הנה ספוילר שהוא לא באמת ספוילר: מכבי חיפה לא תזכה בליגת האלופות העונה. רבים בישראל מתרגשים מההופעה המחודשת של הירוקים במפעל הקבוצות הנוצץ מכל, וזה מצוין, אבל ליגת האלופות היא קודם כל הקבוצות הגדולות ביותר שנפגשות על הבמה הגדולה ביותר, ורוצות את הגביע האהוב והמוכר ביותר. הערב ומחר הן יוצאות לדרך הארוכה והמפרכת אליו.
לפי סוכנויות ההימורים, שש קבוצות מובילות את הסיכויים לזכות בתואר – מנצ'סטר סיטי, פריז סן-ז'רמן, ליברפול, באיירן מינכן, ריאל מדריד וברצלונה. אז לפני שכל הכיף מתחיל, הנה השאלות החשובות על כמה שחקני מפתח בקבוצות האלה. שאלות שהתשובה אליהן יכולה לקבוע לא מעט מי יגיע בשבוע השני של חודש יוני לגמר באיסטנבול.
5 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד, רוברט לבנדובסקי וקיליאן אמבאפה
ארלינג הולאנד, רוברט לבנדובסקי וקיליאן אמבאפה
ארלינג הולאנד, רוברט לבנדובסקי וקיליאן אמבאפה
(צילום: רויטרס, gettyimages)

האם הולאנד יהיה מלך השערים?

ארלינג הולאנד כבר היה מלך שערי הצ'מפיונס, לפני שנתיים במדי דורטמונד, אז הבקיע עשרה כאלה. שישה משחקים בפרמייר-ליג הספיקו לו כדי לכבוש את הכמות הזו, עשרה שערים, כולל שני שלושערים, וכרגע נראה שהוא יכול להוביל את מנצ'סטר סיטי לגבהים חדשים.
גובה חדש שווה זכייה בליגת האלופות, משהו שסיטי עדיין לא הצליחה לעשות. כמעט בכל עונה תחת פפ גווארדיולה נחשבת סיטי לפייבוריטית ברורה לזכייה בתואר האירופי, אבל תמיד מגיע המשחק האחד שבו היא נופלת. אחת הביקורות על גווארדיולה בשנים האחרונות הייתה שאין לו תוכנית חלופית. סיטי שיחקה ללא חלוץ, ולרוב זה עבד מצוין, אבל לפעמים היה נדמה שהיא זקוקה לאחד כזה. אז הנה, יש לה.
התוכנית החלופית המדוברת היא כרגע התוכנית הראשית. אלה לא רק השערים: אפשר לראות בבירור איך הולאנד נצמד כל הזמן לקו ההגנה של היריבות, גורם לו להישען אחורה ולהתרחק מקו הקישור, וכך מגיעים עוד כיווני הבקעה. כל שנה היה אפשר להמר על סיטי, אבל היום, עם הולאנד במדי התכלת, אפשר לעשות זאת יותר בבטחה. עכשיו נותר לראות כמה יבקיע.
5 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
בקצב שהוא כובש, זה אפשרי. ארלינג הולאנד
( צילום: רויטרס)

מי יעצור את החיבור בין מסי לאמבאפה?

ניימאר פתח מצוין את העונה, ויש לו כבר שבעה שערים ושישה בישולים, אבל אם יש משהו שאמור להפחיד כל אחד, כל אחת, הוא מסירה של לאו מסי לקיליאן אמבאפה. 10 מ-21 שערי הליגה האחרונים של אמבאפה הגיעו מבישול של מסי, כולל ארבעה מששת שעריו העונה. גם בעונה שעברה, הראשונה של מסי בפריז, היה ברור שהארגנטינאי מחפש, ואף נדרש, קודם כל להפעיל את יכולת המסירה שלו. בחודש האחרון אמבאפה חוגג בזכותה שוב ושוב.
המאמן כריסטוף גאלטייה מסדר את שלישיית הכוכבים ההתקפיים שלו בצורה שונה בכל פעם. ברוב המקרים פריז פותחת את המשחק עם אמבאפה כחלוץ המרכזי, כשמסי וניימאר משחקים מאחוריו. במחזור האחרון, ניצחון 0:3 על נאנט, ניימאר לא שיחק ומסי היה חלוץ מדומה. לא משנה הסידור, מסי מוצא את אמבאפה שוב ושוב. אין מישהו שלא חושב שהשילוב הזה הוא כנראה הקטלני ביותר שיכול להיות.
5 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה ולאו מסי
קיליאן אמבאפה ולאו מסי
מה שנקרא, שיהיה בהצלחה. קיליאן אמבאפה ולאו מסי
(צילום: AFP)

מתי סלאח יחזור לעצמו?

אולי יותר נכון לשאול אם מוחמד סלאח בכלל יחזור לעצמו, מאחר שלא מדובר רק במשחק-שניים. המצרי חווה ירידה עצומה ביכולת מאז חזר מאליפות אפריקה באמצע העונה שעברה, ונראה שבפתיחת העונה הזו יש אפילו הידרדרות נוספת. איך אפשר להסביר אחרת תשעה שערים של ליברפול מול בורנמות' מבלי שסלאח מבקיע או מבשל אפילו פעם אחת?
עוד לפני פתיחת העונה היו דיווחים על כך שבעקבות הרכש של דרווין נונייס, חלוץ מרכזי אמיתי, סלאח יידרש אולי לבצע פעולות אחרות, לסייע יותר מהאגף מאשר להיכנס לעמדת החלוץ כמו שהוא אוהב. המספרים מגבים זאת בינתיים, ואפשר לראות שכמות הפעולות של סלאח באגף ימין עלתה משמעותית. כן, אולי יש פה גם עניין טקטי, אבל גם בלעדיו אפשר לומר שסלאח פחות חד מבעבר, בצורה משמעותית. בלי סלאח בכושר טוב ליברפול תתקשה להגיע רחוק.
5 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח שחקן ליברפול
מוחמד סלאח שחקן ליברפול
זה לא אותו מוחמד סלאח שהתרגלנו לראות
(צילום: EPA)

עד כמה ישפיע לבנדובסקי על המאבק בארסה-באיירן?

לפעמים ביצי ההגרלה מסדרות את הדרמה הכי גדולה שיש וזה מה שקיבלנו בהגרלת הבתים. רוברט לבנדובסקי, אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של ליגת האלופות (שלישי בשערים בכל הזמנים אחרי רונאלדו ומסי), שעבר הקיץ קבוצה, פוגש עם החברים החדשים בברצלונה את האקסית באיירן מינכן.
המעבר הזה אמור להשפיע, כמובן, על שני הצדדים, כיוון שבאיירן בליגת האלופות הייתה קודם כל, ומבלי לפגוע באף אחד אחר, לבנדובסקי. מהצד האחר, הפולני מזכיר מהר מאוד כמה בברצלונה התגעגעו לחלוץ מרכזי מוביל. אחרי חמישה שערים בארבעת משחקי הליגה הראשונים שלו, אף אחד כבר לא חושב שלבנדובסקי לא יכול להגיע בספרד למספרים שלו מגרמניה. אלה לא שערים קלים: לבנדובסקי מגיע לכדורים עם קצה הבוהן, עם העקב, תוך כדי סיבוב. אם ברצלונה חוזרת לגדולה גם בליגת האלופות, זה יקרה קודם כל בזכותו.
ובאיירן? אחרי שנראתה טוב במשחקים הראשונים בבונדסליגה האלופה הגרמנית איבדה נקודות בשני מחזורים ברציפות. היא עדיין אחת הקבוצות הטובות בעולם, אבל יהיו ערבים שבהם הגעגוע ללבנדובסקי יורגש.
5 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי חוגג
סה"כ שחקן די טוב. לבנדובסקי חוגג
(צילום: EPA)

כמה חלקה הכניסה של טשואמני?

לשאלה הזו אפשר לתת תשובת ביניים והיא תהיה "חלקה מאוד". לא מעט אוהדי ריאל מדריד לא אהבו את מכירתו של קאסמירו למנצ'סטר יונייטד, מאחר שהברזילאי היה אחד השחקנים החשובים בקבוצה וחלק קבוע במשולש קאסמירו-קרוס-מודריץ'. גם הם חווים רגיעה מסוימת, אולי אפילו יותר מכך, בעקבות ההופעות האחרונות של אורליאן טשואמני.
יתר השחקנים שעמדו במרכז השאלות הקודמות הם שחקני התקפה, אבל כל עוד קארים בנזמה כשיר, למרות שלא פתח את העונה בצורה מזהירה, ריאל תהיה בסדר, בטח כשוויניסיוס ממשיך בהתקדמות המפלצתית שלו. שחזור נוסף של זכייה בליגת האלופות תלוי אולי יותר בטשואמני.
הוא נראה מדהים במשחקים מאז עזיבתו של קאסמירו, והיה השחקן המצטיין של ריאל בניצחון האחרון על בטיס: גם מבחינה הגנתית, החלק שבו קאסמירו הצטיין, אבל גם בדחיפת הכדור קדימה. ריאל היא כרגע הקבוצה היחידה בחמש הליגות הבכירות שעדיין לא איבדה נקודה, ולטשואמני חלק גדול בכך. עכשיו הוא צריך להביא את הרמה הזו גם לליגת האלופות.