מתלוננת שלישית הגיעה הבוקר (שבת) לתחנת משטרה כדי להגיש תלונה נגד הגינקולוג ד"ר גיא רופא, אחרי שלטענתה הוא פגע בה מינית במהלך בדיקה. עד כה, יותר מ-20 נשים סיפרו ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" על דפוסי הפעולה לכאורה של רופא, שהפך גם לכוכב רשת: הודעות טקסט מטרידות ופניות בעלות תוכן מיני ברשתות החברתיות, לצד מעשים פסולים - בלשון המעטה - במהלך הבדיקות הרפואיות עצמן. נגד רופא הוגשו גם שמונה תלונות במשרד הבריאות, ובאחת מהן אף נטען לאונס מצדו. הוא מכחיש מכל וכל את הטענות הללו והגדיר אותן כהוצאת לשון הרע.
האישה שהגיעה הבוקר לתחנת המשטרה להתלונן נגדו היא אביגיל, שם בדוי, שהייתה גם מבין אלו שדיווחו עליו למשרד הבריאות. את עדותה סיפקה כבר בשבוע שעבר בריאיון לאולפן ynet. היום, אחרי הגשת התלונה, אמרה כי "אני מרגישה תחושת הקלה מטורפת. מאוד פחדתי מהרגע הזה של הגשת התלונה, לא ידעתי למה לצפות ומה יהיה. הכנתי את עצמי לגרוע מכל, אבל הופתעתי לטובה. קיבלתי יחס מאוד מכבד ולא חודרני. אני שמחה ממש שעשיתי את זה ואני מקווה שהמשטרה אכן תמלא את תפקידה ותפעל בכל הדרכים האפשריות כדי למצות איתו את הדין ולעצור אותו מלהמשיך לפגוע בבנות נוספות".
"אני מקווה שבנות שנפגעו יצליחו לאסוף את הכוחות שלהן ויגישו תלונה במשרד הבריאות - אפשר גם באנונימיות - וגם במשטרה. אני מייעצת מכל לבי לעבור את התהליך הזה עם הגופים המקצועיים הרלוונטיים. אנחנו צריכות להבין שהבושה היא לא שלנו, אני לא מתביישת יותר, זה פשוט לא קשור אליי".
2 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
ד"ר גיא רופא. העדויות נגדו מציגות דפוס פעולה
(מתוך פייסבוק)
בעדותה באולפן ynet סיפרה אביגיל, שהייתה חיילת בעת האירועים, על שאירע כאשר הגיעה לקליניקה של רופא. "הוא חיבק אותי, הושיב אותי עליו ובהמשך שאל 'את רוצה שאני ארטיב אותך עם הפה שלי?'", אמרה.
"ד"ר רופא היה רופא במילואים ואני הייתי אצלו מספר פעמים", סיפרה. באחת הפעמים, התלוננה על עניין גינקולוגי, ורופא בתגובה קרא לכך "בעיה במיניות או משהו בסגנון. הוא אמר שיש טיפול לבעיה אבל זה לא משהו שמקובל במסגרת הצבא ושהוא מאוד ישמח לעזור, אז אצטרך להגיע לקליניקה הפרטית שלו והוא יעזור לי במה שאני צריכה. קצת לא הבנתי איך זה אמור לעבוד בגלל שאני חיילת, אז הוא אמר 'אל תדאגי, יהיה בסדר, נסתדר'".
אביגיל ורופא קבעו טיפול אלא שאז, היא מספרת, הוא שלח לה הודעות וביקש: "אל תספרי לאף אחד שאת מגיעה, גם לא להורים. תגיעי בראש פתוח לטיפול". לדבריה, הגינקולוג וכוכב הרשת שלח את הדברים לא אחת. "לא כל כך הבנתי את המשמעות שלהן אבל אמרתי, 'טוב, זה רופא שמקבל מטופלת באופן פרטי שהכיר בצבא אז אולי הוא רוצה לשמור על העבודה שלו'. לא דמיינתי שזה מה שיקרה".
"הגעתי לקליניקה שלו. הוא והמזכירה שלו היו שם, ואז הוא ביקש מהמזכירה לצאת לעשות סיבוב ולחזור בעוד שעה בערך. זה מוזר לי אבל עדיין לא חשדתי, אפילו לא לרגע. נכנסנו לחדר הטיפולים ובהתחלה הוא עשה לי בדיקה גינקולוגית כמו כל רופא. ואז, הוא אמר שבגלל שיש לי בעיה במיניות הוא יצטרך לבדוק אם אני מגיבה לגירויים. הוא נגע לי בדגדגן ואמר, 'איזה יופי את מגיבה לגירויים, את נהיית רטובה' - ואני שמחה שהכול בסדר כי אני לא מבינה את המשמעות של הדברים".
2 צפייה בגלריה
 הפך לכוכב רשת. מתוך הסרטונים בחשבונותיו של רופא
 הפך לכוכב רשת. מתוך הסרטונים בחשבונותיו של רופא
הפך לכוכב רשת. מתוך הסרטונים בחשבונותיו של רופא
"בשלב מאוחר יותר הוא שאל אותי, 'מה זו אינטימיות בשבילך?'. עניתי שאני לא יודעת. הוא שאל, 'חיבוק זה אינטימי?'. אמרתי, 'נראה לי שכן' - ואז הוא חיבק אותי, הושיב אותי עליו ובהמשך שאל 'את רוצה שאני ארטיב אותך עם הפה שלי?'. עניתי שלא, שאני רוצה ללכת הביתה. הדבר הבא שאני זוכרת זה שאני יוצאת מחדר הטיפולים והוא יושב בכיסא של המזכירה. לא הייתי בטוחה, כלומר - אני צריכה לבוא לשלם, להעביר כרטיס, ולא ידעתי מה אני אמורה לעשות".
כמו נשים נוספות שהעידו על התנהלותו של רופא, גם אביגיל סיפרה כי קיבלה ממנו בהמשך הודעות מטרידות, ובסופו של דבר היא חסמה אותו. "הוא התקשר אליי ולא הייתי עונה לו. הוא היה שולח לי הודעות של 'הכול בסדר? מה שלומך? למה את לא עונה? בואי נדבר'. הוא היה מתקשר כמה וכמה פעמים ולא הייתי עונה. הייתי מוחקת את היומן שיחות ואת ההודעות בווטסאפ רק כדי שזה לא יהיה לי מול הפנים וכדי שלא אזכור את זה. ידעתי שקרה משהו שהיה לי לא נעים ומגעיל, אבל כל כך רציתי לשכוח שפשוט לא זכרתי מה היה - אבל ידעתי שאני שונאת אותו".
עדות נוספת, 21 במספר, הגיעה הבוקר ל-ynet מבר, גם כן שם בדוי, שהינה בת 24 כיום. היא הגיעה לד"ר רופא בפברואר 2016 כששירתה בבה"ד 10. לדבריה, הוא ניצל את העובדה שזו הייתה הפעם הראשונה שלה אצל רופא נשים – ופגע בה מינית.

"לא ידעתי מה קורה בבדיקה כזו", העידה. "הבדיקה הייתה ממש מוזרה ואז הוא אמר 'אני מכניס את האצבעות כדי לבדוק את הרירית שלך ואני בודק את הדגדגן שלך'. לא הבנתי מה הוא בודק ואז הוא אמר 'בואי צ'ופר ממני, אני אלמד אותך איך לבדוק אם יש לך גוף בשד. הוא אמר לי 'תורידי גם את החולצה'. הייתי עירומה לגמרי. הייתי בקיפאון ולא הבנתי מה הולך פה. הוא ממש מישש אותי ואז הוא לקח את היד שלי ואמר לי 'תראי ככה בודקים'.
"חזרתי לבסיס והייתי מזועזעת. לא היה לי את האומץ לספר מה שעברתי וגם הכרתי את אשתו מהבסיס. הרגשתי ממש נבוכה מכל הסיטואציה. כמה שעות אחרי שיצאתי מהמרפאה הוא שלח לי הודעה בפייסבוק: 'היי, היית אצלי במרפאה היום, איזה עולם קטן'. הייתי בהלם שרופא שהרגע בדק אותי ונגע לי במקומות הכי אינטימיים שולח לי הודעות בפייסבוק. אחרי שהשתחררתי הוא שלח לי הודעות אם אני רוצה להיפגש איתו, לשבת איתו על קפה ואם אני רוצה לעבוד איתו".
מטעמו של גיא רופא, באמצעות עורך דינו ציון אמיר, נמסר, בעקבות הריאיון עם אביגיל: "מרשי חש כי מתנהל נגדו מסע ציד ומוטחים בו חשדות וטענות מבלי שאלה נבדקו ביסודיות המתחייבת... ברור כי לא ניתן להתייחס ברצינות לטענות כלליות ומופרכות אלה. פרסום חשדות אלה מהווה הוצאת לשון הרע ופגיעה חמורה בשמו הטוב של מרשי".