בעל עבר פלילי עשיר: מוסה עליווה (34), אחד החשודים במעורבות בשלושה מקרי רצח שונים בעיר לוד בשש השנים האחרונות, בהם רצח עלאא אלסח (29) בתחילת החודש בלוד ורצח רבאב אבו סיאם, שנורתה אל מול עיניהן של אמה ובנותיה בחודש יולי, הורשע ב-2018 במסגרת הסדר טיעון בפרשת חטיפת הילד כרים ג'ומהור בן ה-7 מקלנסווה.
בשנת 2018 נחטף ג'ומהור, כיום בן 11, מביתו בקלנסווה שבמשולש לשטחי הרשות הפלסטינית. תשעה חודשים לאחר החטיפה, נחתם הסדר טיעון עם עליווה, מוהנד אל מוסראתי ואחמד עליווה, שהורשעו לאחר שהוגש נגדם כתב אישום מתוקן בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה מרכב ופירוק רכב ושינוי זהות של רכב. עליווה והשניים הנוספים הואשמו בתחילה בעבירות של קשירת קשר, חטיפה לשם סחיטה, ניסיון חטיפה לשם סחיטה וגניבת רכב.
3 צפייה בגלריה
הנאשמים אחמד נקיב, אחמד עליווה, מוסא עליוה ומוהנד אל מוסראתי
הנאשמים אחמד נקיב, אחמד עליווה, מוסא עליוה ומוהנד אל מוסראתי
מוסה עליווה, שני משמאל, בדיון בהארכת מעצרו ב-2018
3 צפייה בגלריה
כרים  ו ג'בר ג'ומהור בתחנת משטרה ברמלה עם יגאל עזרא
כרים  ו ג'בר ג'ומהור בתחנת משטרה ברמלה עם יגאל עזרא
הילד כרים ג'ומהור ואביו ב-2018
(צילום: אבי מועלם )
3 צפייה בגלריה
רבאב אבו סיאם עם ילדיה
רבאב אבו סיאם עם ילדיה
רבאב אבו סיאם עם ילדיה
לפי כתב האישום, ב-2014 החל סכסוך בין הקבלן אחמד נטיב, שהיה החשוד המרכזי בפרשה ולא הואשם בסעיף חטיפה, לבין אביו ודודו של כרים. בין הצדדים נערכה בוררות והתוצאה הייתה הסדר חוב, שלפיו האחים ישלמו לנקיב. סמוך ליולי 2018, על רקע קיום החוב, החליט נקיב לחטוף את מי מילדיהם של האחים כדי להפעיל עליהם לחץ לשלם את החוב.
הפרקליטות ציינה בכתב האישום כי נקיב שידל את שלושת הנאשמים האחרים להוציא לפועל את החטיפה. אחד הנאשמים שכר רכב והם גנבו לוחית רישוי ונסעו לבית האחים ג'ומהור בקלנסווה. בהגיעם לבית פגשו את כרים ובן דודו ופיתו אותם להתקרב לרכב כשהבטיחו לתת להם כסף. אז הם אחזו בכרים, הכניסו אותו לרכב ואיימו עליו שישתוק אחרת "ישחטו" אותו. הוא הועבר לשטחי הרשות, באופן שלא ידוע עד היום, והוחזר לבית הוריו אחרי ארבעה ימים בסיוע תיווך של חאג' כריים ג'רושי מרמלה.
מוקדם יותר אתמול האריך בית המשפט בראשון לציון את מעצרו של עליווה ושל חדר אל מוסראתי (34). ההתפתחות בחקירות מקרי הרצח ומעצרם של השניים התאפשרו בעקבות מידע רגיש שהועבר למשטרה בימים אחרונים, שהוביל למעצרם. המשטרה ביקשה בדיון 15 ימי מעצר נוספים בגין עבירות של רצח לאחר תכנון, נשיאת נשק, קשירת קשר לפשע, ירי מנשק חם שלא כדין באזור מגורים כדי לסכן חיי אדם, זיוף סימני זיהוי רכב וחבלה במזיד לרכב, ונציג המשטרה אמר שנתפס רכב שניתן לקשור לזירת הרצח.
פורסם לראשונה: 22:56, 20.10.22