"בכל בוקר בשעה 07:00 אנחנו מתעדכנים אם יש גן או לא", אומרת בריאיון לאולפן ynet אוריה ממן מתל אביב, אם לילד על הרצף האוטיסטי שהגן לילדים עם צרכים מיוחדים שבו הוא לומד נסגר ונפתח לסירוגין מאז יציאתה של הגננת לחופשת לידה בתחילת השבוע.
"לפני פתיחת השנה הגננת הייתה בהיריון מתקדם, ובכל זאת הוחלט שהיא תתחיל את השנה. לא דאגו למחליפה או לחלופה כלשהי. זה הזוי, וזה לא מעניין אף אחד", אומרת ממן בכעס, "ושלא יגידו שזו העירייה - זו מערכת החינוך הישראלית כולה".
קראו עוד:
לצד הבעייתיות הברורה שבסגירת הגן קצת אחרי פתיחת שנת הלימודים, ממן מתארת גם את הצרכים הייחודיים של הילדים על עם אוטיזם: "הם צריכים רצף ושגרה, ואין להם לא רצף ולא שגרה. יותר מזה, זו מסגרת טיפולית לכל דבר, והם לא מקבלים את הטיפולים שאותם הם צריכים. הם בגיל הרך, בשלבים הכי קריטיים לשיפור התפקוד וההתנהלות שלהם.
"המסגרת הזו היא דרמטית עבורם, וגם לתפקוד שלהם בהמשך. השגרה שלהם בגן היא כל כך חשובה, והם חווים רגרסיה משמעותית בכל שינוי כזה. אנחנו ההורים מתמודדים עם מצב שבו אנחנו לא יכולים להחזיק משרה, לא יכולים לצאת לעבודה. אנחנו לא יודעים מה יהיה עם הילד שלנו בכל יום בשבוע, וזה פשוט שערורייה".
1 צפייה בגלריה
"לא יודעים מה יהיה עם הילד שלנו בכל יום בשבוע". אילוסטרציה
"לא יודעים מה יהיה עם הילד שלנו בכל יום בשבוע". אילוסטרציה
"לא יודעים מה יהיה עם הילד שלנו בכל יום בשבוע". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)


מה אומרים לך, למה זה קורה? "קודם כל, לא אומרים. אנחנו אלה שצריכים להתקשר, אנחנו אלה שצריכים לפנות כל יום ראשון ולשאול מה קורה מחר, מה יהיה מחרתיים, מה יקרה בשבוע הבא, האם יש גן? איש לא יוצר איתנו קשר ואף אחד לא מדבר איתנו".
מה אתם מתכוונים לעשות? "אנחנו נאלצים לפנות לאמצעי תקשורת, אבל אין לנו באמת פתרון. יש כמה פתרונות אפשריים לפתיחת הגן, למשל על ידי שתי סייעות במקביל, זה היה כך בשנה שעברה. זה פתרון הזוי בכל מקרה. אפשר לייצר מציאות חלופית אלטרנטיבית אבל אנחנו לא יודעים מה קורה, אף אחד לא מדבר איתנו. אני לא יודעת אם אלך מחר לעבודה, או אם הבן שלי יקבל את שעות הטיפול שמגיעות לו".
במשרד החינוך מסרו בתגובה: "הגן יפעל כסדרו לאורך כל ימי השבוע, פרט ליום אחד בשבוע שלגביו טרם הושג פתרון. המשרד ימשיך לפעול למציאת פתרון גם עבור יום זה".