רגע לפני שהחלה את התרגיל הקצר שלה בתחרות ההחלקה האמנותית, קמילה ואלייבה ניערה את ידיה בחוזקה. אפשר היה לחוש את המתח הרב שאוחז בה.
עוד על אולימפיאדת החורף:
כבר מספר ימים שהמחליקה המחוננת בת ה-15 נמצאת בלבה של סערה ענקית – מאז שנחשף כי נכשלה בבדיקת סמים שנערכה לה כחודשיים לפני האולימפיאדה.
5 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
ואלייבה לא יכולה לעצור את הדמעות
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
אפשר היה להרגיש את המתח שאוחז בה. ואלייבה
(צילום: gettyimages)
בית הדין לערעורי ספורט התיר לה להשתתף אך קבע כי אם תזכה במדליה – טקס המדליות לא ייערך במהלך האולימפיאדה בבייג'ינג, אלא במועד מאוחר יותר, רק לאחר שתתקבל החלטה לגביה בפרשת החומר האסור.
ואלייבה, עד להתפוצצות הפרשה, הפייבוריטית המובהקת למדליית זהב בבייג'ינג, ביצעה תרגיל יפהפה, אך לא חף מטעויות. החלקה קטנה נרשמה באחד מהאלמנטים שניסתה לבצע. מעט הקהל שהיה באולם, בעיקר חברי משלחות ואנשים מהצוות הסיני, קיבלו אותה בתשואות ומחאו לה כפיים על הביצוע. בסיום התרגיל היא פרצה בבכי של התרגשות, קשה לדמיין אפילו מה עבר עליה בכל הימים האלו בהם כמובן גזרה על עצמה שתיקה ולא שוחחה עם התקשורת או התבטאה ברשתות החברתיות.
5 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
השופטים העניקו לוואלייבה ציון גבוה למדי
(צילום: gettyimages)
השופטים העניקו לוואלייבה ציון גבוה למדי, 82.16 נקודות, שהספיק לה למקום הראשון בתום התרגיל הקצר. ביום חמישי ייערך השלב השני והאחרון של התחרות, התרגיל החופשי. במקור אגב היו אמורות להעפיל אליו רק 24 מחליקות, אך בגלל הסיטואציה המורכבת, הוחלט כי גם המחליקה שדורגה במקום ה-25 תוכל להשתתף בתרגיל החופשי.
תחילתה של הפרשה ביום שלישי שעבר, אז הודיעו בוועד האולימפי על דחיית טקס המדליות של התחרות הקבוצתית בהחלקה אמנותית בה ואלייבה סייעה לנבחרת הוועד האולימפי של רוסיה לנצח. בוועד הסבירו זאת ב"צורך בייעוץ משפטי".
5 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
הופעה שתספיק לזהב?
(צילום: gettyimages)
אתר הספורט Insidethegames חשף כי סיבת הדחייה המדויקת היא בדיקת סמים חיובית של ואלייבה שנערכה לה באליפות רוסיה בדצמבר. החומר האסור שנמצא אצל ואלייבה הוא טרימטזידין, תרופה למחלות לב, המונעת כאבים בחזה ועוזרת לזרימת הדם ללב.
הסוכנות הרוסית למניעת סימום בספורט התירה לה לחזור להתחרות, הוועד האולימפי הבינלאומי ערער – וההחלטה עברה לידיו של בית הדין לערעורי ספורט שפסק כאמור שוואלייבה תוכל להתחרות בינתיים אך שהתוצאה שלה תאושר רק לאחר שתתקבל החלטה בפרשת החומר האסור. המשמעות היא שבכל מקרה טקס המדליות בתחרות הקבוצתית לא ייערך במהלך האולימפיאדה, וסביר להניח שגם טקס המדליות בתחרות האישית, אם ואלייבה אכן תזכה במדליה כיום חמישי כמצופה ממנה.
5 צפייה בגלריה
קמילה ואלייבה
קמילה ואלייבה
(צילום: gettyimages)
ההסבר של הרוסים לחומר שנמצא בגופה של ואלייבה, הוא תרופה שבה משתמש סבה שייתכן ושאריות ממנה הגיעו אל המחליקה. הרוסים הסבירו כי ייתכן מצב שבו היא וסבה שתו מאותה כוס מים – והדבר היה מספיק בשביל ששאריות מהחומר יימצאו אצלה.
ואלייבה נחשבת למחליקה הטובה בעולם כיום – ומחזיקה בכל שיאי העולם בקטגוריה האישית. היא מכונה בענף "גברת מושלמת" והפכה במהלך התחרות הקבוצתית לאישה הראשונה בהיסטוריה המבצעת קוואד (קפיצה עם ארבעה סיבובים באוויר) בבמה האולימפית.