4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
אחרי טוויטר, גם פייסבוק מחזירה לפעילות את החשבון. דונלד טראמפ
(צילום: AP)
חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם, מטא, הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי תפעיל מחדש את חשבונותיו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טרמאפ, שהושעו לפני שנתיים בעקבות אירועי ה-6 בינואר בקפיטול. בהודעה שפרסמה החברה, צוין בנוסף כי היא תקבע סעיפים חדשים לתקנון השימוש במטרה למנוע הישנות של מקרים דומים - גם כשמדובר במנהיגים פוליטיים.
"החלטנו שהסיכון לביטחון הציבור פחת בצורה מספקת, ולכן אנו נחזיר את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של מר טראמפ בשבועות הקרובים", אמר נשיא מטא לעניינים גלובליים, ניק קלג. "עם זאת, אנו עושים זאת עם מדיניות בטיחות חדשה כדי למנוע עבירות חוזרות". לפי קלג, טראמפ עשוי להיות מושעה למשך שנתיים בכל פעם שיפר את מדיניות הפלטפורמה בעתיד.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
תיעוד המהומות
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
עימותים בין שטרים למפגינים בוושינגטון, ב-  1.6
עימותים בין שטרים למפגינים בוושינגטון, ב-  1.6
תומכי טראמפ משתלטים על מדרגות הקפיטול ב-6 בינואר
(צילום: רויטרס)

לא ברור אם טראמפ יחזור לכתוב בפלטפורמה לאחר שחשבונותיו ישוחזרו. הנשיא לשעבר הגיב להחלטה ברשת החברתית שהקים, Truth Social, שם כתב כי "דבר כזה לא צריך לקרות שוב לנשיא מכהן, או לכל אדם אחר שאינו ראוי לעונש מסוג זה".
חשבונותיו של טראמפ הושעו ב-7 בינואר 2021, אז פרצו תומכיו לבניין הקונגרס וזרעו בו הרס בניסיון לעצור את מינויו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב. מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר אז על החלטתו כי "הסכנות שכרוכות בהמשך השימוש של הנשיא בשירות שלנו בתקופה הזאת פשוט גדולות מדי". בעקבות המהומות וציוצי התמיכה של טראמפ במפגינים, חשבונו הושעה אז גם מטוויטר ומרשתות חברתיות אחרות.
4 צפייה בגלריה
אלון מאסק על רקע לוגו טוויטר
אלון מאסק על רקע לוגו טוויטר
אילון מאסק. החזיר את טראמפ לטוויטר
(AFP)
מנכ"ל פייסבוק כתב אז בבלוג שלו כי "האירועים המזעזעים ב-24 השעות האחרונות מראים בפירוש שהנשיא דונלד טראמפ מתכוון להשתמש בזמן שנשאר לו בתפקיד כדי לפגוע בהעברה החוקית והבלתי-אלימה של השלטון למחליפו, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן".
בחודש נובמבר האחרון הודיע הבעלים החדש של טוויטר, המיליארדר אילון מאסק, כי הוא משיב לפעילות את חשבונו של טראמפ. מאסק, שרכש את טוויטר באוקטובר אשתקד, ומאז הספיק למנות את עצמו למנכ"ל החברה, העלה ברשת החברתית סקר שבו המשתמשים יכולים להצביע אם יש לבטל את חסימת החשבון של טראמפ. בתגובה לסקר שהוא עצמו העלה, צייץ מאסק בלטינית: "קול העם הוא קול האלוהים". אחרי שזכה הנשיא לשעבר ב-51.8% מקולותיהם של כ-15 מיליון משתמשים, צייץ מאסק: "העם אמר את דברו, טראמפ יוחזר".

הנשיא לשעבר לא הפגין התלהבות יתרה מהצעד. כשנשאל בשיחת וידאו אם יש בכוונתו לחזור לטוויטר, ענה: "אני לא רואה סיבה לכך". טראמפ ציין כי ימשיך להיות פעיל ברשת החברתית שהקים, Truth Social, שלדבריו "מצליחה באופן פנומנלי".
בינתיים טראמפ, שהצהיר כי בכוונתו לרוץ מחדש לבית הלבן בבחירות שייערכו בשנה הבאה, ממשיך ליצור לאנשי הקמפיין שלו התמודדות עם מבוכות חוזרות ונשנות. אחרי שבנובמבר אשתקד עורר סערה כשסעד לצד מכחיש שואה, בתחילת השבוע נחשפה תמונה שבה הוא נראה לצד פושע מורשע מפילדלפיה, שלפני שנשלח לכלא היה אחד מבכירי המאפיה בעיר הזו.

את התמונה, שצולמה מוקדם יותר החודש במגרש הגולף של טראמפ בווסט פאלם ביץ' בדרום פלורידה, חשף ביום שני העיתון "פילדלפיה אינקוויירר", שציין כי קיבל את התמונה ממקור אנונימי. בתמונה נראה טראמפ חובש לראשו כובע עם סיסמת הבחירות המוכרת שלו, "להחזיר את אמריקה לגדולתה" (Make America Great Again), כלשצדו שני אנשים נוספים: מימין נראה אותו פושע, ג'וזף מרלינו הידוע בכינוי "סקיני ג'ואי", ומשמאלו אדם נוסף שלפי העיתון הינו חברו של מרלינו. השלושה מניפים את אגודליהם כלפי מעלה, מחווה ידועה של טראמפ בצילומים שהוא נוהג להעניק לאורחים בנכסיו השונים.
דוברו של טראמפ אמר לעיתון בתגובה כי טראמפ מצטלם לתמונות עם "אין ספור" אנשים: "זה לא אומר שהוא מכיר כל אדם שהוא נפגש עמו". בעיתון הדגישו כי הדובר לא הבהיר מפורשות אם טראמפ הכיר או לא הכיר את מרלינו, וכי שאלתו בנושא לא זכתה לתגובה.