פייסבוק הודיעה הערב (יום ו') כי השעייתו של דונלד טראמפ מהרשת החברתית תישאר על כנה עד לינואר 2023 לפחות. במועד זה, תבחן החברה אם החזרתו של נשיא ארה"ב לשעבר לפלטפורמה מסכנת את הציבור ותקבל החלטה בהתאם. ההכרזה הזו תקפה גם לגבי החשבון של טראמפ באינסטגרם, שבבעלות פייסבוק.

טראמפ ופייסבוק - הכתבות האחרונות:

1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(צילום: Shutterstock, AP)
טראמפ הושעה מפייסבוק לתקופה בלתי מוגבלת בינואר, לאחר שתומכיו הסתערו על גבעת הקפיטול ופרצו לבניין הקונגרס בוושינגטון בעקבות הפסדו לג'ו ביידן בבחירות לנשיאות. בהמשך העבירה פייסבוק את ההכרעה לגבי ההשעיה למועצה המפקחת, גוף חיצוני שהחל לפעול בשנה שעברה ואמור להכריע בנושאים שנויים במחלוקת הנוגעים לרשת החברתית. לפני חודש הודיעה הוועדה כי היא מותירה את ההשעיה על כנה, אך הביעה הסתייגות ממנה ודרשה מפייסבוק להודיע על החלטתה הסופית בתוך חצי שנה. מפייסבוק נמסר הערב כי בינואר 2023 תיבחן השעייתו של טראמפ מחדש, ו"אם נגיע למסקנה שישנו עדיין סיכון רציני לביטחון הציבור, נאריך את ההגבלה לפרק זמן נוסף ונמשיך לבצע הערכות מחדש עד שנגיע למסקנה שהסכנה חלפה".
השעיית טראמפ מפייסבוק
לצד ההודעה על חזרתו האפשרית של טראמפ לפלטפורמה בעוד כשנה וחצי, הכריזה פייסבוק גם על שינוי משמעותי במדיניות שלה: ברשת החברתית החליטו כי מעתה יפסיקו להעניק לפוליטיקאים יחס מועדף שמאפשר להם לפרסם תכנים שאסורים למשתמשים אחרים לפי כללי הקהילה, בגלל היותם "ראויים לדיווח". גם בעתיד, אומרים בפייסבוק, ייתכן שישאירו בפלטפורמה תוכן "ראוי לדיווח" למרות שהוא מפר את כללי הקהילה, אבל פוליטיקאים לא יקבל יחס שונה לעומת משתמשים מהשורה.