אחרי שמונה הפסדים כואבים ב-12 המשחקים הראשונים, ניצחון של מכבי ת"א במשחק חוץ על באסקוניה שניצחה בארבעת המשחקים האחרונים שלה, ועוד במשחק צמוד, הוא הזדמנות עבור מכבי ת"א להפוך את המומנטום הרע לשחר של יום חדש.
יאניס ספרופולוס פתח עם אלייז'ה בראיינט, סקוטי ווילבקין, עוז בלייזר, אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר. המאמן היווני חובב ההרכבים הגבוהים שוב פתח עם שני הגבוהים היוגוסלבים ובלייזר בעמדה 3. אין מה לעשות, השיטה הזאת לא עובדת ועם כל ההבנה למנוחה שמקבל אותלו האנטר, ההתעקשות של ספרופולוס שיבשה גם אתמול את המערך.
4 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו, יאניס ספרופולוס
אנג'לו קלויארו, יאניס ספרופולוס
ההתעקשות שוב שיבשה את המשחק. יאניס ספרופולוס עם אנג'לו קלויארו
(צילום: EPA)
מכבי נכנסה שוב לפיגור מוקדם 18:9 וקלעה ברבע הראשון רק 12 נקודות. כשאין איום אמיתי בפנים, וההגנה נפתחת ולוחצת על הקלעים, גם הם לא מסוגלים להשתחרר לקליעה והכל תקוע. כניסתו של האנטר הובילה ריצת 6:19 ומכבי נטלה את ההובלה.
באסקוניה היא הקבוצה הכי לא ספרדית ביורוליג. המאמן מונטנגרי (דושקו איבנוביץ'), השחקנים מארצות הברית, איטליה, סלובניה, לטביה, ליטא, סנגל, ניגריה ואסטוניה. אפשר להפוך גם מגדל בבל לקבוצה, בתנאי שיהיה בעל בית במגרש, ומפתיע שאין בסגל של באסקוניה אפילו אחד.
אם היו שואלים את ספרופולוס איזה שחקן הוא היה בוחר להשבית בבאסקוניה, כנראה שהיה בוחר בלוקה וילדוסה. גארד, מוביל כדור, חכם, שקולע 41.2 אחוז מחוץ לקשת, אבל גם הוא לא פליימייקר. בהיעדרו של וילדוסה, מוביל הכדור היחיד הוא פייריה הנרי, שחקן טוב שהוא הכל חוץ מקלע שלשות ופליימייקר.
4 צפייה בגלריה
פייריה הנרי
פייריה הנרי
נגמר לו הכוח במאני-טיים. הנרי נעצר על ידי האנטר
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
ספרופולוס הצמיד להנרי ארבעה שומרים מתחלפים, וזה השאיר את הקבוצה של איבנוביץ' עדר ללא רועה. המאמן שאוהב שליטה תיכנת את הקבוצה הבאסקית למשחק חסר השראה ושקוף, שהחזיקה מעמד כל זמן שהנרי עמד על רגליו. האיש יודע למסור (עשרה אסיסטים בשלושת המשחקים האחרונים) אבל רובם בהתקפות מעבר. במשחק עומד הוא מחפש רק חדירה לצבע, שם חיכתה לו הגנה צפופה.
ההחלטה של איבנוביץ' "לשרוף" את מוביל הכדור היחיד שלו במגרש 25 דקות ברציפות גמרה אותו. המחליף זוראן דראגיץ' לא מסוגל לנהל משחק, והנרי חזר לרבע הרביעי אאוט-אוף-פוקוס לחלוטין ותרם רק החטאות, איבודים, חור בהגנה ואסיסט אחד (לעומת ארבעה ברבע הראשון כשעדיין עמד על הרגליים).
לבאסקוניה יש תורן במרכז ההגנה - יוסופה פאל (2.23 מ'), סנגלי ענק שמשנה זריקות. האנטר משך אותו בחוכמה מחוץ לרחבה בזריקות מחצי מרחק. בהתקפה הספרדים צריכים ללמוד מריאל מדריד איך מפעילים גבוה (וולטר טבארס).
4 צפייה בגלריה
פייריה הנרי מול כריס ג'ונס
פייריה הנרי מול כריס ג'ונס
לא מקבל מספיק דקות. ג'ונס רודף אחרי הנרי
(צילום: EPA)
טיילר דורסי הוא איש עצבני ונירגן. שתי הזריקות הראשונות קובעות את המשך המשחק שלו ואתמול הן נכנסו. דורסי קיבל יותר דקות משחק מכולם (28:26 דק') וסיים עם 15 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. לגבי כריס ג'ונס, גם אם זה נשמע כאילו אני איש יחסי הציבור שלו, הוא משחק מעט מדי יחסית למספרים שהוא מספק: 10 נקודות ו-4 אסיסטים ב-15 דקות.
ג'ון דיברתולומאו חזר להרביץ, כי ככה הוא משחק. זה מאלץ את ספרופולוס להוציא אותו מהמשחק כשמכבי נמצאת מעבר לארבע העבירות הקבוצתיות. יובל זוסמן פתח בשתי החטאות ממצב חופשי אבל לא איבד את הביטחון והמשיך לזרוק, ובעיקר לשמור. עומרי כספי משחק בעיקר עם הגב לסל בהתאם למגבלות הפיזיות שלו.
4 צפייה בגלריה
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
עומרי כספי ויאניס ספרופולוס
משחק בהתאם למגבלות הפיזיות שלו. כספי
(צילום: באדיבות באסקוניה ויטוריה)
מכבי חזרה ללחם ולחמאה שלה, ההגנה שנותנת הזדמנויות לצאת למתפרצות ולהשיג נקודות קלות. בלעדיהן קשה לנצח. כשהגיע רגע האמת וההפרש עמד על שתי נקודות, שחקני הספסל (שתרמו הרבה יותר משחקני החמישייה) נראו מחייכים כאילו שואלים: האם נמצא גם הפעם דרך להפסיד משחק שיש לנו ביד? הפעם שחקני באסקוניה הם שעשו שתי טעויות יותר. שני משחקי החוץ בשבוע הבא בווילרבאן ובברצלונה, יסמנו את הכיוון.