ב-16:00 נפגש עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, וב-16:45 תדרך כתבים צבאיים. לאחר מכן, הכין את עצמו להצהרה לתקשורת, ובין 20:15 ל-20:30 עשה "טאצ' אפ" לפני הופעתו. בהמשך, שב לעסוק בסוגיות ביטחוניות חסויות.

10 באוקטובר

רה"מ החל את יומו בפגישה עם פורום ראשי מפלגות הקואליציה, וב-11:30 לחץ יד למשלחת מחוקקים רפובליקנים. ב-14:30 נפגש עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת יולי אדלשטיין ועם המזכיר הצבאי שלו אלוף אבי גיל, וב-16:30 נפגש עם ראש המל"ל לשעבר אלוף במיל' יעקב עמידרור. ב-18:00 נשא הצהרה לתקשורת, ואז שוחח בשלישית עם ביידן. שאר עיסוקי נתניהו באותו ערב נותרו חסויים.

11 באוקטובר

ביום בו הוכרזה הקמת ממשלת החירום, נתניהו נפגש בבוקר עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ולאחר מכן נפגש עם דרמר, לוין, ובהמשך גם עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. לאחר עיסוק בעניינים שנותרו חסויים, הגיע בערב להצהרה המשותפת עם גנץ וגלנט על הקמת ממשלת החירום.

12 באוקטובר

יומו של נתניהו החל ב-10:30, אז קיים פגישה פרטית, ולאחר מכן נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין - והשניים גם נתנו הצהרות משותפות. בהמשך, יצא לביקור קצר בן חצי שעה באוגדה 98 - ככל הנראה הביקור הראשון של רה"מ בדרום מתחילת המלחמה. אחרי הביקור, נסע לירושלים, שם שוחח בשנית עם ר"מ בריטניה רישי סונאק, ערך סקירה לוועדת החוץ והביטחון והשתתף בהצבעות במליאת הכנסת.

13 באוקטובר

רה"מ נפגש שוב עם דרמר, ואז גם עם גל הירש - שמונה ב-8 באוקטובר לממונה על נושא החטופים והנעדרים. לאחר מכן, הוא שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין ועם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין. בערב עסק בנושאים פרטיים, ושוחח עם ראשי מדינות.

14 באוקטובר

שבוע לאחר תחילת המלחמה, נתניהו סייר לראשונה בקיבוצים בארי ורעים, שנפגעו קשות בטבח 7 באוקטובר. במהלך הביקור, שוחח גם עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס ועם מקרון. בהמשך היום שוחח שוב עם קנצלר גרמניה שולץ ונפגש עם יריב לוין. בערב עסק בנושאים פרטיים.

15 באוקטובר

באותו יום נפגש נתניהו עם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר, שוחח עם שרת החוץ של צרפת קתרין קולונה. בנוסף הוא נפגש גם עם תת-אלוף במיל' ויו"ר המפד"ל לשעבר אפי איתם. לאחר מכן, הוא ביקר בחמ"ל השבויים והנעדרים.

16 באוקטובר

רק ב-10:30 בבוקר נסע נתניהו ללשכתו, התארגן עד 12:00, והכין עצמו חצי שעה לנאום שהיה אמור לשאת. בהמשך, קיים פגישות מקצועיות ושוחח עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. לאחר מכן, נפגש עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השתתף בישיבת הסיעה של הליכוד בפתיחת מושב החורף של הכנסת. מירושלים נסע לבסיס הקריה לפעילות שאינה מפורטת.

17 באוקטובר

נתניהו התקשר באותו היום למ"מ נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, שנכנס לתפקידו באותו היום לאחר פרישתה של הנשיאה אסתר חיות. בהמשך נפגש עם ראש ממשלת רומניה מרצ'ל צ'ולאקו, עם קנצלר גרמניה שולץ ועם מזכירו הצבאי. בין השעות 19:00 ל-20:00 נרשם ביומן שהוא הקדיש "זמן תקשורת".

פגישה עם משפחות חטופים - רק אחרי 3 שבועות

בצל הלו"ז העמוס של נתניהו בתקופת המלחמה, הוא מצא זמן להיפגש עם נציגי משפחות חטופים רק ב-28 באוקטובר - שלושה שבועות לאחר שהחלה. הפעם הבאה בה פגש נציגי משפחות הייתה רק ב-20 בנובמבר - יחד עם קבינט המלחמה. שבוע לפני כן, ב-13 בנובמבר, ביקר לראשונה מפונים במלון כרמים.
ב-26 באוקטובר ביקר נתניהו לראשונה במנהלת תקומה, שאחראית על שיקום העוטף, וב-9 בנובמבר נפגש עם משפחתו של סג"מ פדיה מרק ז"ל, שנפל בקרב ברצועת עזה כשבוע לפני כן. שבוע לאחר מכן, ב-16 בנובמבר הגיע נתניהו לניחום אבלים בבית משפחת רס"ן משה ידידיה לייטר ז"ל, שנפל גם הוא ברצועה.
3 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו בניחום אבלים אצל משפחתו של רס״ן משה ידידיה לייטר ז״ל
בנימין ושרה נתניהו בניחום אבלים אצל משפחתו של רס״ן משה ידידיה לייטר ז״ל
נתניהו בניחום אבלים אצל משפחת לייטר, בנובמבר
(צילום: חיים צח, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ונציגי משפחות החטופים
בנימין נתניהו ונציגי משפחות החטופים
נתניהו נפגש לראשונה עם משפחות חטופים, ב-28 באוקטובר
(צילום: לע"מ)
אנשים נוספים אותם פגש נתניהו בחודשים אוקטובר ונובמבר הם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, השרים מירי רגב, חבר הקבינט דאז גדעון סער, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה וחברי הכנסת דני דנון ושמחה רוטמן. בנוסף נפגש גם עם מושל קליפורניה גאווין ניוסם, ראש העיר שדרות אלון דוידי, נציגי תנועת הביטחוניסטים, ועם עמיעד כהן, מנכ"ל קרן תקווה, ארגון יהודי ימני-שמרני. בנוסף, העניק רה"מ תדרוכים לכתבים וראיונות לתקשורת הזרה.
בהקשר חשיפות יומני רה"מ לשנת 2023, שפורסמו בעקבות עתירה של עמותת "הצלחה" אותה ייצג עו"ד אלעד מן, ישנם פרטים רבים שמוסתרים. בין היתר, ביומנים המצורפים, הושחר בהתאם לחוק חופש המידע "מידע פרטי על ידי ראש הממשלה או מי מטעמו, מידע שבגילויו קיים חשש לפגיעה בביטחון המדינה או ביחסי החוץ וכן מידע שגילויו מהווה פגיעה בפרטיותם של צדדים שלישיים".
בנוסף, בהתאם להנחיית משרד המשפטים, הושחרו מספר פגישות שנערכו עם כלי תקשורת שלא פורסמו בפומבי, וכן הושחרו פרטי פגישות או פעילויות פוליטיות מובהקות שלא בוצעו במסגרת התפקיד המיניסטריאלי של ראש הממשלה.

מהשקת המהפכה ועד ביטול הסבירות - איפה היה רה"מ?

הרבה לפני המלחמה, שנת 2023 נפתחה בסערה גדולה - עם הכרזתו של שר המשפטים יריב לוין ב-4 בינואר על השקת המהפכה המשפטית. לפי יומני נתניהו, יממה לפני כן רה"מ קיים ישיבת ממשלה, נפגש עם ראשי הקואליציה, ואז קיים מפגש עם לוין, שר החינוך יואב קיש ויו"ר הקואליציה אופיר כץ. ביום השקת המהפכה - נתניהו היה עסוק בהצבעות בכנסת ובדיון אסטרטגי, ובערב נפגש דווקא עם השרה רגב.
יממה לאחר ששר הביטחון יואב גלנט הזהיר מפני "סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה" בעקבות קידום המהפכה המשפטית בזמן שנתניהו היה בדרכו חזרה מביקור בלונדון, הודיע רה"מ על פיטוריו של גלנט. בעקבות ההודעה על הפיטורים, הוצת גל מחאה נרחב - שהוביל את נתניהו לחזור בו מההחלטה.

אך מה עשה רה"מ בשעות שלפני ההודעה הדרמטית? ב-14:00 יצא ללשכתו, שם קיים פגישות פרטיות. לאחר מכן, נפגש עם לוין, דרעי, קיש ומזכיר הממשלה יוסי פוקס. בהמשך, חתם על הסכם עם איחוד האמירויות. ב-20:00 בערב נפגש עם גלנט, והודיע לו כאמור על פיטוריו.
הימים שלפני הודעת הפיטורים של גלנט סבבו סביב ההיערכות להצבעות בקריאה שנייה ושלישית על החוק הראשון של המהפכה המשפטית, שנבלם בסוף בעקבות המחאות - שינוי הוועדה לבחירת שופטים. באותם ימים, ניתן לראות שנתניהו לקח חלק בפגישות פוליטיות רבות.
ב-22 במרץ נתניהו נפגש עם סמוטריץ' ובן גביר, ויום לאחר מכן נפגש עם כותב הנאומים חגי חריף, יועציו הפוליטיים והתקשורתיים יונתן אוריך וטופז לוק, וכן נפגש עם מזכיר הממשלה פוקס ועם יו"ר ועדת החוקה ח"כ רוטמן, שקידם במרץ את החוק לשינוי הוועדה לבחירת שופטים. ב-17:00 נפגש עם יו"ר ש"ס דרעי, ולפגישה הצטרפו השרים סמוטריץ', לוין ודרמר.

ב-19:15 פגש נתניהו את השר דודי אמסלם, וב-19:30 פגש את גלנט לזמן קצר, פעם אחרונה שהשניים נפגשו לפני ההודעה על הפיטורים. לאחר מכן, עלה רה"מ לדבר מול התקשורת, ואז נפגש שוב עם סמוטריץ' ובן גביר.
למרות המחאות הנרחבות שהוצתו ב"ליל גלנט", והשהיית החקיקה, בסופו של דבר ב-24 ביולי עבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית רכיב אחר של המהפכה המשפטית - החוק לביטול עילת הסבירות. אז מה עשה נתניהו בימים שלפני? ב-20 ביולי נפגש עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. לאחר מכן, נרשמה ביומנו נסיעה פרטית - וב-22 ביולי עבר השתלת קוצב לב לאחר שחש ברע - אך אין לכך אזכור ביומן.