תקרית הירי החריגה שהתרחשה ביום שישי האחרון בחוף הסלע בבת ים גרמה לחשש בקרב המבקרים במקום, והדבר מורגש במסעדה שנמצאת סמוך לזירת הירי. "סוף השבוע היה חלש אצלנו במסעדת 'פטרה ביץ' בגלל הירי", סיפר הבוקר ל-ynet צ'יקו רומי, הבעלים של המסעדה שנמצאת בחוף הסלע.
רומי הכיר את המציל בן ה-22 שירה בעבריין מוכר בתקרית, ומאז הוגדר על ידי המשטרה כ"מאוים ברמה 6" - רמת האיום הגבוהה ביותר, שמסגרתה הוא זוכה לאבטחה צמודה. "הוא התחתן לפני כשבועיים, היה קרבי בצבא. הוא הגיע באותו בוקר למשרדים להחתים שעון נוכחות בתחילת יום העבודה", סיפר רומי.

2 צפייה בגלריה
צ׳יקו רומי
צ׳יקו רומי
"הוא חשב שרוצים לפגוע בו, ראה את המציל עם הקסדה ונלחץ". צ'יקו רומי במסעדה, הבוקר
(צילום: מאיר תורג'מן)
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בבת ים
זירת הירי בבת ים
זירת הירי בבת ים, ביום שישי האחרון
(צילום: נדב אבס)
גם את העבריין שנפצע קשה מהירי הוא הכיר כלקוח במסעדה. רומי סיפר כי מספר דקות לפני הירי הוא יצא מביתו לעבר המסעדה, וראה בדרך את העבריין. "חייגתי אליו. שאלתי אותו מה קורה והזמנתי אותו לבוא לאכול במסעדה". כשהגיע למסעדה, הוא שמע יריות, יצא החוצה וראה את העבריין פצוע.
לדבריו, העבריין הרגיש מאוים. "הוא חשב שרוצים לפגוע בו. הוא ראה את המציל עם קסדת אופנוע, ונלחץ. הוא שלף אקדח פלפל, והמציל שהרגיש מאוים - ירה לעברו ופצע אותו". רומי ביקר את הפצוע שפונה לבית החולים וולפסון ושוחח עם בני משפחתו. "הם אמרו שהכול בסדר ואין למציל ממה לחשוש. זה אירוע טרגי, מסכת טעויות, שהסתיימה בירי ופציעה. כמו שאומרים, שני אנשים שנקלעו למקום הלא נכון בזמן הלא נכון", אמר רומי.
המבלים שהגיעו לחוף הסלע הבוקר סירבו לדבר על הירי שהתרחש מעל החוף ובכניסה למשרדי אגף החופים של עיריית בת ים. גם בעירייה העדיפו שלא להתייחס לאירוע הירי, וציינו כי "הנושא בחקירה משטרתית".
המציל, שפצע את העבריין שאיים עליו באורח קשה, שוחרר למעצר בית לבקשת המשטרה, שקיבלה את גרסתו ולפיה פעל מתוך הגנה עצמית. הוא הובא ביום שישי האחרון לבית משפט השלום בתל אביב, שם שוחרר לחלופת מעצר תוך שבית משפט השלום בתל אביב הטיל צו איסור פרסום גורף על הפרטים האישיים של המציל ועל המקום שבו ישהה, מחשש לפגיעה בו.
למציל, נציין, אין עבר פלילי, והוא החזיק באקדח ברישיון. לפי המשטרה, העבריין הגיע למשרדי מנהל החופים בחוף הסלע, ושלף אקדח פלפל לעבר המציל שבדיוק הגיע למשמרת בחוף. המציל עוכב לחקירה, שבסיומה כאמור שוחרר למעצר בית. בעקבות עדותו, במשטרה התחזקה ההערכה שפעל מתוך הגנה עצמית.

בתוך כך, המשטרה עדכנה כי תקרית אלימה נוספת התרחשה ביום שישי בחוף בבת ים. בצהריי היום התקבל דיווח על כך שנערים תקפו עובד בחוף שאחראי על הכיסאות. בזמן ששוטרי תחנת בת ים שהגיעו למקום תחקרו את העובד, רץ לעברו חשוד ושלף סכין תוך שאיים וקילל: "ליד המשטרה אתה בבעיה בת זונה". שוטרים שהיו במקום השתלטו עליו בעזרת טייזר ועצרו אותו לחקירה. מעצרו של החשוד (40), תושב תל אביב, הוארך בבית משפט השלום בעיר עד מחר.
אלכסנדרה לוקש וניר (שוקו) כהן השתתפו בהכנת הכתבה