אחרי הסערה והמחאה ברשתות, דגל פלסטין שנתלה הבוקר (יום רביעי) לצד דגל ישראל על בניין אב-גד באזור הבורסה ליהלומים ברמת גן הוסר. כעת, נותר במקום רק דגל ישראל. עמותת "מחזקים" שתלתה את הדגלים תחת הכותרת "נועדנו לחיות ביחד" מסרה שעשתה זאת במחאה על הכוונה לאסור את הנפת דגל פלסטין במוסדות החינוך, בהמשך להפגנות יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון ובאוניברסיטת תל אביב.
בתגובה להורדת השלט אמר מנכ"ל התנועה אורי קול: "עדיין יש כאן שני עמים, ובהם יהודים וערבים שימשיכו להיאבק על עתיד משותף. השלט הוא רק ההתחלה". אגב, חרף הסערה שעוררה תליית הדגלים באזור הבורסה, גם בנצרת ובטירה פורסמו פרסומות תחת מסר זהה, עם דגלי ישראל ופלסטין.
1 צפייה בגלריה
דגל פלסטין מורד מבניין ליד הבורסה ברמת גן
דגל פלסטין מורד מבניין ליד הבורסה ברמת גן
דגל פלסטין מורד מהבניין ליד הבורסה ברמת גן
(צילום: קורין אלבז אלוש)
תליית הדגל עוררה כאמור סערה, ועשרות תושבים חלפו על פני הדגל וקראו "בושה", "אני מתבייש להיות תושב העיר הזאת" ו"יום עצוב לרמת גן". חלקם הגיעו במיוחד כי שמעו על הדגל. עוזי, תושב העיר, אמר: "אני רואה את זה ודמעות עולות לי. מי אישר את הזוהמה הזאת? איפה ראש העיר? בלב המדינה שלנו, מדינה שטובי בנינו מסרו את נפשם, מניפים בגאון דגל של האויב".
תנועת "מחזקים" שאחראית לתליית השלט מסרה כי עשתה זאת במחאה "על כוונת הקואליציה לאפשר חופש הצבעה על החוק של ח"כ אלי כהן מהליכוד שיאסור על הנפת דגלי פלסטין במוסדות חינוך כפי שאירע באוניברסיטאות בשבועות האחרונים". לפי התנועה, "פרסום השלט עורר מחלוקת כבר כשהגיעו לשולחנו של ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן. הפוסט שפרסם ראש העיר הוביל למבול של תגובות תומכות בפרסום, ותוך שעות ניתן לארגון אישור סופי". מנגד, רבים טענו שסימנו בטעות שהם בעד תליית השלט - שכן בסקר של שאמה הכהן הוא ביקש מהמתנגדים לתלייתו לסמן "פרצוף כועס", דבר שעורר בלבול.
קול עצמו מסר אחרי תליית השלט כי "אין חוק בעולם שיעלים את העובדה שחיים פה שני עמים ואין דמוקרטיה שאוסרת על הנפת דגלים של מיעוט לאומי שמרכיב יותר מ-20 אחוז מאזרחי המדינה. כל חבר כנסת מהקואליציה שמצביע עם הליכוד רוקד לפי החליל של נתניהו".

ראש העיר רמת גן, מנגד, טען כי לא אישר את תליית השלט - חרף הטענה של תנועת "מחזקים". לדברי שאמה הכהן, "חברת פרסום החליטה לתלות את שלט המחלוקת. לפי גורמי בטחון מקצועיים יש חשש לא קונקרטי לסדר הציבורי ולבטיחות הבניין והסביבה ולכן עד להערכת מצב נוספת הבניין נדרש להציב שומר מסביב לשעון על השלט".
שאמה הכהן הדגיש: "בדיקה משפטית העלתה שלאור הנחיות היועמ"ש ופסיקות בג"ץ השלט חוקי לגמרי ומוגן בגבולות חופש הביטוי, אך עדיין הוא פוגע ברגשות של לא מעט תושבים וכן מאפשר לגורמים קיצוניים פתח ללבות יצרים למרות המסר החיובי שבראשו הקורא לדו קיום".
יום קודם לכן, שאמה הכהן פרסם כאמור סקר בפייסבוק שבו שאל את התושבים אם לאפשר את תליית הדגל, ורוב המשתתפים הצביעו בעד. הוא כתב אז כי "הסמכות לסרב לתוכן פרסומי נתונה לעירייה, אך היא מצומצמת לטובת מניעת פגיעה ברגשות הציבור. יש שיראו בתוכן הזה כמתריס ופוגעני ויש שיראו בו מסר לדו קיום ושלום".
רועי ברזילי, סגן ראש העיר, אמר: "מצער שהדגל הוסר. רמת גן היא עיר פלורליסטית ומכבדת שמרבית תושביה הגונים ומעוניינים בדו-קיום ומבינים היטב כי שלושה מיליון מוסלמים החיים בקרבנו לא הולכים לשום מקום ועלינו להגיע לפתרון. מצער שהבערות והעוינות ההדדית הם שמכתיבים לרוב השפוי את הטון, השנאה והפסימיות חייבות להעלם והכוחות החיוניים של החברה הישראלית שמבינים היטב את חשיבות השלום, הצורך בכבוד הדדי והחובה לחתור כדי להשיג חיים יציבים ושפויים כאן חייבים לחזור ולהוביל".
ברזילי הוסיף כי "הדגל הוא סמל והוא אינו מטרה לכשעצמה, מלחמת הדגלים מיותרת וילדותית בעיניי. בני האדם הם המטרה וחיים טובים יותר הם היעד שאליו עלינו להגיע. כדי לעשות את הדבר הנכון לא תמיד חייבים לחכות לצד השני, מוטב שאנחנו נתחיל אחר כך כבר יבואו גם כולם. הפעם הילדותיות גברה".
גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לתחילת השלט: "תחת ממשלת ההונאה והחולשה של בנט-לפיד-רע"מ והמשותפת, ואחרי הסתה בלתי פוסקת של אבו מאזן בחודשים האחרונים, דגל אש"ף מונף היום בענק באיילון. הליכוד דורש מראש עיריית רמת גן כרמל שאמה לפעול מיד כדי להסיר את החרפה הזאת עוד היום. הליכוד ימשיך לפעול בכל דרך כדי להחליף במהירות את ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה בתומכי טרור בממשלה לאומית חזקה".
מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "אנו דורשים בתוקף מעיריית רמת גן לפטר את כל מי שאחראי על ההחלטה לאפשר את תליית דגלי אש"ף בשטחי הפרסום שבשטחה. מדובר בדגל שבשמו נרצחו יקירינו, דגל שמייצג רשות טרור שמשלמת משכורות למחבלים ולבני משפחתם ובכך מעודדת פיגועים נוספים. הסרת הדגל אינה מבטלת את תחושת הפגיעה העמוקה שלנו וביזוי יקירינו שנרצחו ונפגעו בפיגועים".