1 צפייה בגלריה
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט
דסטאו ביסט וזירת התאונה
חקירת הפגע וברח ברמלה ממשיכה להסתעף: חוקרי היחידה לחקירת פשעים במרחב שפלה עצרו הבוקר (יום ב') תושב רמלה בן 19 בחשד למעורבות בתאונה במאי השנה שבה נדרס למוות תושב העיר דיסטאו ביסט (74). בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים. המקרה נחשף ב-ynet לאחר שהמשטרה הסתירה אותו ולא מסרה עליו פרטים לציבור.
בתחילת החודש נקלעה החקירה למבוי סתום, לאחר שהמשטרה לא הצליחה לקשר למעשה נער בן 16 תושב העיר שנחשד במעורבות בדריסה מכוונת של ביסט עם אופניים חשמליים סמוך לקניון מקומי. בתחילה ייחסה המשטרה לנער חשד לעבירות פגע וברח, אולם לאחר מכן החמירה את החשד נגדו עד כדי רצח. ואולם, בסופו של דבר החליטה המשטרה לשחרר את הנער בגלל חוסר ראיות ולהסיר מעליו את החשדות הכבדים.
במשפחתו של ביסט, עם זאת, עדיין סבורים כי יקירם נרצח. בתגובה למעצר כעת אמרו במשפחה כי "לאורך כל הדרך פעלנו בשום שכל תוך סיוע למשטרה לעשות את עבודתה כראוי. אנחנו תקווה שהפעם החשוד שנעצר ייחקר על ידי כל הגורמים וימצו איתו את החקירה והדין עד תום - אנחנו נהיה שם כדי לוודא שזה קורה".

ביסט, פנסיונר של חברת "קוקה קולה", היה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס ליד קניון רמלה, כשנפגע על ידי שני רוכבי אופניים חשמליים שהגיחו במהירות לכיוון התחנה, ונמלטו מהמקום. הוא נשאר דקות ארוכות על המדרכה עד שפונה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נשאר מורדם ומונשם עד שמת ב-16 ביוני.
במשך יותר משבוע אחרי התאונה, במשטרה לא ידעו להגיד למשפחה מי חוקר את האירוע, שהטיפול בו הועבר מהתחנה ברמלה לבוחני התנועה ואז בחזרה למשטרת רמלה. לאורך פרק הזמן הזה המשטרה גם לא בדקה את מצלמות האבטחה מהאזור. לאחר מכן, לפרק זמן קצר, עורב שב"כ בחקירה, בעקבות חשד שמדובר באירוע על רקע לאומני.

חוקרי המשטרה לא הגיעו לאסוף את הסרטונים

ביסט שכב דקות ארוכות על המדרכה בטרם פונה לבית החולים. שוטרים שהגיעו למקום גבו עדויות ראשונות, אבל כאן פחות או יותר הסתיימה העבודה של המשטרה. בתו סיפרה לאחר היוודע המקרה שאותו בחרה המשטרה בשלב ראשון לא לפרסם כי "יום למחרת הגענו לעדות במשטרת רמלה, יחד עם עדי ראייה. חיכינו שעות עד שגבו מאיתנו את העדות. אחרי זה אמרו לנו שמעבירים את התיק לבוחני התנועה כי זאת תאונה. כשבדקנו אצל הבוחנים אמרו לנו שמחזירים לרמלה".
עו״ד בן מעוזעו''ד בן מעוזצילום: שי אוחיון
בעוד יקירם נלחם על חייו במחלקה לטיפול נמרץ, מצאו את עצמם בני המשפחה מנהלים חקירה עצמאית. הם הלכו ברחובות בחיפוש אחר מצלמות אפשריות, ובכיוון מסלול הבריחה של רוכבי האופניים. הם גילו כי בקניון ברמלה מכוונת מצלמה לתחנת האוטובוס, אבל נדהמו לשמוע שחוקרי המשטרה כלל לא הגיעו לאסוף את הסרטונים. במשפחה ביקשו מהנהלת הקניון לשמור את צילומי האבטחה.
עו"ד בן מעוז, שמלווה את משפחת ביסט, אמר כי "חקירות ומעצרים לא מספקים ולא מרצים אותי. מצפה לראות תוצאות. עד שלא יובא האשם במותו של ביסט לדין באשמת רצח, מבחינתי המשטרה כשלה בתפקידה".