המשטרה הודיעה הבוקר (שני) כי חשפה 589 מקרים של התעללות ותקיפת פעוטות חסרי ישע במעון בקריית גת. הצהרת תובע לקראת כתב אישום תוגש היום נגד שתי גננות שנעצרו.
"חקירת המשטרה הסמויה החלה בראשית חודש אפריל, בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרת קריית גת, שממנה עלה החשד להתעללות בפעוטה כבת שנתיים", נמסר מהמשטרה. "צוות חקירה מיוחד (צח"מ) שהוקם במשטרה, אסף וצפה במאות שעות הקלטה של מצלמות האבטחה המוצבות במעון, שתיעדו לאורך חודשים את המתרחש, במטרה לאתר עבירות פליליות כלפי הפעוטות בגילאי שנה וחצי עד שנתיים.
"במאמץ מרוכז, חוקרי המשטרה הצליחו לחשוף כ-589 מקרים של תקיפה והתעללות פיזית ונפשית בכ- 14 פעוטות, שהוריהם זומנו לתחנה על מנת לגבות תלונתם. שתי הגננות, תושבות העיר (23, 34) שטיפלו בילדים וזוהו כמי שביצעו כלפיהם את העבירות החמורות, נעצרו לחקירה בחשד לעבירות של התעללות ותקיפת קטין חסר ישע על ידי אחראי ועבירות נוספות".
לפי המשטרה, "עם סיום גיבוש התשתית הראייתית על ידי החוקרים, הועברו חומרי החקירה לידי הפרקליטות (פלילי), ובמסגרת דיון נוסף שיתקיים היום בהארכת מעצרן של החשודות בבית משפט השלום באשקלון, תוגש נגדן הצהרת התובע בדבר הכוונה להגיש נגדן כתב אישום בימים הקרובים, לצד בקשה להמשך מעצרן עד תום ההליכים".
ראש צוות החקירה פקד יוסי מזרחי אמר: "לצערנו זה לא המקרה הראשון שבו נתקלנו כתחנה בחודשים האחרונים, ואנו למודי ניסיון. לכן, הוחלט מיד עם קבלת התלונה להקים צוות חקירה מיוחד ולפעול להוצאת צווים במטרה לקבל לידינו את צילומי האבטחה, על מנת לחזק את החשד ולהפסיק בהקדם את העבירות כלפי הפעוטות. במהלך השבועות שבהם התנהלה החקירה, צפינו במאות שעות שתיעדו את הנעשה במעון לאורך החודשים האחרונים, כאשר התנהגותן החריגה והאלימה של החשודות כלפי הפעוטות הייתה מובהקת וחזרה על עצמה פעם אחר פעם לאורך מאות מקרים קשים מאוד לצפייה. אנחנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת הגשת כתבי אישום חמורים".
1 צפייה בגלריה
הפגנת הורי הילדים שעברו התעללות בגן ויצו שבקריית גת
הפגנת הורי הילדים שעברו התעללות בגן ויצו שבקריית גת
הורי הילדים מפגינים נגד המטפלות החשודות בפרשה הקודמת שנחשפה בעיר
דבריו של פקד מזרחי מגיעים בהמשך לחשיפת המשטרה בחודש שעבר של מקרה אחר בעיר, אז דובר על כ-166 מקרים שונים של התעללות והתנהגות אגרסיבית של ארבע מטפלות במעון ויצו בקריית גת, כלפי 23 פעוטות עד גיל 3. במסגרת החקירה נגד החשודה המרכזית, תושבת העיר בת 33, נחשפו כ-132 מקרים שונים שבהם הייתה מעורבת. לאחר שמעצרה הוארך פעמיים היא שוחררה למעצר בית על ידי בית משפט השלום בעיר.
כמו כן, נחשפו כ-34 מקרים נוספים שבהם היו מעורבות שלוש מטפלות נוספות מהצוות, תושבות העיר בשנות ה-40-30 לחייהן, שנחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים תוך הרחקה מהמעון. הפרשה נחשפה בעקבות תושייתה של אחת האימהות שחשדה כי "משהו לא טוב עובר על הבת שלה", והשתילה מצלמה זעירה בבגדיה.
לאחר מכן, עם הממצאים המחשידים, היא פנתה למפקחת - וזו העבירה את המידע למשטרת קריית גת. עם פתיחת החקירה ניתן למשטרה צו המאפשר לצפות בתיעוד מתוך הגן בכל הימים מ-1 מרץ ועד המעצר. "היא מרימה את הילדים כאילו הם עוף קפוא בסופר", סיפר בבית המשפט ענר גורן, חוקר שצפה בסרטונים.