לאחר פרסום תוצאות האמת המעידות על כך שמפלגת רע"מ האיסלאמית עוברת את אחוז החסימה, היא הפכה לחוליה כמעט הכרחית בכל ממשלה עתידית שתקום. יו"ר המפלגה מנסור עבאס כבר רמז היום (רביעי) כי ייתכן שרע"מ תיקח חלק פעיל בהכרעת הבחירות, ולא הכחיש שאנשים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו אליו. בריאיון לאולפן ynet עבאס אמר כי הוא "מקיים מגעים עם כולם".
נתניהו חזר ואמר שוב ושוב טרם הבחירות ופרסום התוצאות שאין שום סיכוי להסתמך על קולותיה של רע"מ. שבוע בדיוק לפני הבחירות, בריאיון באולפן ynet הבטיח נתניהו שלא להישען על קולות המפלגה, אם תעבור את אחוז החסימה, מה שכאמור קרה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
נתניהו ועבאס. רה"מ יעמוד בהתחייבות?
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)

אתה יכול להתחייב שלא תקים ממשלה בהסתמכות או הימנעות או תרחיש אחר של רע"מ מבחוץ? "חד משמעית אני מתחייב שלא יהיה דבר כזה. לא אישען עליהם ולא אכלול אותם. לא בהימנעות ולא שום דבר כי הם מפלגה אנטי-ציונית".
גם מנסור עבאס? "בוודאי. הוא הצביע נגד הסכמי השלום שהבאתי עם מדינות ערב, זה פשוט לא ייאמן, תראי עד איפה המשטמה שלהם מגיעה. לא אציע ולא אישען, לא כלום".


אתמול, לאחר פרסום חלקי של התוצאות, הקולות בשורות הליכוד כבר נשמעו אחרת לגמרי. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כתב כי "מחובתנו לעשות הכול, אבל הכול, כדי למנוע בחירות חמישיות". לדבריו, "יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו".
ח"כ שלמה קרעי שלל אפשרות שכזאת ואמר כי הליכוד לא יסתמך על קולות רע"מ "בשום מחיר". לא כולם בליכוד מסכימים עם קרעי, צחי הנגבי רמז שתיתכן פנייה לרע"מ, אם לא תתממש האפשרות המועדפת של ממשלת ימין עם בנט. "זה פותח פתח לאפשרויות שהן כרגע לא רצויות אבל אולי הן יותר טובות מבחירות חמישיות. אחת מהן היא כמובן שמנסור עבאס יממש את מה שהוא אמר לאורך כל הקמפיין - שיתמוך בכל קואליציה שתגבש תוכנית שמתמודדת עם הבעיות של המגזר שלו".
2 צפייה בגלריה
צחי הנגבי, מיקי זוהר
צחי הנגבי, מיקי זוהר
"לעשות הכל כדי להימנע מבחירות חמישיות". הנגבי וזוהר
(צילום: יואב דודקביץ', הדר יואביאן)
קרעי תקף את הנגבי וכינה אותו "חפרפרת של גדעון סער בליכוד". במשדר הבחירות של ynet הוא הגיב: "בשום פנים ואופן לא. רה"מ אמר בצורה מאוד מפורשת, ממשלת הימין בראשותו לא תישען ולא תיתמך לא מבפנים ולא מבחוץ על כאלו שמקומם בכלל לא בפרלמנט הישראלי, שלא מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".
בעקבות חילוקי הדעות בין הצדדים בליכוד הודיעו לחברי הכנסת ודובריהם על עוצר ריאיונות, גישה בה נוקטות מפלגות רבות מאז המדגמים שפורסמו בשלישי בערב.