מוטל'ה שפיגלר אמר פעם אחרי ניצחון 0:6, שעדיף לנצח שש פעמים 0:1. אבן גדולה נגולה אתמול (חמישי) מראשה של מכבי ת"א אחרי שהביסה את ז'לגיריס ביורוליג, אבל היה הרבה יותר טוב לו ניצחה שבע פעמים בארבע הפרש מאשר פעם אחת ב-28 נקודות.
הליטאים, שנחשבו עד אתמול למרענן הרשמי של היורוליג, איבדו לגמרי כיוון והתרסקו בשלב מוקדם מאוד של המשחק מול ההגנה של מכבי. זה לא היה נס, אלא אותה הגנה פנטסטית שהביאה למכבי ת"א את ההצלחה בעונה שעברה וקפצה אתמול לביקור בהיכל. באמצע הרבע השני זה נראה כמו משחק בין בוגרים לנוער, מה שמוכיח שאפשר לשחק הגנה מצוינת גם בלי יובל זוסמן וג'ון דיברתולומיאו.
3 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
שחקני מכבי ת"א וספרופולוס אחרי הניצחון
(צילום: ראובן שוורץ)
קשה להגזים בתרומה של אותלו האנטר, מה שבטוח היא עולה בהרבה על המספרים שלו: 7.1 נקודות ו-5.6 ריבאונדים. האנטר עושה את השחקנים סביבו הרבה יותר טובים, חכם, סולידי. מתברר שכאשר כל שחקן לוקח על עצמו חלק מהאחריות הם נותנים ביחד 150 אחוז.
שבעה שחקנים מילאו את הוואקום והשיגו 85 נקודות, ביום בו סקוטי ווילבקין מסתפק רק ב-10. 53 במחצית הראשונה כשווילבקין קולע רק חמש. קצת חומר למחשבה ליאניס ספרופולוס. בלי האנטר עדיף לא להגיע למהלכי התקפה עומדת ועדיף לזרוק בהתקפות מעבר לפני שההגנה מתארגנת. בשביל לרוץ למתפרצות צריך כדורים, במלים אחרות הגנה וריבאונד.
הגנה נמדדת באחוזי הקליעה של היריב. ז'לגיריס דייקה עד אתמול ב-55.6 אחוז לשתי נקודות ו-42.6 לשלוש. אתמול היא ירדה ל-45.6 אחוז לשתיים ו-7.1 אחוז מחוץ לקשת. קבוצה שמחטיאה בדרך כלל מעט, אין לה מוטיבציה גבוהה ללכת לריבאונד התקפה. אתמול הליטאים החטיאו בלי סוף, אבל מול הרכב נמוך לקחו רק שמונה ריבאונדים בהתקפה מתוך 38 ההחטאות שלהם, ובלי נקודות קלות מריבאונד ומתפרצות, קשה לקלוע 60 נקודות.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין. ערב סולידי
(צילום: ראובן שוורץ)
עוד מיתוס: בשביל לשמור טוב צריך להרביץ מכות ולשלם בעבירות, ואת קבוצת העונשין הטובה ביורוליג אסור לשלוח לקו (92 אחוז). גם למשחק צמוד אסור להגיע כי הם יהרגו אותך בעונשין. אולי הפחד מעוד סיומת צמודה הביא את הבליץ. זו שיטה שלא תעבוד כל שבוע, אבל עם העובדות קשה להתווכח: מכבי ספגה במחצית הראשונה רק 23 נקודות וביצעה רק עבירה אחת מעבר לארבע הקבוצתיות ברבע.
דראגן בנדר חטף כל כך הרבה ביקורת, שמגיע לו לקבל הפעם מחמאות, עם כוכבית. סנונית אחת לא מבשרת את בוא האביב, אבל היעדרו של האנטר יצר אתמול הזדמנות שבנדר לקח אותה בשתי ידיים. לא מזמן הצעתי שבמקום להפוך את בנדר לסטרץ' 4, אולי שווה לנסות אותו כסנטר, אבל הוא לא באמת שיחק אתמול בעמדה מספר חמש. מול לוברן, שחקן כבד שלא יצא אליו, השלשות של בנדר נכנסו. זה חשוב, אבל המבחן יהיה בשבוע הבא כשהאנטר יחזור וגם בנדר יחזור לעמדה ארבע.
מיתוס מספר 4: בלי ווילבקין מכבי לא מסוגלת לקלוע יותר מ-65 נקודות. הריצה של מכבי התחילה בלי ווילבקין שירד לספסל ב-12:10. עד להפסקה ארבעה שחקנים קלעו 8-10 נקודות כל אחד, ומכבי הגיעה ל-53 נקודות כשהתותחן שלה הסתפק בחמש נקודות (10 במשחק כולו).
3 צפייה בגלריה
בנדר חוגג
בנדר חוגג
מחמאות, אבל עם כוכבית. בנדר
(צילום: ראובן שוורץ)
במשחק חד צדדי קשה לדבר על נקודת מפנה, אבל כריס ג'ונס וטיילר דורסי שהחליפו את סנדי כהן ו-ווילבקין הפכו את המשחק. ג'ונס קיבל סוף-סוף 23:31 דקות וקלע 15 נקודות, מסר 3 אסיסטים וחטף פעמיים.
מצד שני מרטין שילר ביצע חילוף מרובע. מאמן כדורסל שמחליף ארבעה מהחמישייה אחרי ארבע דקות משחק, זה מאמן כדורגל שמחליף שמונה שחקנים מתוך ה-11 אחרי רבע שעה. פשיטת רגל. בשבוע הבא ספרדי כפול: ריאל מדריד ו-ולנסיה.