ביש עתיד נערכים לחילופי השלטון, וראש הממשלה יאיר לפיד מתכוון להתקשר ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו ולהכיר בהפסד עם פרסום התוצאות הסופיות. תוצאות הביניים מראות כי מרצ עדיין לא עוברת את אחוז החסימה, ומחנה נתניהו עומד על 65 מנדטים. גם אם מרצ תעבור - עדיין מחנה נתניהו צפוי לקבל 62 מנדטים לפחות.
כתבות נוספות
לפי תוצאות האמת המתעדכנות, שעדיין עשויות להשתנות, הליכוד זכה ב-32 מנדטים, יש עתיד ב-24 ולציונות הדתית - שמורכבת משלוש סיעות - יש 14 מנדטים, מתוכם שבעה ילכו לאיחוד הלאומי של בצלאל סמוטריץ', שישה לעוצמה יהודית של איתמר בן גביר ואחד למפלגת נעם של אבי מעוז.
לפחות כרגע, אחרי ספירת 85.9% מהקולות, למחנה הממלכתי בראשות בני גנץ 12 מנדטים ולש"ס 11 מנדטים - שיא של תשע שנים למפלגה החרדית, אם אכן אלו יהיו התוצאות הסופיות. נכון לעכשיו, ליהדות התורה שמונה מנדטים, וארבע המפלגות הנוספות שנמצאות מעל אחוז החסימה הן ישראל ביתנו, רע"מ וחד"ש-תע"ל עם חמישה מנדטים לכל אחת ומפלגת העבודה עם ארבעה מנדטים.
850 בחירות 2022 מפת הבחירות


אחוז החסימה עומד על 3.25%. לפחות בינתיים, נמצאות מתחתיו גם מרצ (3.19%) ובל"ד (3.01%). למפלגתה של זהבה גלאון חסרים כ-24 אלף קולות כדי לעבור, בעוד שלמפלגתו של סאמי אבו שחאדה חסרים כ-32 אלף קולות. הבית היהודי זכה רק 1.17%, וכבר בלילה היו"ר איילת שקד הודתה למעשה כי לא הצליחה במשימתה לחזור לכנסת. יתר הרשימות רחוקות מאוד מאחוז החסימה. נכון לעכשיו, לגוש תומכי נתניהו 65 מנדטים.
850 בחירות 2022 דקה אחר דקה



בוועדת הבחירות המרכזית מעריכים כי ישנן כ-500 אלף מעטפות כפולות, כשהמסה העיקרית נמצאת בקלפיות הנגישות, שם נרשמו עומסים כבדים אתמול בירושלים, תל אביב, ראשון לציון, חולון ובת ים. אתמול לא נוספו קלפיות נגישות בשל התנגדות מצד נציג הליכוד בוועדת הבחירות, שאמר כי מצביעי השמאל מגיעים לקלפיות הללו למרות שאינם מוגבלים בנגישות ורוצים להצביע מחוץ לאזור מגוריהם.
המעטפות הכפולות הגיעו לפנות בוקר למשכן הכנסת והבוקר תחילה הספירה שלהן, עם תגבור של סופרי קלפיות שהגיע הבוקר למשכן. התמונה הברורה לגביהן תתברר רק בשעות הלילה. נכון לשעה 08:16 - כ-9,390 קלפיות נספרו, שבהן קולות של 3,451,440 מספר בעלי זכות הבחירה. מתוך 71.3% אחוז מהקולות שנספרו, ישנם 20,571 קולות פסולים. בהנחה שיש כ-500 אלף מעטפות כפולות, אז יש עוד כ-260 אלף קולות שאינם כפולים לספור. אחוז הקולות המקסימלי בלי המעטפות הכפולות הוא 89%, כלומר - עד כה נספרו כ-95% מהקולות הרגילים, שאינם כפולים.



בעקבות הכישלון, ראש הממשלה יאיר לפיד סופג ביקורת חריפה ממפלגות הגוש - שמטילות עליו חלק גדול מהאחריות להפסד. "הוא רצה להוביל את הגוש, אבל לא סיפק את הסחורה ופעל לאורך כל הדרך ביהירות", אומרים שם. "לפיד טען לאורך כל הקדנציה שהוא יודע לתקשר עם המפלגות הערביות - אבל ברגע האמת הכול קרס, וגם קמפיין המפלגה הגדולה שלו היה מהלך חסר אחריות".
בגוש מתנגדי נתניהו אומרים כי יו"ר הליכוד "הוביל את שיח המפלגה הגדולה כדי שהמסר יחלחל לצד השני, ובתקווה שמרצ או העבודה ייפלו. לפיד, במקום לבלום את זה, שיתף פעולה - ונכון לרגע זה נראה שנתניהו הצליח".
אבל הביקורת לא מופנית רק ללפיד: במפלגת העבודה, כהרגלה, כבר שלפו סכינים נגד היו"ר מרב מיכאלי - ובכיר בעבודה אמר כי אם לא תתפטר, היא תוחלף. "המצביעים הנאמנים שלנו הצביעו לה אחרי שלקחו שתי גלולות נגד בחילה", אמר. "אנחנו מצפים שהיא תסיק את המסקנות, ואם לא - יתנהל מאבק להחליף אותה".