יותר משבוע לאחר שהמאומתת הראשונה בישראל לזן האומיקרון עשתה את דרכה לאילת באוטובוס, ואחרי שהנהג והנוסעים בקו הלא-נכון נשלחו לבידוד בגלל טעות של משרד הבריאות, רק אתמול (ב') אותר נהג האוטובוס שהסיע אותה לעיר הדרומית - אבל הוא מאז כבר הספיק לטוס ללאס וגאס שבארה"ב.
ע', נהג אגד ותיק בן 56, מחוסן שלוש פעמים, היה זה שהסיע את אותה מאומתת לווריאנט החדש של נגיף קורונה, בקו 390 מתל אביב לאילת בשבוע שעבר. אתמול כאמור אותר בארה"ב על-ידי מנהלו, והודה: "לא ידעתי בכלל על מה כל המהומה בארץ".
2 צפייה בגלריה
נהג האוטובוס אותר רק אחרי שבוע, כשהוא כבר בלאס וגאס. אילוסטרציה
נהג האוטובוס אותר רק אחרי שבוע, כשהוא כבר בלאס וגאס. אילוסטרציה
נהג האוטובוס אותר רק אחרי שבוע, כשהוא כבר בלאס וגאס. אילוסטרציה
(צילום: AP, shutterstock)
בשיחה עם ynet סיפר נהג האוטובוס כי הנסיעה הייתה בקו 390 ביום ראשון בשבוע שעבר, בשעה 14:30 בצהריים. "האמת, האוטובוס בכלל לא היה עמוס בנוסעים, ואני הייתי מוגן. יש סביבנו מגן פלסטיק ששומר על הנהגים. כמובן שגם הייתי עם מסכה. יומיים לאחר מכן טסתי ללאס וגאס, לבקר את הבן שלי".
ע' הוסיף: "ביום שני עשיתי בדיקת קורונה בבאר שבע ויצאתי שלילי, ולאחר מכן יצאתי לדרך. רק עכשיו צלצלו אליי ואמרו לי להיכנס לבידוד דחוף. סיפרו לי שהסעתי נוסעת שאומתה לזן החדש. אני ער כמה שעות, ובעוד זמן קצר אני הולך לעשות בדיקה. חשוב שיידעו שאני מרגיש בסדר גמור, אין לי תסמינים ואני לא מרגיש כלום".
לדבריו, "זה קצת מבהיל לקבל פתאום טלפון מהמנהל שסיפר לי שהסעתי את הנוסעת ההיא. למרות הכול אני רגוע, כרגע אני בבידוד, ועד שאקבל את תוצאות הבדיקה לא אפגש עם אף אחד. אני גם מחוסן שלוש פעמים ואני מאמין שזה שומר עליי. אין לי כוונה לחזור לארץ או לקצר את הביקור. הבן שלי גר כאן בווגאס ואשאר איתו".

שלשום הודיע משרד הבריאות כי טעה בזיהוי הראשוני של האוטובוס בקו 390 שבו נסעה האישה שאומתה לזן האומיקרון. הנהג והנוסעים שוחררו מהבידוד שאליו הורתה להם המדינה להיכנס. היא עשתה את הדרך לאילת באותו קו ובאותה שעה - אבל יום אחד קודם לכן. הנהג והנוסעים שנחשפו אליה, ויש חשש שנדבקו בזן החדש מסתובבים מאז חופשי ברחבי הארץ, מבלי שהוזהרו עד כה.
האישה, עובדת זרה בת 34, הגיעה לישראל ממלאווי דרך דרום אפריקה ודובאי. היא חוסנה בשתי מנות של אסטרזניקה, השנייה מ-16 ביוני. היא קיבלה הודעה שהיא נדרשת לבידוד אך לא שהיא מאומתת לווריאנט. לפי משרד הבריאות, היא נסעה תחילה במונית למלונית בתל אביב, ישנה שם לילה - אך נסעה אחר כך באוטובוס לאילת לבית חברתה. לאחר שהוזמן לה בתיאום עמה אמבולנס לפינוי, היא נעלמה והוגדרה בסטטוס "נעדרת", אבל ביום שישי אותרה במלון באילת. בהמשך הועברה שוב לבידוד במלונית קורונה.
מאז שאומתה כנשאית של זן האומיקרון, התגלה בישראל נשא ודאי נוסף, וישנו חשד לעוד 14 מקרים נוספים לפחות. הזן החדש של נגיף הקורונה, שהתגלה בשבוע שעבר בדרום אפריקה, מעורר דאגה רבה בעולם בעקבות המוטציות הרבות שהופיעו בו - רבות מהן בחלק במעטפת הנגיף אשר אחראי על יכולתו לחדור לתאי האדם, ושעל בסיסו פותחו החיסונים. החשש הוא שהזן החדש מידבק הרבה יותר מזנים אחרים, אך לא ברורה עדיין מידת מסוכנותו ולא ברור גם עד כמה, אם בכלל, הוא עמיד בפני החיסונים.
2 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
זן חדש, הגבלות חדשות. נוסעים בנתב"ג, ארכיון
(צילום: רויטרס)
בניסיון למנוע התפרצות של הזן החדש, קיבלה הממשלה שורת הגבלות חדשות, ובהן איסור למשך שבועיים של כניסת זרים לישראל. כל הישראלים השבים ממדינות אדומות, שהן כל מדינות אפריקה מלבד מדינות צפון היבשת, מופנים כעת לבידוד במלוניות עד לקבלת תוצאות שליליות של בדיקת קורונה, ואז יידרשו להמשיך בבידוד ביתי. כל הישראלים שחוזרים משאר מדינות העולם חייבים גם הם בבידוד ביתי – מחוסנים ומחלימים לשלושה ימים לפחות ולא-מחוסנים לשבוע ימים לפחות. בנוסף, הוחלט להדק מעט את התו הירוק, ולהחזיר את איכוני שב"כ - כדי לאתר מגעים קרובים של מאומתים לזן החדש.
פורסם לראשונה: 19:40, 29.11.21