2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשפרעם
זירת הרצח בשפרעם
זירת הרצח בשפרעם
ג'לאל סואעד בן ה-45 נורה הערב (רביעי) למוות בתוך רכב בשפרעם על ידי אלמונים. צוות רפואי שהוזעק למקום קבע את מותו, ושוטרים שהגיעו לזירה פתחו בחקירה ובסריקות אחר חשודים. הרקע לאירוע פלילי.
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 85 בני אדם. מתחילת חודש מאי (שיסתיים היום) נרצחו 24 בני אדם - מה שהופך אותו לחודש הכי מדמם מתחילת השנה.
2 צפייה בגלריה
ג'לאל סואעד
ג'לאל סואעד
הנרצח, ג'לאל סואעד
אתמול נרצח מוחמד ג'עו, בשנות ה-50 לחייו, ביריות בתוך רכבו באום אל פחם. מהירי נפצעה באורח בינוני גם אישה כבת 50. המשטרה בודקת חשד שהרצח קשור לאירוע ירי שהתרחש בעיר ביום שישי האחרון, שבמהלכו נפצעו צעיר בן 26 וילד בן 5.
בתחילת החודש נרצח בשפרעם רסלאן סואעד (25) שנורה כשהיה בתוך רכבו - בסיומה של יממה קטלנית ומדממת עם חמישה בני אדם שנרצחו ברחבי הארץ, ארבעה מהם בחברה ערבית. המשטרה מסרה כי היא פתחה בחקירת הירי, וכי "הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים".
ראש העיר שפרעם עורסאן יאסין אמר למחרת בריאיון לאולפן ynet כי "אני רוצה להגיד לממשלה - תפסיקו לדבר. צריך לעשות מעשה. אני רוצה עתיד לילדים שלי". לדבריו, "חמישה חודשים דיברו על זה שיפחיתו את הפשיעה, שיעשו מעשה. שיהיה מעשה בשטח, שנגיד שבאמת עשיתם משהו. לצערי הפשע מתפשט בתוך המגזר הערבי. לא ייתכן - אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, מדינה חזקה מאוד. אני מאמין במדינה שלי, היא צריכה להגן עלינו. לא ייתכן שאחוז וחצי יעשו לנו חיים קשים. יכולים להגיע לאנשים האלו, יכולים להפחית את הפשע הנוראי שקורה במגזר הערבי".