גולשי הרוח חזרו הערב (רביעי) מאליפות העולם בספרד, שם קטי ספיצ'קוב הצליחה לעמוד בפעם השנייה בקריירה על הפודיום כדי לקבל את מדליית הכסף.
אצל הבנים אמנם לא היה פודיום, אך דרמה גדולה דווקא הייתה, ועוד איך. במאבק על הכרטיס היחיד של ישראל לטוקיו סיימו שחר צוברי ויואב כהן בשוויון נקודות מוחלט – ולכן טרם ידוע מי יהיה הנציג במשלחת לאולימפיאדה.
4 צפייה בגלריה
שחר צוברי
שחר צוברי
"אני יודע מה אני שווה". שחר צוברי
(צילום: אורן אהרוני)
"אליפות העולם הייתה תחרות גרועה שלי", סיכם צוברי באכזבה. "ציפיתי ליותר. חוץ מזה שזו אליפות עולם, זו הייתה תחרות קריטריון אחרונה ולא ציפיתי לסיים כך את הקריירה. יש עדיין החלטה ואני יודע שאני מועמד חזק לפודיום בטוקיו, אבל עכשיו זה לא בידיים שלי".
המדליסט האולימפי המשיך: "אני יודע מהן היכולות שלי ומה אני שווה, ההכנה לא הייתה אידיאלית, אבל זה חלק מהספורט. יש לי סיכוי לחזור עם מדליה מטוקיו, גם מבחינה פיזית וגם מנטלית. בסך הכל הוכחתי את זה בשנה שעברה, רק בישורת האחרונה לא הייתי במיטבי ובסופו של דבר מה שחשוב זו האולימפיאדה".
אז מי יותר טוב היום? "היום הוא. סיים 5 ואני 14. אני מקווה לשפר את זה. אין לי לחץ. אני לא יודע אם אני בסופו של דבר אטוס לאולימפיאדה, נחכה להחלטה".
יואב כהן אמר: "עדיין לא יצאה הודעה רשמית. תתכנס הוועדה ותקבל החלטה. הייתה תחרות קשה בתנאים קשים, שלושה חברי נבחרת בשיוט המדליות כמה חודשים לפני האולימפיאדה אלו בשורות טובות ואני בטוח שיהיה טוב. יש לי עכשיו ירידת מתח כי עשיתי את הניקוד שאני צריך וסיפקתי את הסחורה למרות שלא הבאתי מדליה, אבל העיניים קדימה ואני ממתין להחלטת הוועדה".
4 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
"סיפקתי את הסחורה למרות שלא הבאתי מדליה". יואב כהן
(צילום: אורן אהרוני)
מאמן הנבחרת גור שטיינברג הוסיף: "הייתה תחרות מוצלחת, היא סוגרת לנו קמפיין מאוד מוצלח. לפני שלוש שנים רק חלמנו להיכנס לשמינייה, חזרנו להיות מהנבחרות המובילות. אין לי כאב ראש, התחרות היא בריאה, היו לנו חמישה נציגים שהתחרו על המקום לאולימפיאדה כשהם מתחרים יחד ומתאמנים יחד וזה מה שרצינו".
מדליסטית הכסף קטי ספיצ'קוב סיפרה: "היה מרגש כל פעם מחדש לעמוד על הפודיום, יש עוד כמה דברים לעבוד עליהם לקראת טוקיו. לא יודעת אם העליתי את רף הציפיות, הרף שלי תמיד גבוה, אבל זה לא מובן מאליו ברמה הזאת, בטח בשייט שהתנאים משתנים במים".
4 צפייה בגלריה
גור שטיינברג
גור שטיינברג
"אין לי כאב ראש, זו תחרות בריאה". גור שטיינברג
(צילום: אורן אהרוני)
כשאת רואה מה קורה בגברים טוב שהכרעת את הכרטיס בנשים מוקדם? "בשבילי זה היה טוב, הייתי צריכה לנוח ועכשיו אני בישורת האחרונה להילחם שוב".
קונה את הצבע הזה גם באולימפיאדה? "שאלה קשה. חייבת להגיד שכסף לא מאכזב אותי אבל אני רוצה יותר, ומקווה שיהיה יותר טוב גם באולימפיאדה".
4 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
"אני בישורת האחרונה כדי להילחם שוב". קטי ספיצ'קוב
(צילום: אורן אהרוני)
יו"ר האיגוד שי בובר סיכם: "זה הישג גדול לאיגוד השייט להיות על הפודיום, ספיצ'קוב היא מועמדת ודאית לעמוד על הפודיום גם באולימפיאדה וזה לא בושה לחלום. אצל הבנים אנחנו בשוויון נקודות. המאמן ימליץ לוועדה ויבוא להנהלת האיגוד שנקווה שתקבל ההחלטה הנכונה".