יום אחרי הדיון הסוער במליאת הכנסת, שבמהלכו התפתח עימות בין יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר לבין ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), התייחס היום (חמישי) בן גביר למהומה בריאיון לאולפן ynet. "אני חושש לשלומי בכנסת, חברי הכנסת הערבים היו רגע מלתקוף אותי. נחצה קו אדום", טען בן גביר.
בן גביר טען כי "רואים בצורה ברורה ומוחלטת איך הם ניסו לתקוף אותי ולפגוע בי. איימן עודה תקף אותי, אוסאמה סעדי פגע בי עם דף. יש גבול לדבר הזה, אני אומר לכם שאני חושש לשלומי לא רק מחוץ לכנסת, אלא גם בתוכה". בן גביר הוסיף כי "רואים בווידאו איך הם מקיפים אותי. איפה יו"ר הכנסת מיקי לוי? איפה כל העניין הזה שאסור לחצות קווים אדומים? מה היה קורה אם אני הייתי תוקף אותם?".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
העימות במליאת הכנסת בין ח"כ בן גביר לח"כ טיבי, אתמול
(צילום: ערוץ כנסת)
בן גביר ציין שהוא חושש שחברי כנסת ינסו לפגוע בו בתוך המשכן: "בהחלט יש אפשרות שהם ינסו לפגוע בי. אני שוקל להכניס את המאבטחים שלי למליאת הכנסת". הוא ציין כי מאז שנחשף שחוליית מחבלים תכננה להתנקש בו - הוא לא פוסל שגם הח"כים הערבים ינהגו כך. "למה שהם לא ינסו לפגוע בי? הייתם צריכים לראות את הריצה של טיבי לכיווני", אמר בן גביר ואמר: "אני סמל, הם יודעים שאם אגיע לעמדת השפעה החגיגה שלהם תיגמר, ולכן הם לא כל כך אוהבים אותי".

מוקדם יותר היום התייחס ח"כ ניר ברקת מהליכוד להתקוטטות בין בן גביר לחברי הכנסת הערבים, ואמר כי היה מעוניין שחברי הכנסת ינהגו בממלכתיות. יו"ר עוצמה יהודית הגיב לדבריו ואמר: "מעריך את ברקת, ואכן חשוב להראות ממלכתי, אבל לא פחות חשוב זה להפסיק את ההשפלה בכנסת". בן גביר ציין כי "טיבי ניצל את הסמכות שלו כסגן יו"ר הכנסת ובמקרה כזה, יסלח לי ניר ברקת, אני לא נוהג להפנות את הלחי השנייה. אם צועקים לי אני צועק חזרה, ואם קוראים לי תומך טרור, אני מחזיר להם".
לקראת מצעד הגאווה שיתקיים אחר הצהריים בירושלים, ובו ישתתף לראשונה יו"ר הכנסת, מיקי לוי, אמר בן גביר כי "זה נושא שנוי במחלוקת, יו"ר הכנסת לא צריך לתקוע אצבע בעין של ציבור שלם שלא אוהב את המצעד". לדבריו, "חברי קהילת הלהט"ב הם אחים שלי, ולמרות זאת אני סבור שהמצעד מרגיז את הציבור החרדי והמסורתי בירושלים. זה מצעד של פרובוקציה, וזה שיו"ר הכנסת תומך בדבר - זו בעיה".
2 צפייה בגלריה
מיקי לוי, מצעד הגאווה
מיקי לוי, מצעד הגאווה
"לא צריך לתקוע אצבע בעין של ציבור שלם". יו"ר הכנסת מיקי לוי ומצעד הגאווה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי , נועם מושקוביץ' )
עם זאת, בן גביר קרא לציבור תומכיו לנהוג באיפוק. "אל תעזו לגעת במצעד הגאווה. אני זוכר את הרצח של שירה בנקי, זה היה נורא ואיום", אמר. הוא הוסיף: "אפשר להפגין ואנשים יפגינו, זו זכותם, אבל שאף אחד לא ירים יד ולא יאיים בנושא הזה".