כשברקע חשש גדול בקהילת הלהט"ב מפגיעה בזכויותיהם תחת הממשלה שיקים בנימין נתניהו, ל-ynet נודע כי ראש הממשלה המיועד אמר למקורביו בשיחות סגורות כי לא תהיה שום פגיעה במצעדי הגאווה או בסטטוס קוו הקשור בקהילת הלהט"ב.
2 צפייה בגלריה
נתניהו הבטיח למקורביו: לא תהיה פגיעה במצעדי גאווה או בסטטוס-קוו
נתניהו הבטיח למקורביו: לא תהיה פגיעה במצעדי גאווה או בסטטוס-קוו
נתניהו הבטיח למקורביו: לא תהיה פגיעה במצעדי גאווה או בסטטוס-קוו
(צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)
נראה שדבריו של נתניהו בשיחות הסגורות הם תשובה לאמירה אתמול של ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת "נעם" שנכלל במקום ה-11 ברשימת הציונות הדתית וינהל מו"מ קואליציוני נפרד מול הליכוד, ולפיה בכוונתו "לבחון משפטית" את ביטול מצעד הגאווה: "נתחיל בירושלים, אחרי זה נראה לגבי תל אביב", אמר בריאיון לגל"צ. על האפשרות של החזרת ביטול האיסור על הומואים לתרום דם אמר מעוז כי "ארצה לשמוע את דעת הגורמים המקצועיים ונפעל לפי מה שיגידו".
נתניהו, נזכיר, נועד בחודש ספטמבר עם הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם" המתנגדת ללהט"בים, ושכנע אותו אז להתאחד עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תחת רשימה אחת - כדי למנוע בזבוז קולות. אבל כעת, אחרי הניצחון המוחץ של גוש הימין בבחירות, מנסים נתניהו ובכירי מפלגות הגוש להרגיע את החששות של המוני ישראלים שלא תמכו בהם.
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל אטבריאן
גלית דיסטל אטבריאן
ח"כ דיסטל-אטבריאן. "בעשור של נתניהו המהפכה הלהט"בית פרצה את גבולות תל אביב"
(צילום: יואב דודקוביץ)
נתניהו עצמו עשה זאת בנאום הניצחון המפויס שלו בליל הבחירות, אז הצהיר כי יפעל למען כלל האזרחים ו"לאיחוי הקרעים", וגם חברי הכנסת בליכוד שומעים את קולות הפחד וממהרים להרגיע. אתמול פרסמה ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן ציוץ בנושא וכתבה בין היתר כי תחת 12 שנות שלטונו של נתניהו היחס ללהט"ב רק השתפר: "בעשור של נתניהו המהפכה הלהט"בית פרצה את גבולות תל אביב והגיעה עד לביתה של מסעודה משדרות. בעשור של נתניהו הוקמו יותר תחנות משטרה ביישובים ערבים מאשר בכל שאר העשורים. בעשור של נתניהו נהרגו הכי פחות ישראלים ברחובות מפיגועי טרור".
גם משאר מפלגות הגוש נשמעו כאמור מסרי הרגעה. יו" הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהגיב הבוקר לפוסט מעורר מחלוקת של אסא כשר, פנה לאלו שכינה "אחיי בשמאל" ואמר: "קיבלנו מנדט לקדם את מה שאנחנו מאמינים שנכון וטוב למדינת ישראל. אנחנו בהחלט הולכים לממש את המנדט הזה (אתם יודעים, בדמוקרטיה לממש את המנדט שקיבלנו מהעם זו אינה זכות. זו חובה), אבל גם אתם יודעים שההפחדות שלכם חסרות בסיס. שאף אחד לא הולך להחריב את הדמוקרטיה, להפוך אותנו לאיראן, לפגוע בזכויות הפרט של מישהו או לכפות עליו לשנות את אורחות חייו".
ישראל בכר, האסטרטג השיווקי שעמד מאחורי הקמפיין המוצלח של מפלגת ש"ס בבחירות, התייחס אתמול בריאיון למורן אזולאי ויואל חסון ב-ynet radio לחששות שנשמעים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית: "אני לא חושב שאנחנו נראה פה איזה ימין על סטרואידים חזקים ללא בלם. אני לא מאמין בזה. אני חושב שכשמגיעים לתפקידים הבכירים האלה אתה מבין את כובד האחריות, את מגבלות הכוח והאידאולוגיה. לא צריך לעורר חששות שלא לצורך".
למרות מסרי ההרגעה הללו, בקהילת הלהט"ב החשש נותר גבוה. באגודה למען הלהט"ב מסרו בתגובה לדברי נתניהו: "כל ניסיון לפגיעה בזכויות להט"ב או במרקם החיים שלנו - בחקיקה, בתקציבים, בנהלים ובמדיניות שלטונית - ייענה בתגובה ציבורית רחבה. ראש הממשלה הנבחר נתניהו, הכרזת ערב הבחירות 'אהיה ראש הממשלה של כולם' ולכן חובת ההוכחה היא עליך. את ההתייחסות לאיומים מצד שותפיך הקואליציוניים לפגיעה ב'סטטוס קוו' של הקהילה הגאה אנו מצפים ומצפות שתעשה בפומבי ולא כהדלפה מתוך שיחות סגורות".