פרץ למגרש מלא בילדים - ונורה ע"י שוטר: המחבל שדקר בצהריים (שבת) ופצע קשה חרדי כבן 20 ברחוב ששת הימים בצפון-מזרח ירושלים אותר ונורה תוך פחות משעה מהפיגוע.
6 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
השוטר מכוון את נשקו למחבל
שוטר סיור מתחנת שלם זיהה את המחבל, פלסטיני בן 16 מענאתה שבמזרח העיר, ורדף אחריו לתוך מתחם עם שלושה מגרשי כדורגל שבו התאמנו כ-50 ילדים מקבוצת "בלו סקיי" משייח ג'ראח. ארבעת המאמנים שהיו במקום החלו את האימון בשעה 17:00, דקות לפני שהמחבל התפרץ לתוך אחד המגרשים.
השוטר קרא למחבל לעצור תוך כדי שכיוון אליו אקדח, וכשהמחבל הגיע למבוי סתום הוא הסתובב לעברו, הניף סכין - ונורה פעם אחת לפני שפונה לבית החולים במצב קשה.
ג'אבר טלאל, אחד המאמנים במקום סיפר ל-ynet כי "נער בן 16 התפרץ למגרש ואחריו שוטר עם נשק", שחזר. "השוטר ירה בו וכולם ברחו. עשרות ילדים בכו גם כי נבהלו מהמוני השוטרים שהגיעו ונמלטו בלי החפצים שלהם. הדברים שלי עדיין שם". המאמנים ניסו בהמשך להרגיע את הילדים.
6 צפייה בגלריה
פינוי המחבל הפצוע מהזירה, זירת הדקירה ברחוב ששת הימים בירושלים
פינוי המחבל הפצוע מהזירה, זירת הדקירה ברחוב ששת הימים בירושלים
פינוי המחבל הפצוע וזירת הדקירה
(צילום: שלו שלום)
6 צפייה בגלריה
הסכין שנמצאה אצל המחבל
הסכין שנמצאה אצל המחבל
הסכין שנמצאה על המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)
הפיגוע עצמו אירע בגינה ציבורית בגבעת המבתר, סמוך לרכבת הקלה. עד ראייה שהבחין בקורבן אמר ל-ynet כי מצא אותו שוכב על הדשא ברחוב, בעודו מדמם. לדברי העד, לא ברור לו מי דקר אותו. "הדקור שכב על הדשא כשסכין נעוצה בגבו", סיפר. לזירה הגיע תוך זמן קצר מפקד משטרת מחוז ירושלים דורון תורג'מן, שתשאל בעצמו את אחת מעדי הראייה. לאחר נטרול המחבל נמסר כי תורג'מן ערך הערכת מצב בנוגע לפעילות המבצעית והחקירתית הנדרשת בהמשך.
הדיווח על הדקירה התקבל סמוך לשעה 16:10 במרחב ירושלים של מגן דוד אדום, ולמקום הוזעקו חובשים ופרמדיקים שטיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים שערי צדק. החובש יונתן שור סיפר כי "הפצוע שכב על שביל כשהוא בהכרה וסובל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".
המפכ"ל יעקב שבתאי שיבח את הכוחות במשטרת ירושלים שאיתרו את המחבל תוך זמן קצר, ואמר כי "מרגע הדיווח על הפיגוע בירושלים פעלו שוטרי המחוז כדי להביא למעצר מהיר של המחבל, בכדי למנוע ממנו להמשיך לדקור יהודים ברחבי העיר". שבתאי שלח איחולי החלמה לפצוע מהפיגוע והודה למפקד המחוז על מאמצי הכוחות בתקופה האחרונה. "שיידע כל מחבל כי דמו בראשו, וכי ידה הארוכה של משטרת ישראל תגיע אליו", מסר שבתאי.
דובר חמאס, חאזם קאסם, בירך את המחבל מירושלים ואמר כי הוא הולך בדרכו של עודאי תמימי, שביצע את הפיגוע במחסום שועפט. "ללא ספק יילכו אחריהם לוחמים נוספים", אמר קאזם שאמר כי הפיגוע בוצע בתגובה על פשעים נגד מקומות קדושים למוסלמים.
6 צפייה בגלריה
מוחמד רג'ב אבו קטאיש
מוחמד רג'ב אבו קטאיש
השוטרים מקיפים את המחבל במגרש
6 צפייה בגלריה
פינוי המחבל הפצוע מהזירה
פינוי המחבל הפצוע מהזירה
המחבל מפונה מהזירה
(צילום: שלו שלום)
הפיגוע מגיע על רקע מתיחות ביטחונית גבוהה למדי, כשבמקביל זיהה כוח צה"ל זיהה שני שב"חים בקו התפר ליד מעבר אליהו שבאזור טול כרם, עיכב אותם לבדיקה שבמהלכה נכנסו השניים לרכבם כדי לברוח מהמקום.
אחד הלוחמים נפגע קל מאוד ברגלו מהרכב שנמלט לכיוון קלקיליה, והלוחמים ירו לעבר המכונית שכעת מתנהלות אחריה סריקות. הפלסטינים דיווחו כי אחד מיושבי הרכב, ראבי ערפה ראבי (32), מת מפצעיו כתוצאה מהירי.
שעות לפני כן התנגש בצהריים רכב עם נהג פלסטיני בעמדה ממוגנת בכניסה למעבר ריחן שבצפון השומרון, ליד ג'נין. לפי משרד הביטחון, שאחראי על רשות המעברים, מדובר בחשד לניסיון פיגוע. לא היו נפגעים נוספים מלבד הפלסטיני, שמצבו עדיין לא ידוע. משרד הביטחון מסר כי המאבטחים בעמדה השתלטו על הנהג הפלסטיני ללא שימוש בירי.
ביום רביעי האחרון אירע פיגוע בכניסה למעלה אדומים - שם נורה למוות המחבל הפלסטיני עודאי תמימי שהרג בסוף השבוע שעבר את לוחמת צה"ל סמלת נועה לזר ז"ל מבת חפר, בפיגוע ירי במחסום שועפט במזרח ירושלים. תמימי, שנמלט במשך 11 ימים, פתח באש לעבר מאבטח במחסום בכניסה למעלה אדומים ופצע אותו קל. על גופו של המחבל נמצאו רימון רסס וסכין.
יואב זיתון ואייל ערביד השתתפו בהכנת הכתבה