שבע שנים לאחר "חתונת השנאה", בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ה') את דינם של דב מורל, יהוידע סוכין, דניאל פינר, שמואל פיין וטל נווה, שנאשמים בהסתה לאלימות ולגזענות. השופט איתן כהן גזר את עונשו של כל נאשם לפי חלקו, כשהעונשים נעים בין עבודות שירות לשעות שירות לציבור, ואמר בין היתר כי "מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא גבוהה".
השופט גזר את דינו של כל נאשם בנפרד, אך כולם הסתכמו כאמור בעבודות שירות או בשעות למען הציבור. בגזר הדין של דניאל פינר, שעליו נגזרו חמישה חודשי עבודות שירות, אמר השופט כהן כי "כפי שנקבע בהכרעת הדין, מדובר בהפגנת שמחה בקשר עם רצח של חפים מפשע באירוע טרור". לפני כשלושה שבועות גזר בית המשפט את עונשו של החתן יקיר אשבל, והטיל עליו ארבעה חודשי עבודות שירות. על נאשם נוסף, צבי יהודה זלטקין, נגזרו 180 שעות למען הציבור.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מ"חתונת השנאה"
תיעוד מ"חתונת השנאה"
תיעוד מ"חתונת השנאה"
עוד אמר השופט כי "הנאשמים המחישו את המסר המסית בעל תוכן רלוונטי הקורא לנקמה תוך שהם מניפים את תמונות הנרצחים, מניפים מיצגים של כלי נשק ובקבוקי תבערה". בגזר הדין, השופט דחה את טענת ההגנה שלפיה "יש להקל בעונשו של הנאשם מחמת אפלייתו בהשוואה למעורב אחר". לדברי השופט כהן, "הטענה נבחנה בהכרעת הדין ונדחתה הן בנוגע למעורבים באירוע דנא, והן בנוגע למעורבים באירועים אחרים".
השופט המשיך ואמר: "אשר למשתתפים אחרים בחתונה, הסבירה המאשימה שהמעורבים חולקו לשלושה מעגלים. במעגל הראשון נכללו הרוקדים שהיו שותפים פעילים להסתה ואשר הצירוף של פעולותיהם הוביל ליצירת העבירה. למעגל זה שויכו אלה שהניפו שלטים ודקרו את תמונות בני משפחת דוואבשה. במעגל השני נכללו מעורבים שרקדו במעגל המרכזי תוך הנפת כלי נשק או חפצים דמויי כלי נשק. במעגל השלישי נכללו מי שרקדו למילות השירים שעה שהונפו סביבם כלי נשק ושלטים, אולם לא אחזו בשלט או בכלי נשק בעצמם".
באשר לעונשם של שאר הנאשמים, על יהוידע סוכין ועל שמואל פיין נגזרו ארבעה חודשי עבודות שירות. על טל נווה ודב מורל נגזר עונש של שירות לציבור: נווה חויב ב-220 שעות שירות לציבור ומורל ב-200 שעות.
3 צפייה בגלריה
דב מורל, נאשם
דב מורל, נאשם
200 שעות שירות לציבור. הנאשם דב מורל
(צילום: גלעד כהן)
3 צפייה בגלריה
יקיר אשבל וצבי יהודה זלטקין מחוץ לאולם בית המשפט לפני גזר הדין
יקיר אשבל וצבי יהודה זלטקין מחוץ לאולם בית המשפט לפני גזר הדין
יקיר אשבל וצבי יהודה זלטקין מחוץ לאולם בית המשפט, לפני כ-3 שבועות
(צילום: גיל יוחנן)
החתונה של בני הזוג יקיר ורוני אשבל התרחשה בדצמבר 2015 באולמי "שירת ירושלים" בבירה. בסרטון שפורסם מהחתונה נראו החוגגים רוקדים עם תמונותיו של הפעוט עלי דוואבשה, שנשרף יחד עם הוריו בהצתת ביתם בכפר דומא. החוגגים נראו מעבירים ביניהם רובים, סכינים ובקבוקי תבערה כשברקע השיר "אנקמה נקם אחת משתי עיניי, מפלסטין". כמו כן, דקרו הרוקדים את תמונתו של התינוק וניסו להצית אותה באמצעות בקבוק תבערה.
יש לציין כי עונש של עבודות שירות הוא למעשה עונש מאסר, שבו ריצוי העונש מאחורי סורג ובריח מומר בעבודות שירות. מנגד, שירות לתועלת הציבור הוא סוג ענישה שבו בית המשפט קובע מכסת שעות, שאותה הנאשם צריך לבצע במשך שנה, והפיקוח על כך הינו באחריות שירות המבחן שמדווח לבית המשפט.
עו"ד אביחי חג'בי המייצג חלק מהנאשמים מטעם ארגון חוננו, אמר לאחר גזר הדין: "אנחנו סבורים שהכרעת הדין שגויה, כך אנחנו סוברים גם לגבי גזר הדין. לא הוכח בין היתר מי זה שארגן את המיצג, מי אלו שהביאו את אותם שלטים. אנחנו סבורים כי כתב האישום הוגש משיקולים פסולים. נפעל להגיש ערעור ולבטל את גזר הדין".
עו"ד משה פולסקי המייצג חלק מהנאשמים מטעם ארגון חוננו, אמר לאחר גזר הדין: "לגופי החקירה היה נוח להסיט את הרעש התקשורתי מפרשת העינויים בפרשת דומא".