כשעודד קטש קיבל את שיחת הטלפון מפנאתינייקוס, שבדקה האם הוא רוצה ויכול להפוך למאמן הבא של הקבוצה, הוא בהחלט הופתע. קטש, שהיה עסוק עד מעל הראש בהכנות של הפועל ירושלים למשחק הקריטי שלה מול טורק טלקום הטורקית בליגת האלופות, לא ציפה לראות על הצג שלו מספר עם קידומת יוונית.
הוא התאפס במהירות, הבין שהזדמנות כזאת בקריירה לא בטוח שתחזור בשנים הקרובות והביע נכונות עקרונית לחתום. משם היוונים יצרו קשר עם הפועל י-ם, שהייתה בעצמה בהלם. ראשי המועדון שוחחו עם המאמן, שלא הכחיש והצדדים החלו בשיחות על מנת למצוא פתרון.
6 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
קטש. מינוי יוקרתי
(צילום: באדיבות פנאתינייקוס)
צריך לציין שי-ם מעריכה מאוד את קטש, למרות שלא זכה עם המועדון באליפות, אבל כן בשני גביעי מדינה, וציפתה שיוביל אותה לפחות עד סיום העונה. בסופו של דבר, הבעלים אייל חומסקי והמנכ"ל גיא הראל, אישרו לקטש לעזוב אם ירצה בתנאי שיקבלו פיצוי כספי שיוכל לסייע להם להחתים מאמן במקומו.
י-ם ממש לא שמחה לתת לקטש לעזוב, אבל הבינה שעדיף לה לא להשאיר מאמן שלא מעוניין להישאר אצלה, ושמהלך כזה עשוי לפגוע בקבוצה יותר מאשר לעזור. קטש עוד התלבט מספר שעות, בעיקר כי לא היה נעים לו מי-ם, אך בסוף החליט ללכת על המהלך.

סגירת מעגל

קטש, ששיחק בפאו בין השנים 1999 ל-2001, וזכה עם הקבוצה בגביע אירופה על חשבונה של מכבי ת"א באותו גמר מפורסם בו קלע שלשה קריטית, נשאר בקשר טוב עם אנשי המועדון גם לאחר מכן. העובדה שפרגיסקוס אלברטיס, אחד הסמלים הגדולים של היוונים ששיחק עם קטש בקבוצה, הוא מקבל ההחלטות העיקרי יחד עם דימיטריס דיאמנטידיס, ויורגוס קלאיציס, שגם כן שיחק עם קטש, הוא מנהל הקבוצה, סייעו ללא ספק לחזרתו לאואקה. הם גם אלה ששוחחו איתו ראשונים על האפשרות שיגיע.
פנאתינייקוס במצב קשה מאוד ביורוליג, והיא מדורגת בתחתית הטבלה תוך כדי שהיא מציגה כדורסל רע מאוד. יורגוס וובוראס, המאמן הקודם, פוטר בעקבות המצב ביורוליג, אך הקש ששבר את גב הגמל היה הפסד משפיל בליגה היוונית 92:82 ללבאריו.
6 צפייה בגלריה
קטש מניף את גביע אירופה
קטש מניף את גביע אירופה
קטש מניף את גביע אירופה במדי פנאתינייקוס
(צילום: רויטרס)
עוד לפני פיטוריו הרשמיים, היה ברור שוובוראס לא יסיים את העונה ואנשי פאו החלו לחפש לו מחליף. השם הראשון שעלה לא היה של קטש, אלא זה של דימיטריס פריפטיס, מאמנה של קאזאן, אבל הרוסים סירבו לשחררו. המועמד השני היה סוטיריס מאנולופולוס, שעבד כעוזר בפאו בין השנים 2015-2012, ואף אימן אותה תקופה קצרה אחרי פיטוריו של דושקו איבנוביץ'. אבל במועדון עשו חושבים, והבינו שאין באמת הבדל בין וובוראס שפוטר לבין מאנולופולוס, הן מבחינת הרזומה והן מבחינת פילוסופיית ורמת האימון. בשלב מסוים אפילו מאמן הפועל חולון, סטפנוס דדאס, עלה כאופציה.
השמות ה"לא סקסיים" האלה, בלשון המעטה, יכולים להראות באיזה מצב כלכלי המועדון נמצא, שכן יושבים בחוץ לא מעט מאמנים עם קבלות כמו למשל ז'ליקו אוברדוביץ', ולימיר פראסוביץ', איליאס זורוס ואחרים, שעל הנייר קבוצה כמו פאו הייתה צריכה לבדוק איתם הרבה לפני פריפטיס, מאנולופולוס וגם קטש.
6 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
דדאס. אפילו הוא היה מועמד
(צילום: ראובן שוורץ)

עתיד לא ברור

המצב הכלכלי של פנאתינייקוס כל כך בעייתי, שבשיחות עם כתבים יווניים לקראת החתימה של קטש, הם שאלו האם י-ם תבקש עליו סכום פיצוי גדול מכיוון שלירוקים אין כמעט בכלל כסף להשקיע עכשיו גם במשכורת למאמן חדש, במקביל לשכר של וובוראס ופיצויים לי-ם.
הסיבה לברוך התקציבי, שמשפיע כמובן גם על היכולת במגרש, היא העובדה שבפועל הבעלים דימיטריס ינאקופולוס עזב, או יותר נכון להגיד לא מכניס עוד כספים למועדון. ינאקופולוס, המשתייך לאחת המשפחות העשירות ביוון שמחזיקה בחברות תרופות ומזון גדולות, ידוע במזג החם שלו, שסיבך אותו לא פעם עם ראשי היורוליג, וגם עם הרשויות במדינה.
להחלטה של ינאקופולוס לעזוב היו מספר סיבות: חוסר ההצלחה של הקבוצה ביורוליג לצד התסכול שלו מהתנהלות ג'ורדי ברטומאו, אותו תקף אישית מספר רב של פעמים, ריב שהיה לו עם עיריית אתונה, כשדרש שלקבוצה יבנו אולם חדש באיזור אחר מכיוון שהאואקה גדול מדי עבורה, אבל בסופו של דבר התוכנית שהציג לא אושרה, והאוהדים השרופים של פאו מרדו נגדו.
6 צפייה בגלריה
דימיטריס ינאקופולוס עצבני
דימיטריס ינאקופולוס עצבני
ינאקופולוס. משוגע
(צילום: EPA)
במסיבת העיתונאים המפורסמת שלו מהקיץ האחרון בה הודיע שהוא עוזב, סיפר ינאקופולוס כי משפחתו השקיעה לאורך השנים 372 מיליון אירו במועדון. מנגד, הוא החליט להעמיד את פאו למכירה עבור 25 מיליון אירו בלבד: "אני עוזב כאלוף ועם הראש שלי זקוף. התקופה שלי כאן הסתיימה".

סאגת הרכז כמשל

כצפוי, בעקבות המצב הכלכלי הבעייתי ביוון עוד לפני הקורונה, ובטח כעת, אף קונה לא הגיע לרכוש את פנאתינייקוס - וינאקופולוס נשאר הבעלים. יחד עם זאת, הוא לקח צעד אחורה ולא מנהל את העניינים. הוא מינה, כאמור, את שני שחקני העבר, אלברטיס ודיאמנטידיס, למקבלי ההחלטות, כאשר קלאיציס הוא מנהל הקבוצה. על פניו שדרה ניהולית-מקצועית חלומית, שמורכבת מאגדות עבר של המועדון.
אבל לפחות בינתיים השלישייה הזאת לא ממש מצליחה. צריך להגיד את האמת, הסגל של הקבוצה בינוני מאוד, ועל הנייר לא אמור להעפיל לפלייאוף היורוליג. שימו לב למשל לסאגה בעמדת הרכז: העזיבה של ניק קלאתס לברצלונה הייתה טראומה למועדון, ובקיץ הוחתם אקס מכבי תל אביב, פייר ג'קסון, שהספיק לשבור את ידו עוד לפני פתיחת היורוליג ונחתך מבלי ששיחק משחק רשמי אחד.
6 צפייה בגלריה
קלאתס
קלאתס
קלאתס. הבין שלפאו אין עתיד, ועזב
(צילום: EPA)
במקומו הוחתם קיפר סקייס, ששיחק שלושה משחקים בלבד ועזב גם כן. אקס הפועל י-ם, שלווין מאק, אותו קטש מכיר מצוין, חתם לאחר מכן והוא כרגע הרכז.
כוכב פאו הוא נמניה נדוביץ', שזכור מהתצוגה ההיסטורית שלו לפני מספר שבועות בהפסד בהיכל מנורה מבטחים למכבי תל אביב 89:81. הסקורר הסרבי להט עם 39 נקודות (7 מ-13 לשלוש). שחקנים משמעותיים נוספים בסגל של פנאתינייקוס הם יורגוס פפיאניס (2.20 מ'), ויאניס פפאפטרו.
ההיסטוריה של פנאתינייקוס עם מאמנים מאז שאוברדוביץ' עזב אותה ב-2012 ללא ממש טובה. שישה כבר הספיקו לאמן אותה מאז, כאשר קטש יהיה השביעי. הבכירים שלא שרדו לפניו בתפקיד יותר מדי זמן הם דושקו איבנוביץ', סשה ג'ורג'ביץ' וצ'אבי פסקוואל, כאשר היחיד שבאמת היה אהוד ואהוב הוא ריק פיטינו, שהחליט בעצמו לעזוב עם פרוץ הקורונה.
6 צפייה בגלריה
ריק פיטינו
ריק פיטינו
פיטינו. היחיד שקיבל באמת הערכה
(צילום: EPA)
המשימה העיקרית של קטש בפאו תהיה קודם כל לייצב את המערכת, להשיג כמה ניצחונות יורוליג, מסגרת שבה לא אימן מאז ימיו הקשים במכבי ת"א לפני 13 שנים, לזכות באליפות ביוון ולהכין סגל ראוי לעונה הבאה, שתהיה המבחן האמיתי שלו.