"ניסיתי לדרוך את הנשק כדי להגיב בירי אבל מרוב אדרנלין לא הרגשתי שירו בי ביד שמאל", כך סיפרה היום (שני) ל-ynet נ', לוחמת מג"ב שנפצעה בפיגוע בחדרה שבו נרצחו שני חבריה רש"ט שיראל אבוקרט ורש"ט יזן פלאח. נ', המאושפזת בבית החולים הלל יפה עם יד שבורה מקליע שפגע בה, הוסיפה: "שני המחבלים באו משום מקום והתחילו לירות עלינו מטווח אפס. הם היו כל כך קרובים שלא הצלחנו להגיב".
על תחילת האירוע היא סיפרה: "חזרתי מקורס בבית אל. הייתי עם עוד שלושה אנשים מהפלוגה. אכלנו ואז הלכנו לתחנה המרכזית בחדרה. עמדנו שם ארבעתנו, ופשוט משום מקום הם באו שני המחבלים".


4 צפייה בגלריה
שיראל אבוקרט ז"ל ויזן פלאח
שיראל אבוקרט ז"ל ויזן פלאח
התמונה האחרונה. יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שעות לפני הפיגוע
4 צפייה בגלריה
לוחמת מגב שנפצעה בפיגוע בצומת הוספיס בירושלים
לוחמת מגב שנפצעה בפיגוע בצומת הוספיס בירושלים
נ'. "הם היו מלאכים"
(צילום: משמר הגבול)
4 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה, ברק בכר, הגיע לבקר את הלוחם שנפצע בפיגוע בבית החולים
מאמן מכבי חיפה, ברק בכר, הגיע לבקר את הלוחם שנפצע בפיגוע בבית החולים
א' הלוחם שנפצע עם מאמן מכבי חיפה ברק בכר
(צילום: רועי רובינשטיין )
במקביל לפציעתה, ולרציחתם של אבוקרט ופלאח, חברה של נ' נפגע משני כדורים בגבו. "שנינו היינו פצועים", היא ממשיכה. "זה היה לחץ מטורף. ניסינו לעשות את הכי טוב ואני שמחה שאף אזרח לא נפגע".

נ' משרתת במג"ב כשמונה חודשים, ושני קורבנות הפיגוע היו חבריה הטובים ששירתו איתה. "הם לוחמים ומלאכים וזה לא הגיע להם", הוסיפה. "היה קשה לראות את זה".
דוברות מג"ב הפיצה היום את תמונתם האחרונה יחד של אבוקרט ופלאח מקורס "הכשרת מתעדים" שעברו אתמול בבסיס מגב איו"ש. חבריהם מספרים עליהם ש"החיוך הטהור שלהם לעולם לא ירד להם מהפנים". פקד בר שושן, קמב"צ פלוגה מ"ג במג"ב איו"ש, אמר כי "כל הלילה הלוחמים לא הלכו לישון וסיפרו חוויות שעברו עם יזן ושיראל. הם מחכים כבר לפגוש את המשפחות, לחבק אותן ולהודות להן על הלוחמים שזכו להכיר".

המפגש עם ברק בכר: "קום, יש אימון"

פצוע נוסף מהפיגוע הוא הלוחם א', שנפגש בצהריים עם נ' בחדרו בפעם הראשונה מאז הפיגוע. שניהם היו נבוכים מעט מהמעמד, וניסו להתבדח על הסיטואציה. "זה המפגש הראשון שלנו מאז, והכול אותו דבר - רק שאני שוכב", אמר א׳ במבוכה. נ׳ אמרה לו: "אל תדאג, אתה תקום והכול טוב. לפחות שנינו בסבבה". א' סיפר כי הוא מתוסכל שלא יוכל להגיע להלוויות חבריו, ונ' הבטיחה שתהיה הנציגה של שניהם.
4 צפייה בגלריה
מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, מבקר לוחמי מג"ב שנפצעו בפיגוע בחדרה
מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, מבקר לוחמי מג"ב שנפצעו בפיגוע בחדרה
מפקד מחוז חוף מבקר בהלל יפה
(צילום: דוברות המשטרה )
מאוחר יותר הגיעה למקום נציבת שב״ס קטי פרי, שהגיעה לבקר את הפצוע שאביו משרת בכלא גלבוע. אך הביקור המרגש ביותר מבחינת א' היה זה של מאמן קבוצתו האהודה מכבי חיפה, ברק בכר, שהגיע לחדר עם חולצה שעליה חתמו כל שחקני הקבוצה וצעיף של הקבוצה. השניים התלוצצו במשך דקות ארוכות, ובכר התעניין בקריירת המשחק הקצרה של הלוחם ואף זרק לו: "קום, יש אימון". כשבכר שאל אם הוא יהיה כשיר למשחק העונה בשני מול הפועל באר שבע, א' ענה בחיוך שבשביל מכבי חיפה הוא יהיה כשיר. בהמשך א' סיפר למאמן כי "מנענו פיגוע יותר גדול. הייתי עם שני כדורים בגב ואחד ברגל ונטרלתי את אחד מהם".
בשיחה עם ynet אמר א׳ כי הוא התרגש לראות את המאמן. על אירועי אתמול אמר א': הלכנו לאכול, ופתאום שלפו אקדחים וירו בנו. נ' קיבלה כדור ביד ולא הרגשתי את שני הכדורים שקיבלתי וחיפיתי עליה".
שני המחבלים שעומדים מאחורי הפיגוע בחדרה אמש הם איברהים ואיימן אגבריה, בני דודים מאום אל פחם, אחד מהם הואשם ב-2016 בניסיון הצטרפות לדאעש. מהחקירה עולה כי הם הגיעו לרחוב הרברט סמואל בחדרה וירו לעבר לוחמי מג"ב בתחנת האוטובוס. הם המשיכו בירי ללא הפסקה, בין היתר לעבר רוכב אופניים שעבר באזור. לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב, שישבו במסעדה סמוכה, שמעו את היריות, רצו למקום וחיסלו את המחבלים. שניים מהמסתערבים נפצעו באורח קל עד בינוני.
קרוביהם של שני המחבלים אמרו כי "לא ידענו שהם תכננו פיגוע. הם התנהגו כרגיל, כולם מופתעים. שמענו מאנשים על הפיגוע". אחמד אגבאריה, אביו של איימן, אמר כי בנו שהה רוב הזמן בחדרו או בעבודה. "לא הרגשנו שהוא מתכנן לנסוע לחדרה ולהשתמש בירי", אמר האב, שהוסיף כי בזמן הפיגוע "שידרתי משחק כדורגל של הועל אום אל פחם ולא האמנתי כשהתקשרו אליי לעדכן אותי. אנחנו בהלם".