בחודש יולי נרצחה רבאב אבו סיאם בת ה-30 לעיני בנותיה בחצר בית הוריה בעיר לוד. זמן קצר לאחר הרצח נעצר הגרוש שלה בנמל התעופה בן גוריון בחשד שהזמין את הרצח, ובהמשך שוחרר. הקלטות בלעדיות שהגיעו היום (חמישי) לידי ynet חושפות כיצד נשמע הגרוש כמה ימים לפני הרצח, מנהל "סיעור מוחות" עם מקורביו כיצד לפעול מול גרושתו אחרי המשפט בבית הדין השרעי.
5 צפייה בגלריה
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
חשוד ברצח רבאב אבו סיאם מובא להארכת מעצר בבית המשפט
"רוצה לרצוח אותה רק על הדיבורים של אביה". רבאב אבו סיאם ובנותיה והחשוד בהארכת מעצרו
(צילום: יריב כץ)
5 צפייה בגלריה
אמא של רבאב אבו סיאם
אמא של רבאב אבו סיאם
החשוד בהזמנת הרצח רוצה את בנותיה. אמה של רבאב אבו סיאם עם תמונתה
(צילום: טל שחר)
בהקלטות נשמע הגרוש משוחח עם חבריו על הרכוש שיצטרך להעביר לה אם יתגרשו, וכיצד הוא צריך לפעול בנושא. "אנחנו נוסעים למקום שקט, ואין אחרינו אף אחד", אומר אחד המשתתפים בשיחה. השני עונה לו: "מה היא רוצה? בתים? רכוש? כסף?". משתתף נוסף, שלישי במספר, שאל: "האם רשום משהו על שמה?". החשוד השיב לו: "הבתים רשומים על שמי, הכול, ואם נתגרש והיא תרצה מהרכוש, יגיע לה בערך 8 מיליון, חוץ מזהב ועוד דברים אחרים".
לאחר שהבינו מה עומד על הכף, החליטו משתתפי השיחה לנהל דיון על מה מגיע או לא מגיע לרבאב. כך למשל, בעניין הזהב, נאמר לחשוד שהוא אמור להתחלק איתה רק בזהב שנרכש לחתונה. "נתתי לה שרשרת בזמן האחרון בשווי כל הזהב של החתונה, שנקנה בסכום של 45-40 אלף שקלים", אמר החשוד. בהמשך השיחה הטונים שלו רק הלכו ועלו ככל שדיבר על אשתו ומשפחתה, ואף נשמעו צעקות וקללות.
משתתף מספר 2 בשיחה אמר במהלכה כי "אסור לדבר יותר מדי בטלפון. שתישאר בבית של אבא שלה ושיעשה ממנה חמוצים, זה לא ענייננו". בשלב הזה של השיחה המשתתפים מבקשים מהבעל להירגע, וכי הדברים האלה "לא מתאימים להם", בשל היותם אנשים מוכרים. משתתף מספר 2 פנה אליו שוב: "ממה אתה מפחד? זה לא לטלפון. תפסיק לבלבל את המוח". משתתף מספר 3 הוסיף ואמר: "מה יש לך? תעזוב, מה אכפת לך ממנה".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
"אם יעצרו אותך התוצאה תהיה רצח במשפחה". זירת הרצח בלוד, בחודש יולי
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
הציור שציירה בתה של רבאב
הציור שציירה בתה של רבאב
הציור שציירה בתה של רבאב, שאמה נרצחה לנגד עיניה
בהמשך השיחה משתתף מספר 2 נקב בשמו של אדם שהתייעץ איתו, ואמר לחשוד: "אם יקחו אותך לחקירה זה לא בעיה. אבל אם יעצרו אותך התוצאה תהיה רצח במשפחה. הוא אומר שעדיף שתישאר במעצר בפנים, מאשר שיהיה רצח במשפחה". לאחר שהמשיכו את השיחה וניתחו את הנושאים לעומק, אמר הגרוש החשוד: "אני חש שמשהו לא בסדר איתה, היא השתנתה ב-90%". משתתף מספר 2 השיב: "אולי זה בגלל שאתה לא בבית?". החשוד ענה: "אבא שלה יודע שאיימתי, וגם בן דוד שלה בסיפור".
לקראת סוף השיחה אמר החשוד: "אין שמאלה ואין ימינה, אין כלום בינתיים. אני רוצה הוכחות וראיות כדי למצוא טעות מצדה במשפט הגירושים. אני מחפש הוכחות וראיות בשביל שהיא תפסיד במשפט". משתתף מספר 2 אמר לו: "אתה הרי איימת לרצוח אותה". השיחה מסתיימת במשפט מפתח שאמר הגרוש החשוד: "אני רוצה לרצוח אותה רק על הדיבורים של אביה". משתתף מספר 2 השיב לו: "אל תדבר על זה כאן".
אתמול, נזכיר, פורסם ב-ynet כי החשוד דורש לקבל חזקה על בנותיהן המשותפות (3, 6 ו-11), ובגלל שעדיין לא הוגש נגדו כתב אישום הוא גם יכול לקבל אותן לרשותו. ביום שני יתקיים דיון בבית הדין השרעי כדי להחליט מי יהיה האפוטרופוס של הילדות. אמה של רבאב אמרה אתמול בזעם: "עכשיו אנחנו צריכות למסור את שלוש הבנות לאדם שלא יודע אפילו מתי הן נולדו?".

מראענה על גל האלימות: "נשים וילדות משלמות את המחיר"

בתוך כך, התראיינה היום חברת הכנסת אבתיסאם מראענה (העבודה) לרועי כץ ב-ynet radio, שם סיפרה שביקרה בבית משפחתה של מנאר חג'אג', שנרצחה יחד עם בתה חדרה בת ה-14 לוד בתחילת השבוע: "גיליתי שהסיפור הזה הרבה יותר מורכב והולך שנים אחורה, זאת לא משפחה נורמטיבית. זאת תוצאה של מעגל שלא התחיל אתמול".
"חיפשתי את הבת התאומה ששרדה, ולא יכולתי לפגוש את הנערה בת ה-14 שנמצאת בדירת מסתור מחשש לחייה. הסיפור הזה לא צץ פתאום. הרי זוגתו הקודמת של בעלה של מנאר חג'אג' נרצחה לפני ארבע שנים. אתה פתאום מסתכל על התמונה הכוללת ואתה אומר - זה לא מפתיע", אמרה מראענה. "הבנות חפות מפשע, אבל כל מרחב הפשיעה והחיסולים הם תוצאה של מעגל שהתחיל לפני כמה שנים".
5 צפייה בגלריה
אבתיסאם מראענה
אבתיסאם מראענה
"איפה המשטרה הייתה לפני כמה שנים? איך לא שמרו על בנות המשפחה?". מראענה
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מראענה הפנתה אצבע מאשימה למשטרה ואמרה: "איפה המשטרה הייתה לפני כמה שנים? למה סיפור המשפחה לא היה במוקד התעסוקה של המשטרה, ואיך לא שמרו על חיי בנות המשפחה?". היא הוסיפה כי "בסופו של דבר מי שמשלמות את המחיר הן נשים וילדות, ולכן המעגל הזה של הדמים בתוך החברה הערבית הוא לא רק של המשרד לביטחון הפנים. אני חושבת שראש הממשלה לפיד היום צריך להוציא לפועל תוכנית חירום, שבה גם הוא צריך לעסוק, ולא רק הוא. גם משרד הרווחה וגורמים אחרים בתוך החברה הערבית צריכים לעבוד יחד על מנת למגר את התופעה הזאת".
השבוע יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.